AZP kirjoitti:Se on äkkiä 98:n ja 95:n hintaeron vaikutus polttoainekustannuksiin yhtä iso kuin mitä RE85:llä ajaminen tuottaa säästöä nykyhinnoilla. Jokainen voi sitten itse päättää onko se paljon vai vähän.
Itse tuota testailin juuri ennen kuin 95E10 tuli pumppuihin, eli 95
E5 vs 98E5 niin 98E5 kulutus oli piirun pienempää. Silloin kustannus oli aikalailla +/-0, eli sama oli ajella 98:lla. Ja 95
E10 kuluu vieläkin enemmän. Nyt näyttää hintaeroa olevan noin 6 eurosenttiä, eli jotain 3,9%.
TM testauksen perusteellakin 95E10 kului keskimäärin noin 3% enemmän kuin 98E5, joten eroa jää sen 0,9%. Ja tämä siis keskimääräisellä autolla, joista osa vapaasti hengittäviä. Koska samaisen testin mukaan ahdettu moottori pystyy hyödyntämään 98E5 paremmin kuin vapaasti hengittävä, päästään Saabilla helposti +/-0 lukemiin tai jopa siihen että 98E5 ajaminen on edullisempaa.
Jokainen voi helposti tehdä omat mittaukset asian todentamiseksi.