tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
itse putsasin myös tuon läppäkotelon.. kaasarinputsaus sprayn ohjeissa sanottiin, että ilmanputsarille menevä putki irti, sitten suihkuttaa tavaraa tässä tapauksessa kaasuläppään 10sek ajan.. antaa imeytyä noin 3minuuttia. sitten auto käyntiin ja kun moottori on normilämmössä, niin suihkuttaa tavaraa uudestaan kaasuläppään 30sek sarjoissa ja antaa käyntiäänen taas tasaantua.
mutta hyvä että auto edes pysyy käynnissä, niin sehän sammui samantien kun vähän putsausainetta suihkutti, eikä tämän jälkeen meinannu enää käynnistyä kunnolla..
aiempi vika oli, kun auto sammuili liikennevaloihin ja ei aina lähtenyt käyntiin, niin vaihdatin kampiakselin asentotunnistimen.. sitten auto toimi normaalisti noin 1,5viikkoa, jonka jälkeen alkoi käyntihäiriöt.
missfireä tuli noin 10minuutin ajon aikana 1900.
kaasuläpän puhdistuksen jälkeen missfireä tuli jo suoraan käynnistyksen yhteydessä 200-300 ja 100metrin ajon jälkeen syttyi moottorin vikavalo koodi p0300 - "satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatko havaittu. ja open sidissä fcod768 ja 4465.
autossa platinium tulpat joilla ajettu noin 50tkm, en ainakaan huoltokirjasta löytänyt tulppien vaihdosta muuta. mutta noilla platiniumeilla ajaa vissiin joku 80tkm?
samoin kaasuläpästä/ympäristöstä uusittu imuletkuja yksitellen, eli ei voi olla väärin asennettu ja kaikki on kunnolla kiinnitetty. myös ilmamassamittari on vaihdettu.
mikä neuvoksi? vai paaliinko koko paska joutaa..?
mutta hyvä että auto edes pysyy käynnissä, niin sehän sammui samantien kun vähän putsausainetta suihkutti, eikä tämän jälkeen meinannu enää käynnistyä kunnolla..
aiempi vika oli, kun auto sammuili liikennevaloihin ja ei aina lähtenyt käyntiin, niin vaihdatin kampiakselin asentotunnistimen.. sitten auto toimi normaalisti noin 1,5viikkoa, jonka jälkeen alkoi käyntihäiriöt.
missfireä tuli noin 10minuutin ajon aikana 1900.
kaasuläpän puhdistuksen jälkeen missfireä tuli jo suoraan käynnistyksen yhteydessä 200-300 ja 100metrin ajon jälkeen syttyi moottorin vikavalo koodi p0300 - "satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatko havaittu. ja open sidissä fcod768 ja 4465.
autossa platinium tulpat joilla ajettu noin 50tkm, en ainakaan huoltokirjasta löytänyt tulppien vaihdosta muuta. mutta noilla platiniumeilla ajaa vissiin joku 80tkm?
samoin kaasuläpästä/ympäristöstä uusittu imuletkuja yksitellen, eli ei voi olla väärin asennettu ja kaikki on kunnolla kiinnitetty. myös ilmamassamittari on vaihdettu.
mikä neuvoksi? vai paaliinko koko paska joutaa..?
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
Imuputki kaasuläpästä irti ja auto käyntiin? Ei kai sentään... Vai kuinka suihkutellaan auto käynnissä?
Noilla tulpilla voit nakata vesilintua. DI-kasetti on erittäin herkkä tulpille, väärät jopa rikkovat sen pahimmassa tapauksessa. Et maininnut tyyppiä niin tästä ei ehkä kuitenkaan ole tässä tapauksessa kyse. Se "ainoa oikea" on NGK BCPR7ES-11 löytyy vaikka Motonetistä alle 12€ sarja niin voi vaihdella vähän tiheämminkin. Toisella kasetilla ja uusilla tulpilla voisi kuitenkin koittaa jos saat kasetin lainaksi jostain.
Ota läppäkotelo hyppysiin ja putsaa kunnolla. Irroita myös muovisuoja elektroniikan päältä ja tarkasta että johdot sisällä ovat kunnossa. Etsillä löytyy tietoa tästä.
Noilla tulpilla voit nakata vesilintua. DI-kasetti on erittäin herkkä tulpille, väärät jopa rikkovat sen pahimmassa tapauksessa. Et maininnut tyyppiä niin tästä ei ehkä kuitenkaan ole tässä tapauksessa kyse. Se "ainoa oikea" on NGK BCPR7ES-11 löytyy vaikka Motonetistä alle 12€ sarja niin voi vaihdella vähän tiheämminkin. Toisella kasetilla ja uusilla tulpilla voisi kuitenkin koittaa jos saat kasetin lainaksi jostain.
Ota läppäkotelo hyppysiin ja putsaa kunnolla. Irroita myös muovisuoja elektroniikan päältä ja tarkasta että johdot sisällä ovat kunnossa. Etsillä löytyy tietoa tästä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
kokeile tosissaan noita mainittuja tulppia seuraavaksi. Mikä kone on kyseessä? Kannattaa laittaa myös paikkakunta omiin tietohin näkyviin niin saatat saada jopa paikanpäälle apua.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
Saarela, putsasin paikallaan, nyt talven aikana suuri tarkoitus tehdä kuvailemasi homma
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
huomasin tuossa sellaista ajellessa, että kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä ja iskee koko aika MiFiä.. sytys pätkii ja meinaa sammua koko aika, vaikka kaasua painais.. sitten kun lähtee ajelee syrjäteitä ja väkisin antaa vähän monoa, että lämmöt nousee ja kiihdyttelee, niin sitten jonkin ajan päästä auto alkaa toimimaan suht normaalisti.
ei siis meinaa sammua enää pysähtyessä ja kierrokset ei pompi miten sattuu..
normaalissa ajossa ei enää tässä vaiheessa tule missfireä, mutta heti kun päästää kaasun pois ja kierrokset laskeutuu siihen 1000:n pintaan, alkaa mifin lukemat ilosesti laukata sinne 2000:en ja reippaasti yli. Mutta kun vähäsen painaa taas kaasua että kierrokset nousee ja on veto päällä, niin mifin sytytyshäiriöt lakkaa ja taas kun päästää kaasun pois ja liu'uttaa eteenpäin tai on pysähdyksissä, niin alkaa mifin lukemat laukkaamaan eteenpäin..
eli voiko vika olla missä? ei välttämättä hirveän monimutkainen.. paha sanoa..? teille varmaan ideoita
kiitos!
ei siis meinaa sammua enää pysähtyessä ja kierrokset ei pompi miten sattuu..
normaalissa ajossa ei enää tässä vaiheessa tule missfireä, mutta heti kun päästää kaasun pois ja kierrokset laskeutuu siihen 1000:n pintaan, alkaa mifin lukemat ilosesti laukata sinne 2000:en ja reippaasti yli. Mutta kun vähäsen painaa taas kaasua että kierrokset nousee ja on veto päällä, niin mifin sytytyshäiriöt lakkaa ja taas kun päästää kaasun pois ja liu'uttaa eteenpäin tai on pysähdyksissä, niin alkaa mifin lukemat laukkaamaan eteenpäin..
eli voiko vika olla missä? ei välttämättä hirveän monimutkainen.. paha sanoa..? teille varmaan ideoita
kiitos!
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
ei oo kellään mitään vinkkejä?
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
Luitkos tämän ? Eli ensin tulpat ja sit kokeile toisella kasetilla, jos mahd.3J kirjoitti:
Noilla tulpilla voit nakata vesilintua. DI-kasetti on erittäin herkkä tulpille, väärät jopa rikkovat sen pahimmassa tapauksessa. Et maininnut tyyppiä niin tästä ei ehkä kuitenkaan ole tässä tapauksessa kyse. Se "ainoa oikea" on NGK BCPR7ES-11 löytyy vaikka Motonetistä alle 12€ sarja niin voi vaihdella vähän tiheämminkin. Toisella kasetilla ja uusilla tulpilla voisi kuitenkin koittaa jos saat kasetin lainaksi jostain.
.
Sit jos ei auta,niin ettimään muuta vikapaikkaa
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
ei ollut tulppiin sopivaa hylsyä, joten tänään sen hankintaan.
eilen noita koitin vaihdella, niin näytti tältä sytkäkasetin alla-->
http://oi61.tinypic.com/wkr3us.jpg
http://oi62.tinypic.com/2uypv0o.jpg
1 ja 3:s pytyssä tulpat ja "kuopat" olivat ihan siistit, mutta taas 2:ssa ja 4:ssa, siellä on öljyä, kuten kuvista voi huomata.
samoiten koko "kotelo" on tollasessa kevyessä öljyssä..
voiko kansipahvi vuotaa? taikka sitten tulpat ovat löysällä.
selvinnee tänään oliko tulpat kunnolla kiinni, mutta silti ihmettelen, ettei paska ole sitten kaikkiin levinnyt..
eilen noita koitin vaihdella, niin näytti tältä sytkäkasetin alla-->
http://oi61.tinypic.com/wkr3us.jpg
http://oi62.tinypic.com/2uypv0o.jpg
1 ja 3:s pytyssä tulpat ja "kuopat" olivat ihan siistit, mutta taas 2:ssa ja 4:ssa, siellä on öljyä, kuten kuvista voi huomata.
samoiten koko "kotelo" on tollasessa kevyessä öljyssä..
voiko kansipahvi vuotaa? taikka sitten tulpat ovat löysällä.
selvinnee tänään oliko tulpat kunnolla kiinni, mutta silti ihmettelen, ettei paska ole sitten kaikkiin levinnyt..
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
Venttiilikopan tiiviste vuotaa.
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
onko minkälainen operaatio vaihtaa?
täytyykö momenttiin kiristää, kun takaisin laittaa?
täytyykö momenttiin kiristää, kun takaisin laittaa?
Re: tyhjäkäynnillä kierrokset "pätkii"
Itellö sama vika. Mutta asia korjantu läppäkotelo vaihdolla. Johdot oli myös kuoriutunut (eristin uusiksi) otti ihtee ja limpissä koko ajan sitten.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1