Ehkä huomionarvoisin lause tuossa linkatussa jutussa:
Saab AB skulle, enligt flera källor, aldrig acceptera Dongfeng som partner till Nevs.
Eli useiden lähteiden mukaan Saab AB ei ikinä hyväksyisi Dongfengiä Nevsin partneriksi. Dongfeng toimii Saab AB:n tavoin puolustusalalla, eikä sillä alalla kunnioiteta kilpailijoita kovin paljoa. Ja jos Saab AB ei myönnä Nevsille enää uutta lupaa Saab-tuotemerkin käyttöön, voi Mahindrankin kiinnostus pudota ratkaisevasti.
Sinänsä ikävä juttu, jos koko paketti kaatuu lopulta immateriaalisiin asioihin.
Jonkinlaisena ihmeenä täytyy pitää sitä, että koko kioski on enää olemassa. GM:n konkurssista on jo yli viisi vuotta, ja siinä rytäkässä syntyi päätös Saabin sulkemisesta. Tämän jälkeen kalman varjo ei ole kyllä väistynyt tämän automekin päältä hetkeksikään, mutta jotenkin ihmeellisesti potilasta pidetään vieläkin letkuissa. Taitaa olla sukua Turun telakalle
Tietenkin voitaisiin sanoa että se varjo on roikkunut siellä jo vuosia aikaisemmin Saabin takoessa vuodesta toiseen turskaa. Mutta voisihan tuo tilanne ihan erilainenkin olla, jos GM olisi ollut sössimättä omat asiansa ja olisi onnistunut autoalalla BMW:n, VAG:n ja Toyotan tavoin.
Mutta kun ei taidot riitä...