-99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
-99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Alfamer opas väittää että vaihteiston saa irti ilman apurungon ja moottori/vaihteisto paketin tiputtamista yhtenä pakettina. Pitääkö väittämä paikkaansa vai kannattaako tiputtaa kaikki kerta laakista alas. Pitäs alkaa suunnitella kytkin remppaa.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
1. apurunko pois
2. laatikko pois
ei tehdä siitä liian hankalaa...
2. laatikko pois
ei tehdä siitä liian hankalaa...
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
pvdriver kirjoitti:1. apurunko pois
2. laatikko pois
ei tehdä siitä liian hankalaa...
Eli mootori ja laatikko jätetään kiikkumaan paikolleen ja tuetaan ylhäältä. Apurunko irti moottorista ja tiputetaan apurunko pous. Sitten laatikko irti moottorin kyljestä? Näinkö suurin piirtein.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Noin se suurinpiirtein menee, pikku lisä juttuja siinä on tieteski akku telineen irroitus(saa vaihteisto tuen irroitettua yläkautta) , syylärin sitominen , ja Ölauhduttimen ja tehostin putkien ruksiminen irti apurungosta ennen tiputtamista. Irrottaa pitää myös alapallonivelet ja ohjauslaitteisto apurungosta. Tuo ohjauslaitteiston irroitus saataa mennä kuulemma mielenkiintoiseksi.... Itse irroitin letkut ja rattiakselin sekä raidetangon päät, niin että ohjaushässäkkä jäi kiinni apurunkoon. Jos nuo ohjauslaitteiston pultit irtoaa näppärästi niin on kyllä helpompi homma kuin tuo malli millä itse tein.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Automaattilaatikko ja manuaaliloota mahtuu pois kun vaan pudottaa apurunkoa tarpeeksi alas..Säästää aikaa ja vaivaa sekä helpottaa apurungon takaisin laittamista!
Saab 9-5 1998 2.3 man sedan
Saab 9-5 2004 2.0 vector wagon
Saab 9-5 2004 2.0 vector wagon
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
kepakok kirjoitti:Automaattilaatikko ja manuaaliloota mahtuu pois kun vaan pudottaa apurunkoa tarpeeksi alas..Säästää aikaa ja vaivaa sekä helpottaa apurungon takaisin laittamista!
Nykästäänkö manuaali loota sitten yläkautta vai tippuuko se alas lattialle.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Alakautta pyöräkotelon ja apurungon välistä..
Saab 9-5 1998 2.3 man sedan
Saab 9-5 2004 2.0 vector wagon
Saab 9-5 2004 2.0 vector wagon
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
2 viikkoa sitten vaihdoin laatikon juuri noin..Ja meni aika kivuttomasti! Ohjausakseli irti ja vetonivel kannattaa ottaa irti myös oikealta puolelta, helpottaa pois ottaessa ja varsinkin takaisin laittaessa..
Saab 9-5 1998 2.3 man sedan
Saab 9-5 2004 2.0 vector wagon
Saab 9-5 2004 2.0 vector wagon
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Teitkö autonosturilla vaiko maassa "pukeilla" ?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Keinunosturilla...Onnistunee hyvällä tunkilla ja pukeilla.Auto pitäå kyllä saada aika ylös jotta laatikko mahtuu pois..
Saab 9-5 1998 2.3 man sedan
Saab 9-5 2004 2.0 vector wagon
Saab 9-5 2004 2.0 vector wagon
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Viitsiikö joku täsmentää, että miten manuaalilaatikko irroitetaan apurunkoa löysäämällä.
Ripustetaanko keulan kennot lukkopeltiin, vai annetaanko laskeutua apurungon mukana?
Moottorin takatuki, pitääkö irroittaa?
Löysätäänkö apurungosta vänkärin puoleisia pultteja, vai joustavatko puslat tarpeeksi?
Jne. Eli kaikki vinkit ovat kovasti tervetulleita.
Nimimerkillä: tuliterä FM55 B15 odottelee tallissa asentajan inspiraatiota
Ripustetaanko keulan kennot lukkopeltiin, vai annetaanko laskeutua apurungon mukana?
Moottorin takatuki, pitääkö irroittaa?
Löysätäänkö apurungosta vänkärin puoleisia pultteja, vai joustavatko puslat tarpeeksi?
Jne. Eli kaikki vinkit ovat kovasti tervetulleita.
Nimimerkillä: tuliterä FM55 B15 odottelee tallissa asentajan inspiraatiota
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
WIS-mukaan apurunko irroittaen tullut tehtyä autonosturilla. Autonosturin kanssa homma (kytkinremontti) menee päivässä yksin tehtynä. Viimeksi laskin apurungon sopivan pöydän päälle kiilojen ja puupalikoiden kanssa. Pultit auki ja nostin auto ylös. Melkoista punnertamista homma takuulla on jos autoa ei saa nosturille. Jos joutuisin omaan autoon lootaa vaihtamaan ja ei olisi pääsyä autonosturille, harkitsisin todella vakavasti autokorjaamon puoleen kääntymistä pukkien, tunkkien ja moottorinosturien kanssa telkkuamisen sijaan. Tein nimittäni tuossa muutamana päivänä hommia perinteisesti hallitunkilla pukeille nostetun femman parissa. Työnä oli pikkuhomma, eli starttimoottorin vaihto. On se lattialla könyäminen ihan älytöntä nyhräämistä verrattuna kunnon työkaluilla työskentelyyn (eli tässä tapauksessa tarkoitan autonosturia).
Muistaakseni täällä on kytkimeen liittyen toinen ketju, jossa on näistä purku- ja kokoonpanohommista tipsejä jaettu?
Muistaakseni täällä on kytkimeen liittyen toinen ketju, jossa on näistä purku- ja kokoonpanohommista tipsejä jaettu?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Työkaluja kyllä on, mutta sitä autonosturia ei ole Siksipä kiinnostaakin tuo laatikon vaihto, ilman että koko apurunko pitää irroittaa.
Paikallisen, Saabeihin erikoistuneen korjaamon tekijämies vihjaisi myös, että laatikko irtoaa ilman apurungon irroitusta
Edullisin saamani tarjous laatikon vaihdosta, sisältäen kytkimen vaihdon myös, oli 450e. Siis pelkkä työn hinta.
Ei paha, huomattavasti enemmänkin olen joskus maksanut, kun ViiruAeroon teetätin kytkinrempan. Nyt kun on aikaa, niin kiinnostaa tehdä homma itse.
ViiruAeroon vaihdoin pukeilla starttimoottorin kahteen kertaan (kokeilin varulta toisella startilla, vaikka vika viittasi virtalukon pohjaan), ei se nyt mikään kummoinen ähräys ollut
Paikallisen, Saabeihin erikoistuneen korjaamon tekijämies vihjaisi myös, että laatikko irtoaa ilman apurungon irroitusta
Edullisin saamani tarjous laatikon vaihdosta, sisältäen kytkimen vaihdon myös, oli 450e. Siis pelkkä työn hinta.
Ei paha, huomattavasti enemmänkin olen joskus maksanut, kun ViiruAeroon teetätin kytkinrempan. Nyt kun on aikaa, niin kiinnostaa tehdä homma itse.
ViiruAeroon vaihdoin pukeilla starttimoottorin kahteen kertaan (kokeilin varulta toisella startilla, vaikka vika viittasi virtalukon pohjaan), ei se nyt mikään kummoinen ähräys ollut
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Niin, no kytkinremppa on starttiin verrattuna paljon työläämpi. Startin vaihto pukit vs. nosturi erokin oli vaivassa moninkertainen. Olenhan tuon tehnyt nosturilla aikaisempaan femmaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: -99 9-5 2,3 T vaihteiston irroitus.
Eikö kysymykseen löydy tietoa, vai onko tuo yksinkertaisempi tapa joku salaisuus/väärää tietoa ?Termos kirjoitti:Viitsiikö joku täsmentää, että miten manuaalilaatikko irroitetaan apurunkoa löysäämällä.
Kytkinkamat ois huomenna noudettavissa ja rempan vois aloittaa, jahka lomareissulta ehtii pajalle.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen