FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Elämä ajaa kohti isompaa autoa. Ja toisaalta haluan myös talvella ilman apuvoimia lämpenevän koneen, jonka jatkona on oltava automaattilaatikko. Plussaa nahoista, toisaalta saahan ne jälkikäteenkin.
Järkivalinta olisi ollut V70 Volvo, mutta sehän hukkuu parkkipaikalle. Ja antaa urpon kuvan musta. Ja kerran oli Volvo, ja sen ongelmien kanssa oli ihan yksin. Ei ole tämän foorumin voittanutta! Plussana vielä näistä T7-romuista on niin paljo jo lukenu, että tietää kyllä mitä on menossa kattomaan
Eli nokka kohti Espoon häkkikauppiasta. Vaihdossa jäi 9-3 SS…
Pähkinänkuoressa:
230 tkm
Automaatti
Arc
Beiget nahat
Kalvotetut lasit
ACC
150hp ja persdynolla on kyl vakio
Miinuksia:
Huoltokirja hukattu
Jakopää rallattaa kylmänä
Pitkät valot ei toimi
Pientä kosmeettista siä tää
Akku ihan finaalis
Takapönttö ihan mätä
Eli kaiken kaikkiaan ihan saakelin fiksu ostos Huolettomia kilsoja! Kävi mielessä myös ostaa joku 2500 e maksava, koska silloin olisi jäänyt rempparahaa reippahasti. Mutta näillä mennään.
Matkalla Turkkuseen sitte soittelinki jo niitä näitä Suokon Vesalle, joka kauppas myös uuden Henkon bensapumpun oheiskonsultointeineen. Ettei sitte jätä välille… Sitte soitinki jo pian Coltille, että saa vaihtaa tähän automaattiöljyt, ku se on aika tarkkaa hommaa puhtaudeltaa yms…
Ja eikun tankille
Mut matka sitten tyssäs tähän. Vaihdekeppi ei liiku mihinkää p-asennosta.
Ja taas puhelu Coltille. Pahoittelen myöhäsiä häiritesemisiä. Vastaus on, että jarrua painaes jonku solenoidin pitäs vapauttaa keppi, ja sen kyllä kuulee. Jarruvalot kyllä pelaa, eli vika ei ole siellä, mutta keppi on ja pysyy peellä. Eli ei muuta ku repimään puoli tuntia aikasemmin ostettua autoa.
Aikani ku pähkäilin, löytyi työkalu - sillä ku painaa kriittiseen vipuun, vapautuu kepin lukitus.
Ja taas matka jatkuu!
Tuolla marssivauhdilla kulutus oli maltilliset 8,5 litraa satasella
Kaupungissa pyöritellessä kävi kyllä mielessä, että ajotyyliin pitää kiinnittää jatkos huomiota. Automaatilla kun on niin helppo vain polkea kahta poljinta vuorotellen, vaikka mahdollisuus olisi myös "lipua lähes tyhjäkäynnillä"…
Eli jatkossa seuraa ainakin kaikki perushuollot eli nesteiden vaihdot. Lauantaina Coltin pajalla sit myös näkee auton alle, et kuinka paha projekti tästä tuleekaan…
Ainaki tonni varmaa menee taas. SID-infon avaamisen jälkeen näkee tartteeko immua vaihtaa ja toisaalta pakollisia taas haluis etukäteen huoltaa, jotta ei jätä välille.
Oleellisin homma nyt on ne öljyt laatikkoon ja koneeseen sekä valoreleen kolvaus, jotta ton sais edes katsastettua. Jobbari ei kyl yhtää selitelly, miks ei oo katsastettu, mut pian sen koeajolla huomas
Järkivalinta olisi ollut V70 Volvo, mutta sehän hukkuu parkkipaikalle. Ja antaa urpon kuvan musta. Ja kerran oli Volvo, ja sen ongelmien kanssa oli ihan yksin. Ei ole tämän foorumin voittanutta! Plussana vielä näistä T7-romuista on niin paljo jo lukenu, että tietää kyllä mitä on menossa kattomaan
Eli nokka kohti Espoon häkkikauppiasta. Vaihdossa jäi 9-3 SS…
Pähkinänkuoressa:
230 tkm
Automaatti
Arc
Beiget nahat
Kalvotetut lasit
ACC
150hp ja persdynolla on kyl vakio
Miinuksia:
Huoltokirja hukattu
Jakopää rallattaa kylmänä
Pitkät valot ei toimi
Pientä kosmeettista siä tää
Akku ihan finaalis
Takapönttö ihan mätä
Eli kaiken kaikkiaan ihan saakelin fiksu ostos Huolettomia kilsoja! Kävi mielessä myös ostaa joku 2500 e maksava, koska silloin olisi jäänyt rempparahaa reippahasti. Mutta näillä mennään.
Matkalla Turkkuseen sitte soittelinki jo niitä näitä Suokon Vesalle, joka kauppas myös uuden Henkon bensapumpun oheiskonsultointeineen. Ettei sitte jätä välille… Sitte soitinki jo pian Coltille, että saa vaihtaa tähän automaattiöljyt, ku se on aika tarkkaa hommaa puhtaudeltaa yms…
Ja eikun tankille
Mut matka sitten tyssäs tähän. Vaihdekeppi ei liiku mihinkää p-asennosta.
Ja taas puhelu Coltille. Pahoittelen myöhäsiä häiritesemisiä. Vastaus on, että jarrua painaes jonku solenoidin pitäs vapauttaa keppi, ja sen kyllä kuulee. Jarruvalot kyllä pelaa, eli vika ei ole siellä, mutta keppi on ja pysyy peellä. Eli ei muuta ku repimään puoli tuntia aikasemmin ostettua autoa.
Aikani ku pähkäilin, löytyi työkalu - sillä ku painaa kriittiseen vipuun, vapautuu kepin lukitus.
Ja taas matka jatkuu!
Tuolla marssivauhdilla kulutus oli maltilliset 8,5 litraa satasella
Kaupungissa pyöritellessä kävi kyllä mielessä, että ajotyyliin pitää kiinnittää jatkos huomiota. Automaatilla kun on niin helppo vain polkea kahta poljinta vuorotellen, vaikka mahdollisuus olisi myös "lipua lähes tyhjäkäynnillä"…
Eli jatkossa seuraa ainakin kaikki perushuollot eli nesteiden vaihdot. Lauantaina Coltin pajalla sit myös näkee auton alle, et kuinka paha projekti tästä tuleekaan…
Ainaki tonni varmaa menee taas. SID-infon avaamisen jälkeen näkee tartteeko immua vaihtaa ja toisaalta pakollisia taas haluis etukäteen huoltaa, jotta ei jätä välille.
Oleellisin homma nyt on ne öljyt laatikkoon ja koneeseen sekä valoreleen kolvaus, jotta ton sais edes katsastettua. Jobbari ei kyl yhtää selitelly, miks ei oo katsastettu, mut pian sen koeajolla huomas
Viimeksi muokannut JP_Vette, Pe Loka 10, 2014 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Miltä femma tuntuu ajaa kolkin jälkeen?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Istutaan paljo korkeammalla (molemmis manuaalijakkarat), kolkki tuntu kompaktimmalta ja oli kevyempi polkimiltaan ja ratiltaan. Mut nyt ku ei oo sitä raksutiraksutidieseliä, niin ajo on tosi hiljasta. Etenki taajamanopeuksis koneen ääntä ei kuule ollenkaa ja muutenki hiljasta, ku on kitkat. Toki lähes tyhjäkäynnillä eteenpäin vievä momentinmuunnin auttaa asiaa...
Mut Saabilta molemmat tuntuu! Ja molemmat kulkee suoraan jne peruskehut
Mut Saabilta molemmat tuntuu! Ja molemmat kulkee suoraan jne peruskehut
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Pah, taas joutuu yhden ketjun lisäämään seurantaan.
Mutta mikäs sen hienompaa kuin musta farkkufemma, onnittelut! Konepellin lätkä vaan kuntoon ensin ja sitten vasta öljynvaihdot ja muut turhuudet.
Mutta mikäs sen hienompaa kuin musta farkkufemma, onnittelut! Konepellin lätkä vaan kuntoon ensin ja sitten vasta öljynvaihdot ja muut turhuudet.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Vastaisuuden varalle (siis kaikille yleisesti), jos sähkö ei avaa kepin lukitusta niin tuossa vaihdekepin lähettyvillä on tuo pieni "nappula", jota kun painaa ruuvarilla niin saa vaihdelukon vapautumaan.
Sitten asiaan, kannattaa melkein availla öljypohja ja kurkistaa imusihdin kunto, isän vastaavasta meni pari viikkoa sitten sihti tukkoon ja öljynpaineet nolliin, lopputuloksena ahdin ja alakerran laakerit paskana ja löyty öljypohjasta pätkä yhdestä ketjunohjuristakin. Ajettu 220tkm ja vm 2003, muuten sama tekniikka
Sitten asiaan, kannattaa melkein availla öljypohja ja kurkistaa imusihdin kunto, isän vastaavasta meni pari viikkoa sitten sihti tukkoon ja öljynpaineet nolliin, lopputuloksena ahdin ja alakerran laakerit paskana ja löyty öljypohjasta pätkä yhdestä ketjunohjuristakin. Ajettu 220tkm ja vm 2003, muuten sama tekniikka
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Eipä tämä ketju paljoa seurattavaa lisää, koska avon ketju lienee aika hiljanen hetken aikaa. Tää vienee kaikki rahatpjv kirjoitti:...
Niin se P:stä yläoikealle oleva valon näkönen onki nappi? No kiva tietää Tosin olis seki varmaa ohjekirjas lukenu, mut tosiranehan purkaa ensinjka kirjoitti:...
Tuo imusihti kyllä vähä unohtu, vaikka mieles oliki. Pistin jo aamuvarhain Coltille tekstaria, et jos sais lisää työaikaa lauantaille, mutta näkee ja kuulee ny aamun mittaan, että onko jo bookannu jotain muuta
Meinas jäädä auto aamulla poliisilaitoksen eteen. Ei meinannu inahtaakkaa käyntiin. Aluks olin varma, et akku loppu ja jobbari oli sitä lataillu just ennen mun saapumista Espooseen, mut ehkä siä on virtalukon pohja vaa huono, tai sit joku jännitesuoja tms ei anna startata. Pitääki vaihtaa jo tänää se akku.
Toistaiseksi tän murhekryynin kanssa on ollut kivaa, ku poliisilaitokselta lähti, niin ennen Ratapihankatua jo alko puhaltaan lämmintä ja ACC nosti puhaltimen kierroksia Ja matkaa on tosiaan viis korttelia... Toista se oli dieselin kanssa ilman toimivaa Eberiä.
Sit ku tuuppasin kaikkea työtilpehööriä takaluukkuun, niin se välipohja on oikeasti tosi kätevä. Siä on nyt Valmetin työhaalarit, hanskat, varavirtalähteitä, varamodeemeja (työjuttuja)... Itse kontti pysyy suhteellisen tyhjänä - siis vähemmän tyhjättävää koiria kuskates
Lisää jobbarin viattoman auton vikoja:
-vasemman sivupeilin lämmitys ei toimi
Tyttöystävän huomiot:
-kaikkea ihan yleistä hyvää alkaen lasien tummennuksista lämpöä torjues
-nyt kaikki on ihan varmoja, et hän on raskaana
Ehkä olis pitäny vaa hakea se C5 Corvette... Mut nyt koeajo Raumalle, sit illalla Loimaalle, huomenna Ukiin ja sit viä lauantaina pitäs selvitä sinne Hervantaan saakka. Saa nähä miten käy.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Coltille sopi öljypohjajumppa lauantaille, joten sekin tulee nyt sitte aukastua...
Edellinen omistajaki oli jättäny "laatulevyn" soittimeen. Kuuntelin jopa pari biisiä, kunnes heitin hanskalokeroon.
En kaivanu edes ohjekirjaa tästä autosta, koska mitäpä niitä papereita selaan, ku jobbari heti sano ettei semmosia ole. Mut olihan täs ainaki lasten piirustuskirja
Ja totta tosiaan se vaihdekepin vapautus löyty myös ohjekirjasta Mut kuka niitä lukee?
Huoltokirjaaki oli paikkailtu vähä ohjekirjan taakse, eli ehkä jobbari ei ollukkaa hävittäny sitä vaan joku aikasempi (jobbari?)
Motonettiki tuli tutuks taas. Viikonloppuna pitäs ruuvata, joten PCS ei kerenny tähän hätään...
Moniurahimmelit oli kyl niin kalliita, et ne tilasin PCS:ltä. Pelkkä kiristimen rulla olis ollu joku 40e, ku PCS:ltä sai koko setin jotain 70e... Samaan pakettiin eksy myös kampiakselin stefa ja öljypumpun o-rengas.
Lasinpyyhkimekki oli sit jokku tosi halvat. Aattelin kokeilla, mitä kympillä saa.
No sillähän sai sulat, jokka ei sovi Saabbiin Onneks vanhoista sai muoviklipsut lainattua näihin uusiin. Eli ne lukkotapit ei osunu reikiin, tai sit mä en vaa osannu.
Yöks sit heitin hajuntappajasprayn sisään, mut eipä se tunnu auttavan. Ehkä toi tupakin haju lähtee aikanansa, ehkä ei. Tai en mä oikeen edes tiä mikä tos haisee. Oon jo siihen kyl melkein tottunu.
Aamulla sit otin toimistolle valoreleitä kasan. Punanen on kai se syntipukki, mut otin pitkienki releen varmuuden vuoks. Tosin se osottautu ihan tavalliseks, joten en edes avannu...
Olihan siinä vähä katkoksia...
Kunnon klöntit Wellerillä päälle
Ja tulkoon valkeus. (lainauksesta huolimatta en ole uskovainen)
Nyt kun valot oli toiminnas ja ajoin Kaarinan K1:sen ohi, kävin kattomas josko ei olis jonoa. Ja ei ollut. No ihmekös se, ku hintaki oli vaatimattomat 70e... Ja tosi nuiva neiti tiskin takana. Mut itse inssis ei moitittavaa ollut.
No lisää puuhaa tähän. Pikasesti katoin, niin auto ei oo mätä, mutta koko cat-back menee kyl uusiks. Molemmista pöntöistä pellikuoret jo irtoilee, eikä se takimmainen putkiosuuskaan kovin hyvältä näyttäny. No miggilanka on halpaa ja pönttöjä saa kaupasta
Edellinen omistajaki oli jättäny "laatulevyn" soittimeen. Kuuntelin jopa pari biisiä, kunnes heitin hanskalokeroon.
En kaivanu edes ohjekirjaa tästä autosta, koska mitäpä niitä papereita selaan, ku jobbari heti sano ettei semmosia ole. Mut olihan täs ainaki lasten piirustuskirja
Ja totta tosiaan se vaihdekepin vapautus löyty myös ohjekirjasta Mut kuka niitä lukee?
Huoltokirjaaki oli paikkailtu vähä ohjekirjan taakse, eli ehkä jobbari ei ollukkaa hävittäny sitä vaan joku aikasempi (jobbari?)
Motonettiki tuli tutuks taas. Viikonloppuna pitäs ruuvata, joten PCS ei kerenny tähän hätään...
Moniurahimmelit oli kyl niin kalliita, et ne tilasin PCS:ltä. Pelkkä kiristimen rulla olis ollu joku 40e, ku PCS:ltä sai koko setin jotain 70e... Samaan pakettiin eksy myös kampiakselin stefa ja öljypumpun o-rengas.
Lasinpyyhkimekki oli sit jokku tosi halvat. Aattelin kokeilla, mitä kympillä saa.
No sillähän sai sulat, jokka ei sovi Saabbiin Onneks vanhoista sai muoviklipsut lainattua näihin uusiin. Eli ne lukkotapit ei osunu reikiin, tai sit mä en vaa osannu.
Yöks sit heitin hajuntappajasprayn sisään, mut eipä se tunnu auttavan. Ehkä toi tupakin haju lähtee aikanansa, ehkä ei. Tai en mä oikeen edes tiä mikä tos haisee. Oon jo siihen kyl melkein tottunu.
Aamulla sit otin toimistolle valoreleitä kasan. Punanen on kai se syntipukki, mut otin pitkienki releen varmuuden vuoks. Tosin se osottautu ihan tavalliseks, joten en edes avannu...
Olihan siinä vähä katkoksia...
Kunnon klöntit Wellerillä päälle
Ja tulkoon valkeus. (lainauksesta huolimatta en ole uskovainen)
Nyt kun valot oli toiminnas ja ajoin Kaarinan K1:sen ohi, kävin kattomas josko ei olis jonoa. Ja ei ollut. No ihmekös se, ku hintaki oli vaatimattomat 70e... Ja tosi nuiva neiti tiskin takana. Mut itse inssis ei moitittavaa ollut.
No lisää puuhaa tähän. Pikasesti katoin, niin auto ei oo mätä, mutta koko cat-back menee kyl uusiks. Molemmista pöntöistä pellikuoret jo irtoilee, eikä se takimmainen putkiosuuskaan kovin hyvältä näyttäny. No miggilanka on halpaa ja pönttöjä saa kaupasta
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Aika sunnuntai oli. Huoltokirja, eli ohjekirjan takasivut, sai aika paljon täytettä. Ja paljon on viä täyttämättä jo valmiiksi ostettuja osia mm. moniuralelut, pakkasnesteet, raitisilmasuodatin, termostaatti...
Mut joo. Viikonloppu alko vikakoodilla
P1181 läjähti tauluun ja imuvuotoonhan se viittaa. Jarrutehostin tosiaan vuotaa ja Coltti katteli myös väärin asennettua imukobraa, jossa oli reilun millin rako alareunassa...
Eipä siinä. Öljypohja alas, ja onhan siä joku jo käyny. Pikaisesti näytti ihan hyvältä.
Imusihdis tosin silti oli karstaa, kahta eri väristä silikonimatoa, o-renkaan palasia...
Sitte sitä sinistä silikonia oli koko matkalta öljypohjan reunan sisäpuolella. Lisäksi se sisäpuoli oli tosi rosonen, eli oli todella ihanaa nyppiä pois. Mä ku taas olin tällä säästölinjalla teettämäs töitä, eli Coltti tarkisteli laakereita sillä välin, ku mä tein niitä likasia hommia. Tosin öljypohjan rapsuttelus ei tipu öljyä päähän
Mut joo. Tulipa toiki nyt sit tarkistettua ja yöt saa nukuttua paremmin.
Coltti oli myös vahvasti sillä MuTulla, että toi kone on laakeroitu uudestaan. Tosin neki oli ihan semmoses kunnos, ettei niillä tartte just nyt päätään taas vaivata.
Coltti myös paikansi yhden öljyvuodo(i)sta ketjukiristimeen. Mut ei sekää menny ihan putkeen, eli nokat pyörähti hiukan eli venakoppa auki.
Tosin ihan hyvä sattuma, koska samalla selvisi, että kansi lienee vaihdettu, koska se ei ollu karstanen kun taas venakoppa oli selkeesti putsattu jonkun jäljiltä. Eli ehkä yksi remontti vähemmän tiedossa?
Samalla sitten myös kannenpultit tuli jälkikiristettyä, ja taisi niistä yks tai kaks olla kokemustuntumalla normaalia löysemmässä. Työmäärän lisäys kun oli käytännössä nolla tässä kohtaa...
Ahtimessa luonnollisesti oli väljää. Kukapa mitää muutakaa Garretin geeteeseiskatoistasesta olettaa
Vaihdelaatikosta tiputettiin pohjallinen öljyä pois. Sen jälkee alko kauhee rykiminen, ku laittaa D:n päälle. Akun kenkä irti, et laatikko opettelis ittensä uudestaan autto vähä. Alunperin oliki tarkotus vaihtaa öljyt kahteen kertaan, mutta kun kello alko jo lähestyyn iltayheksää, totesin mä nukkumaanmenoajan koittavan. Ite ku piti viä ajaa Turkuun...
Turussa sitten tiputtelin kuitenki viä yhden öljypohjallisen öljyä laatikosta (olin jo ostanu aamulla 8l öljyä) ja siinä hommassa tuli väkerreltyä sit myös tosi nätti tratti
Toisen vaihdon jälkeen auto lähtee liikkeelle kuin kuminauhan vetämänä, eli karkeasti 75% uusilla öljyillä (2x50%) homma lienee ok. Tosin ei ne vanhat ihan pikimustat ollu, kyllä ne viä punersi. Välillä tuntuu, että D:lle vaihdon jälkeen vähä nykii ekat puoli metriä sillon tällön, mutta nyt lienen sitte jo sillä alueella, että mä haluan uskoa siinä olevan vikaa, joten sen vian sit myös löydän. Eli on se hyvä nyt
Viimeses vaihdos lisäsin öljyä n. 3,9 litraa eikä siltikää nouse maksimiin. Eli se ohjekirjan 3,5 litraa on täyttä puppua.
Tosin mulla ei ole SID infoa, josta näkisin lämpötilan, mutta ennen tarkistusta ajoin Turun keskustasta Kaarinan keskustaan ja annoin niin paljo kenkää jokasis liikennevalois mitä tolle vaa pysty. Eli öljyt tais olla aika lämpöset, eikä alunperinkää mikkää jääkylmät ollu ku puolet öljyistä oli viettäny 200km maantieajoa just...
Kaarinas sitte huuhtelin kurasta auton... En kyl jaksanu harjata enkä käyttää saippuaa. Kello oli kuitenki aika paljo.
Sitte viä Coltin kiusaks kuva hänen himoitsemasta takaspoilerista
Mut summa summarum:
jcarlsson tai vesa67 tai kuka sit olikaa noista T7-guruista josain topicis jossain joskus kirjotti, että lähtökohtasesti kaikki T7-autot on konevammasia. Nyt se on iskeny omaanki nilkkaan aika pahasti; jakoketjun kiristin on tapissaan. Mä ennen ostoa elin luulossa, että 300e osat asennellaan pyöränkotelosta jakkaralla istuen kauniina päivänä parkkipaikalla, mutta ei se vissiin meekkää ihan niin vähällä työllä
Vähän tämmöstä osasinki odottaa, mutta onneksi ostin tämän kuluttaja-asiakkaana täydellä markkinahinnalla ilman alennuksia vioista. Eihän tuo periaatteessa ole kukkahattutätien mielestä edes tieliikennekelpoinen, koska jarrutehostin vuotaa aika pahasti ilmaa.
Mut hei, parastahan on se, että mulla on nyt kaks jakopäävammasta Saabbia. Pitäs varmaa siirtyä takasi og-aikaan aitosaabbien ihanuuteen. Tosin vaivansa niissäkin.
Mut joo. Viikonloppu alko vikakoodilla
P1181 läjähti tauluun ja imuvuotoonhan se viittaa. Jarrutehostin tosiaan vuotaa ja Coltti katteli myös väärin asennettua imukobraa, jossa oli reilun millin rako alareunassa...
Eipä siinä. Öljypohja alas, ja onhan siä joku jo käyny. Pikaisesti näytti ihan hyvältä.
Imusihdis tosin silti oli karstaa, kahta eri väristä silikonimatoa, o-renkaan palasia...
Sitte sitä sinistä silikonia oli koko matkalta öljypohjan reunan sisäpuolella. Lisäksi se sisäpuoli oli tosi rosonen, eli oli todella ihanaa nyppiä pois. Mä ku taas olin tällä säästölinjalla teettämäs töitä, eli Coltti tarkisteli laakereita sillä välin, ku mä tein niitä likasia hommia. Tosin öljypohjan rapsuttelus ei tipu öljyä päähän
Mut joo. Tulipa toiki nyt sit tarkistettua ja yöt saa nukuttua paremmin.
Coltti oli myös vahvasti sillä MuTulla, että toi kone on laakeroitu uudestaan. Tosin neki oli ihan semmoses kunnos, ettei niillä tartte just nyt päätään taas vaivata.
Coltti myös paikansi yhden öljyvuodo(i)sta ketjukiristimeen. Mut ei sekää menny ihan putkeen, eli nokat pyörähti hiukan eli venakoppa auki.
Tosin ihan hyvä sattuma, koska samalla selvisi, että kansi lienee vaihdettu, koska se ei ollu karstanen kun taas venakoppa oli selkeesti putsattu jonkun jäljiltä. Eli ehkä yksi remontti vähemmän tiedossa?
Samalla sitten myös kannenpultit tuli jälkikiristettyä, ja taisi niistä yks tai kaks olla kokemustuntumalla normaalia löysemmässä. Työmäärän lisäys kun oli käytännössä nolla tässä kohtaa...
Ahtimessa luonnollisesti oli väljää. Kukapa mitää muutakaa Garretin geeteeseiskatoistasesta olettaa
Vaihdelaatikosta tiputettiin pohjallinen öljyä pois. Sen jälkee alko kauhee rykiminen, ku laittaa D:n päälle. Akun kenkä irti, et laatikko opettelis ittensä uudestaan autto vähä. Alunperin oliki tarkotus vaihtaa öljyt kahteen kertaan, mutta kun kello alko jo lähestyyn iltayheksää, totesin mä nukkumaanmenoajan koittavan. Ite ku piti viä ajaa Turkuun...
Turussa sitten tiputtelin kuitenki viä yhden öljypohjallisen öljyä laatikosta (olin jo ostanu aamulla 8l öljyä) ja siinä hommassa tuli väkerreltyä sit myös tosi nätti tratti
Toisen vaihdon jälkeen auto lähtee liikkeelle kuin kuminauhan vetämänä, eli karkeasti 75% uusilla öljyillä (2x50%) homma lienee ok. Tosin ei ne vanhat ihan pikimustat ollu, kyllä ne viä punersi. Välillä tuntuu, että D:lle vaihdon jälkeen vähä nykii ekat puoli metriä sillon tällön, mutta nyt lienen sitte jo sillä alueella, että mä haluan uskoa siinä olevan vikaa, joten sen vian sit myös löydän. Eli on se hyvä nyt
Viimeses vaihdos lisäsin öljyä n. 3,9 litraa eikä siltikää nouse maksimiin. Eli se ohjekirjan 3,5 litraa on täyttä puppua.
Tosin mulla ei ole SID infoa, josta näkisin lämpötilan, mutta ennen tarkistusta ajoin Turun keskustasta Kaarinan keskustaan ja annoin niin paljo kenkää jokasis liikennevalois mitä tolle vaa pysty. Eli öljyt tais olla aika lämpöset, eikä alunperinkää mikkää jääkylmät ollu ku puolet öljyistä oli viettäny 200km maantieajoa just...
Kaarinas sitte huuhtelin kurasta auton... En kyl jaksanu harjata enkä käyttää saippuaa. Kello oli kuitenki aika paljo.
Sitte viä Coltin kiusaks kuva hänen himoitsemasta takaspoilerista
Mut summa summarum:
jcarlsson tai vesa67 tai kuka sit olikaa noista T7-guruista josain topicis jossain joskus kirjotti, että lähtökohtasesti kaikki T7-autot on konevammasia. Nyt se on iskeny omaanki nilkkaan aika pahasti; jakoketjun kiristin on tapissaan. Mä ennen ostoa elin luulossa, että 300e osat asennellaan pyöränkotelosta jakkaralla istuen kauniina päivänä parkkipaikalla, mutta ei se vissiin meekkää ihan niin vähällä työllä
Vähän tämmöstä osasinki odottaa, mutta onneksi ostin tämän kuluttaja-asiakkaana täydellä markkinahinnalla ilman alennuksia vioista. Eihän tuo periaatteessa ole kukkahattutätien mielestä edes tieliikennekelpoinen, koska jarrutehostin vuotaa aika pahasti ilmaa.
Mut hei, parastahan on se, että mulla on nyt kaks jakopäävammasta Saabbia. Pitäs varmaa siirtyä takasi og-aikaan aitosaabbien ihanuuteen. Tosin vaivansa niissäkin.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Vaihtelin kans öljyjä (huuhteleproseduurilla, tosin) tänään.
Siinä ohjekirjassa sanotaan myös, että syyskeleillä ei enää 80 astetta saavuteta Kaarinassakaan, ja että on OK jättää pinta 20 mm max-viivan alapuolelle. Mä kävin tuossa kylillä lenkin ja annoin käydä tallissa jonkin aikaa, mutta eipä se öljyn lämpö noussut kuin 47:ään. Jätin sitten pinnan ihan selkeästi min-merkinkin alapuolelle.JP_Vette kirjoitti:Viimeses vaihdos lisäsin öljyä n. 3,9 litraa eikä siltikää nouse maksimiin. Eli se ohjekirjan 3,5 litraa on täyttä puppua.
Helppoa, sano mummo lumessa. Mäkin aloitin juhannuksena ja heinäkuun puolessavälissä oli jo valmis.JP_Vette kirjoitti:jakoketjun kiristin on tapissaan. Mä ennen ostoa elin luulossa, että 300e osat asennellaan pyöränkotelosta jakkaralla istuen
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Joo-o. Eli jos paska kestää kesään asti, niin loman vois käyttää tähän
Laukes sit startti eikä herää edes kolistelemalla. Soitin sit myyjälle, joka peräti vastas sunnuntaina :O Kerroin korjauslaskelmasta (jakopää, ahdin, jarrutehostin, startti, akku ja nivel) ja vihjasin tulla hakeen romun takasi. Ja kerroin, et ottaa trailerin, josa on vinssi... Käski palata huomenna asian tiimoilta eikö kuulemma autoa käyntiin Espoosta käsin saa.
No startti Biltemassa 79€ on halvempi kuin leasing-auto. Ja huomenna pitäs taas 300 km tien päällä viihtyä. Tää ilta mennee parkkiksella auton alla.
Laukes sit startti eikä herää edes kolistelemalla. Soitin sit myyjälle, joka peräti vastas sunnuntaina :O Kerroin korjauslaskelmasta (jakopää, ahdin, jarrutehostin, startti, akku ja nivel) ja vihjasin tulla hakeen romun takasi. Ja kerroin, et ottaa trailerin, josa on vinssi... Käski palata huomenna asian tiimoilta eikö kuulemma autoa käyntiin Espoosta käsin saa.
No startti Biltemassa 79€ on halvempi kuin leasing-auto. Ja huomenna pitäs taas 300 km tien päällä viihtyä. Tää ilta mennee parkkiksella auton alla.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ma Loka 13, 2014 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Totta tosiaan. Vaihdoin sit akunki samaan syssyyn. Tosin tää on nyt väliaikanen, kunnes jaksan askarrella Optiman punahatun paikalleen. Remmiki oli vähä liian lyhyt tälle, mut se palikkahan tän pitää paikallaan...
Startti kertoili huonoudestaan mulle yhden kerran aikasemmin, ku ei lähteny kerrasta. Eilen sit Coltilla teki samat, ja mä epäilin vähä akkuaki, et jos kumminki siitä... Mut tänää ei sit millää käyntiin, joten pakko se oli vaihtaa.
Nelivedolla ku nyppäs, niin Saabbiki nöyrty Vähä kytkin haisi, mut kyl se ku vauhdilla nyppäs. Hinauslenkkiä kiinnittäes tuli heti mieleen vesivaseliiniketju - ei tekis se pahaa hinauslenkin kierteis.
Biltema ku on sunnuntaisinkin auki, niin sieltä äkkiä uus startti. Sen verran kovalla raivolla ja vitutuksella vaihto meni, että kuvapuoli jäi vaisuksi. Mitsun tekele vanha oli. Odotin kyllä Boschia...
Täs kohtaa alko taas niskakarvat nouseen pystyyn, mutta kyllä toi uus mahtu paikalleen, ku irrotti imusarjan tukiraudan asennuksen ajaks. Projektissa niin pieni tekijä, että ei saa valittaa
Alipainepumpultaki irtos alipaineputki. Miten toi kuuluu laittaa takasi? Toi holkki tuntuu olevan piukas, joten kuuluuko sen edes irrota? Putki itsessään oli niin täynnä pölyä, et on varmaa aina vuotanu... Nyt sitä väliaikasesti tiivistin vähä teipillä, jos vaikka kestäis siihen asti, et saan korjausohjeen.
Ja taas omin voimin käyntiin!
Sitte vain odottamaan innolla, mitä ylläriä huomenna lykkää. Olis tänää kyl vähä muutaki tekemistä ollu, ku kykkiä auton alla kylmää asfalttia vasten. Ja lisävitutusta tuo seki, että eilen toi romu roikku kuus tuntia nosturilla, jossa homma olisi ollut vähän inhimillisempää... Aina ei mee nallekarkit tasan.
Startti kertoili huonoudestaan mulle yhden kerran aikasemmin, ku ei lähteny kerrasta. Eilen sit Coltilla teki samat, ja mä epäilin vähä akkuaki, et jos kumminki siitä... Mut tänää ei sit millää käyntiin, joten pakko se oli vaihtaa.
Nelivedolla ku nyppäs, niin Saabbiki nöyrty Vähä kytkin haisi, mut kyl se ku vauhdilla nyppäs. Hinauslenkkiä kiinnittäes tuli heti mieleen vesivaseliiniketju - ei tekis se pahaa hinauslenkin kierteis.
Biltema ku on sunnuntaisinkin auki, niin sieltä äkkiä uus startti. Sen verran kovalla raivolla ja vitutuksella vaihto meni, että kuvapuoli jäi vaisuksi. Mitsun tekele vanha oli. Odotin kyllä Boschia...
Täs kohtaa alko taas niskakarvat nouseen pystyyn, mutta kyllä toi uus mahtu paikalleen, ku irrotti imusarjan tukiraudan asennuksen ajaks. Projektissa niin pieni tekijä, että ei saa valittaa
Alipainepumpultaki irtos alipaineputki. Miten toi kuuluu laittaa takasi? Toi holkki tuntuu olevan piukas, joten kuuluuko sen edes irrota? Putki itsessään oli niin täynnä pölyä, et on varmaa aina vuotanu... Nyt sitä väliaikasesti tiivistin vähä teipillä, jos vaikka kestäis siihen asti, et saan korjausohjeen.
Ja taas omin voimin käyntiin!
Sitte vain odottamaan innolla, mitä ylläriä huomenna lykkää. Olis tänää kyl vähä muutaki tekemistä ollu, ku kykkiä auton alla kylmää asfalttia vasten. Ja lisävitutusta tuo seki, että eilen toi romu roikku kuus tuntia nosturilla, jossa homma olisi ollut vähän inhimillisempää... Aina ei mee nallekarkit tasan.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Su Loka 12, 2014 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
StarttiJP_Vette kirjoitti:Biltema ku on sunnuntaisinkin auki, niin sieltä äkkiä uus laturi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Hups. Asiavirhe korjattu. Kiitti huomautuksesta
Oon jo kolme kertaa ton startannu Bilteman voimalla, joten ei se ihan susi voi olla.
Oon jo kolme kertaa ton startannu Bilteman voimalla, joten ei se ihan susi voi olla.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Täähän on ko astetta jännempää romaania lukisi!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002
Paitsi että musta tää on lähinnä masentavaa eikä niinkään jännä.
Soittelin vesa67:lle ja se masensi mua viä lisää. Jarrutehostin onki yli 400€ osa (mä varauduin johonki ihan toisenlaiseen summaan) ja tarviketta ei kannata kuulemma laittaa... Mut hei, sit seki on uus
Soittelin vesa67:lle ja se masensi mua viä lisää. Jarrutehostin onki yli 400€ osa (mä varauduin johonki ihan toisenlaiseen summaan) ja tarviketta ei kannata kuulemma laittaa... Mut hei, sit seki on uus
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09