Mistä niitä puolia ootta tilannut Rintajoupilla puhui parisataa € kappale vai kuulinkohan väärin?Teekki kirjoitti:Jees. Pitänee tilata setti niitä puolia. Kolmisensataa maksaa suunnilleen, kotiin kannettuna.
Pitää nyt ekaks viel vaihtaa tuo bensasuodatin. Googlettelemalla löytyi pari kuvaa joiden mukaan se suodatin ois tankin vieressä. Pitääkö paikkansa? Ja näinköhän tuo on banjoilla vai jollain pikaliittimillä...
Sent from my iPad using Tapatalk
Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Neobrothersilla 65€/kpl+postit, siitä halvemalla tuskin OEM puolia saa.
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Pystyykö puolia mittaamaan yleismittarilla.jos oireilee. Kylmänä käy kolmellla.
Tietysti on paras vaihta kaikki kerralla.
Tietysti on paras vaihta kaikki kerralla.
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Mulla olisi 4kpl ehjiä puolia, 133tkm ajetut. Menin ostamaan uudet, kun oli aivan varma, että syy on niissä, mutta eipä ollutkaan. Oireet jatkuvat uusillakin puolilla, joten nuo käytetyt uskallan myydä toimivina eteenpäin tarvitsevalle.
edit: ja nämä löysivätkin heti uuden kodin.
edit: ja nämä löysivätkin heti uuden kodin.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Jep. ei auttanut uudet puolat. käy kolmella 20-30 sekunttia kun käynistää kylmänä.
Vaikka on vain muutama aste pakkasta.
Vaikka on vain muutama aste pakkasta.
Re: Vs: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Jos autosi on bensaversio, niin maalaan piruja seinille. Vuosimallista 2007 siirtyivät käyttämään heikkoja imuventtiilejä bensakoneissa, jotka kuluvat, eivätkä kylmänä tiivisty kanavaan. Allekirjoittaneen xwd:ssä oli juurikin tuo murhe ja lähti enää kahdella vaivoin käymään. Jakopään rallattelun säestämänä päädyin vaihtamaan uuden moottorin, vaikkakin tuon vanhan remontointi olisi tullu hieman halvemmaksi.
Tuon ongelman voi melko varmaksi todentaa mittaamalla puristuspaineet kylmänä usean tunnin seisomisen jälkeen. Laita tulpat ja puolat takaisin, pyöritä sitten konetta pari minuuttia, että käy tasaisesti, mittaa puristuspaineet uudestaan ja vertaa arvoja. Omassa oli kahdessa pytyssä kylmänä paineet 7 kilon luokkaa, kun taas terveissä mukeissa yli 13 ja lämpimämä kaikissa tuo yli 13.
Tämä koskee siis vain bensakoneita, ei biopower-versioita, niissä on rosterivenat.
Tuossa hieman lisätietoa ongelmasta rapakon takaisella murteella.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=329066
Tuon ongelman voi melko varmaksi todentaa mittaamalla puristuspaineet kylmänä usean tunnin seisomisen jälkeen. Laita tulpat ja puolat takaisin, pyöritä sitten konetta pari minuuttia, että käy tasaisesti, mittaa puristuspaineet uudestaan ja vertaa arvoja. Omassa oli kahdessa pytyssä kylmänä paineet 7 kilon luokkaa, kun taas terveissä mukeissa yli 13 ja lämpimämä kaikissa tuo yli 13.
Tämä koskee siis vain bensakoneita, ei biopower-versioita, niissä on rosterivenat.
Tuossa hieman lisätietoa ongelmasta rapakon takaisella murteella.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=329066
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Joo 07 vm.bensalla käy.ajettu 137 tkm..
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
136tkm hujakoilla nyt mittarissa, ongelmat alkoivat kasaantua pari tkm sitten.
Kaiken tämän lisäksi paljastui pari vuotavaa suutintakin. Pitäisi melkeinpä käyttää nuo suuttimet finjectorilla testissä ja myydä ehjät tarvitseville sitten. Huonosti on saatavilla noita alkuperäisiä densoja enää, varsinkaan edullisesti.
Kaiken tämän lisäksi paljastui pari vuotavaa suutintakin. Pitäisi melkeinpä käyttää nuo suuttimet finjectorilla testissä ja myydä ehjät tarvitseville sitten. Huonosti on saatavilla noita alkuperäisiä densoja enää, varsinkaan edullisesti.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Ei mennyt saabinkaan konkurssi hukkaan. Kaikkea paskaa ovat näköjään kerenneetkin markkinoille suoltaa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: Vs: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Joo kyllä laatu on luokatonta tietyiltä osin. Mutta onneksi näihin oireisiin on aika hyvin lääkkeet tiedossa. Osa kalliimpia, osa halvempia, kuten minkä tahansa sairauden lääkitsemisessä.
Kaiken hyvän lisäksi tuossa koneenvaihdon jälkimainingeissa porsi vielä kaasuläppäkotelo, piti vielä sekin tilata uusi. Kohta on konehuone täynnä uutta osaa, saa nähdä mitä seuraavaksi hajoaa..
Kaiken hyvän lisäksi tuossa koneenvaihdon jälkimainingeissa porsi vielä kaasuläppäkotelo, piti vielä sekin tilata uusi. Kohta on konehuone täynnä uutta osaa, saa nähdä mitä seuraavaksi hajoaa..
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Ois mielenkiintoista nähdä miltä se sinun entinen moottori näyttää kannen ja jakopään osalta.. En taida viitsiä vaan sen takia ostaa..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Tuli muuten mieleen että oma BioPoweri kävi kolmella kylmällä säällä kun kylmänä käynnisti. Kaasuläppä oireili samaan aikaan ja suihkuttelin sen puhtaaksi, vaihdoin tulpat sekä yhden puolan, jolloin oireet hävisivät, eivätkä ole kyllä sen koommin tulleet takaisin..
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa
Täytyypä kokeilla putsata kaasuläppä systeemi.kun auto kotiutuu joulun pyhiksi.
Jos se auttaisi. Ja katsoa sittenvasta suuttimet.
Jos se auttaisi. Ja katsoa sittenvasta suuttimet.