2.0t -> 2.3t

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

2.0t -> 2.3t

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Mulla on 2 litranen turbo. Siinä on lohkossa melko syvät syöpymät. Millainen homma/onnistuuko vaihtaa 2.3i moottoriin männät, imusarjan ja pakosarjan, että sais siitä 2,3 turbon? Onko moottoreilla mitään muita eroja kuin iskunpituudessa (kiertokanget/kampiakseli?)
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Mitähän järkeä tuossa vaihtamisessa on? Sylinterin halkaisija on sama 90mm ja 2,3 koneessa vain 12 mm suurempi iskupituus.
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Tarkoitin lähinnä kysyä, onko moottoreilla mitään muuta eroa kuin iskunpituus? Käykä 2 litrasesta kansi, imu/pakosarja, koneenkorvat yms.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Eli vaihtaisit sun nykyiset 2.0 litraisen hilut (kansi, pako- ja imusarjat, yms) 2.3 litraisen alakertaan (lohko, männät, kanget tms.)?
BMW 320dA Coupe LCI
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

AC kirjoitti:Eli vaihtaisit sun nykyiset 2.0 litraisen hilut (kansi, pako- ja imusarjat, yms) 2.3 litraisen alakertaan (lohko, männät, kanget tms.)?
Juuri näin. Männät ottaisin vielä 2 litrasesta. Onnistuuko?
Vastaa Viestiin