Talvirenkaat 2014
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Talvirenkaat 2014
^Täällä (Hyrylän Teboililla) 56e...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Talvirenkaat 2014
^
^^Teboil se tuokin ( 1€ näköjään lapinlisää täälläpäin
)
^^Teboil se tuokin ( 1€ näköjään lapinlisää täälläpäin

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Talvirenkaat 2014
Piti ihan erikseen kysyä, kun kävin tarjouksia pyytämässä. Mikäli renkaat itsessään ostaa kyseisestä liikkeestä on rengastöiden hinta vaihdellut 40-60€ välillä. Hinnat sisältävät siis myös sen allelaiton. Tuo 90€ oli eriteltynä 62€ vanteelle laitto ja tasapainotus ja 28€ allelaitto.
Re: Talvirenkaat 2014
Ihanan epäedullista
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Talvirenkaat 2014
HKPL8:sta oli talven aikana lähtenyt 10 nastaa toisesta eturenkaasta ja toisesta 8. Näinkö huonosti nämä nyt sitten kesti, vai voisko johtua normaalia lämpimämmästä talvesta?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Talvirenkaat 2014
^Seiskoista ei ollut irronnut yhtään nastaa. Ei tosin kilsojakaan tullut kuin ehkä 5000.
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Talvirenkaat 2014
Hakkis 5:t tänään alta pois. Etuset oli noin 4mm tasalla, mutta takana olisi pitänyt olla 6.5-7mm pintaa. Kuskin puolella olikin, mutta vänkärin takasesta oli mennyt viime to vyö. Kuulin Kuopion motarilla, ett rengasmelu muuttui - luulin laakerin ääneksi... Tämä oli nyt 4:s vyövikainen Hakkis. Sinällään ihmeellistä, ettei muissa merkeissä ole ikinä ollut vyövikoja. Käyn huomenna Vianorilla arvuuttamassa
saas nähä mitä tuumaavat... aaltoilee ja ... Onneksi on puoli talvea ajetut vm 13. Gy:t tonnarista jääneenä. Muklataan vanteille ens syksynä.

Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Talvirenkaat 2014
Oma näkemykseni: Pari ekaa talvea huippuhyvä pito, kumiseos pehmeää ja nastatkin pysyy hienosti. Kolmas talvi, pito heikompi kumiseos kovenee, nastat alkaa kaivamaan kolojaan isommiksi kun kumikin kovoo. Sitten riippuu ajosta jos paljon taajamassa, nastat rupeaa jossainvaiheessa 3-5v heilumaan jo rajusti ja irtoilua / katkeilua. Pito jo melko huono. Kuviota saattaa vähän ajavalla olla vielä 5mm mutta ei pitoa eikä puoliakaan nastoista enää. Paljon ajavalla voi olla maantievoittoisempaa ajoa ja nastat pysyy kumin kuluessa nopsempaan jopa niin että urasyvyys pakottaa vaihtamaan uusiin renkaisiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Talvirenkaat 2014
Joo ei ollu ainakaan kaupunkiajossa, näyttää tulleen katsastuksen 10/13 jälkeen 25 th. Nastat on pysyneet kiini. En ainakaan huomannu isompia puutteita. Vyöviat ottaa pannuun...
Turbosaabin alla kaikki nastalliset on kyllä liukkaita
Turbosaabin alla kaikki nastalliset on kyllä liukkaita

Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Talvirenkaat 2014
Onkos tullu ylläreitä esim. nastakadon tai ison kulumisen myötä kun on nyt joutunu viime talvisia kumeja rullaamaan alle?
Eilen tuli ajettuu samalla sohjosella tiellä molemmilla autoilla joissa toisessa vain 4.5millii kuviota jäljellä ja toisessa pari milliä enempi. Pitoero oli huima.
Molemmat sarjat on ollu uudesta ja samanikäiset. Pidot oli silloin toisin päin eli rengaskauppaan joutunee odotettua aiemmin...
Lähinnä TM:n kärkimerkit kiinnostaisi. Hakkis 8, Continental ContiIce Contact, Pirelli IceZero, Gislaved NordFrost Zero, GoodYear UltraGrip Ice Artic
Eli kommentteja ajetuista kilsoist, nastojen ja pinnan häviämiset.
Hakkis 8 olis varmaan ykkösvalinta talviseen talveen mutta tälleen rannikolla ehkä ei...
Jos noita testejä painottaa omiin mieltymyksiin niin näistä kolmikosta varmaan löytyy seuraavat alle.
Continental ContiIce Contact, Pirelli IceZero, Gislaved NordFrost Zero
Eli noissa on vähän paremmat ajo-ominaisuudet lumettomilla olosuhteissa.
Hyvistä tarjouksista koossa 195/65-15 saa myös vinkata.
Eilen tuli ajettuu samalla sohjosella tiellä molemmilla autoilla joissa toisessa vain 4.5millii kuviota jäljellä ja toisessa pari milliä enempi. Pitoero oli huima.

Molemmat sarjat on ollu uudesta ja samanikäiset. Pidot oli silloin toisin päin eli rengaskauppaan joutunee odotettua aiemmin...
Lähinnä TM:n kärkimerkit kiinnostaisi. Hakkis 8, Continental ContiIce Contact, Pirelli IceZero, Gislaved NordFrost Zero, GoodYear UltraGrip Ice Artic
Eli kommentteja ajetuista kilsoist, nastojen ja pinnan häviämiset.
Hakkis 8 olis varmaan ykkösvalinta talviseen talveen mutta tälleen rannikolla ehkä ei...
Jos noita testejä painottaa omiin mieltymyksiin niin näistä kolmikosta varmaan löytyy seuraavat alle.
Continental ContiIce Contact, Pirelli IceZero, Gislaved NordFrost Zero
Eli noissa on vähän paremmat ajo-ominaisuudet lumettomilla olosuhteissa.
Hyvistä tarjouksista koossa 195/65-15 saa myös vinkata.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Talvirenkaat 2014
Nuo Hankookit on ainakin täällä ihan hyvältä tuntuneet. Ihan jees tulos TM:n testissä ja hintakaan ei ole kohtuuton, oliko nyt 350e toimitettuna renkaatvaihtoon.fi:sta.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Talvirenkaat 2014
304€ taisin maksaa niistä. Hyvän oloiset vajaan 1000km kokemuksella. Renkaan kuvion reuna on terävä ja se tuo 9-3:n alustan välykset esiin toisin kuin oli Pirelli Winter carving edgellä, jossa pyöristetty reuna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Talvirenkaat 2014
Tonnarissa on alla kohtuullisen hyväpintaiset Hakkapeliitta vitoset, ja ny päivän ja suunnilleen 150 kilometrin jälkeen vaikuttavat hyvinkin asiallisilta renkailta. Aiemmin ollut satkuissa alla halparenkaita sekä uutena hankitut Noranza kakkoset, ja Hakkapeliitat tuntuvat kyllä hakkaavan Noranzat ominaisuuksien puolesta, vaikka toki autossakin on eroa.
Eno hankki Dacia-pakuun pinnoitettujen talvirenkaiden tilalle Hakkapeliitta kasit, ja on kuulemma hieman eri auto nyt niin ajettavuuden kuin melutasonkin puolesta.
Eno hankki Dacia-pakuun pinnoitettujen talvirenkaiden tilalle Hakkapeliitta kasit, ja on kuulemma hieman eri auto nyt niin ajettavuuden kuin melutasonkin puolesta.

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Talvirenkaat 2014
Hakkis5:set on kyllä niin äänekkäät etten niitä hommaa.
Mikko mitä renkaita sä referoit? Toisessa autossa on noitten Hankookien edeltäjämalli ja tekivät joo tonnarista vähän levottoman niin kolkin alle en sellaisia halua.
Lähinnä haluaisin tietää aiemmin mainituista malleista et tapahtunut jotain yllättävää.
Nastoja hävinny ilman revitystä. 20 tonnissa entiset, ääni muuttuu kulumisen myötä yms..
Noi pirellit näytti olevan tuolla renkaanvaihtoon-puljussa alle neljän huntin mikä on jo siedettävä kun nykyisillä kilsoilla vähintään kaksi talvee pitäis pärjätä.
Mikko mitä renkaita sä referoit? Toisessa autossa on noitten Hankookien edeltäjämalli ja tekivät joo tonnarista vähän levottoman niin kolkin alle en sellaisia halua.
Lähinnä haluaisin tietää aiemmin mainituista malleista et tapahtunut jotain yllättävää.
Nastoja hävinny ilman revitystä. 20 tonnissa entiset, ääni muuttuu kulumisen myötä yms..
Noi pirellit näytti olevan tuolla renkaanvaihtoon-puljussa alle neljän huntin mikä on jo siedettävä kun nykyisillä kilsoilla vähintään kaksi talvee pitäis pärjätä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Talvirenkaat 2014
Hantuukeja tmv. talvirenkaita en ole koskaan edes harkinnut. Kesärenkaiksi mielessä käynyt, mutta siitäkin ajatuksesta luovuin. No, se siitä.
Nykyään alla kolmatta kautta Nokian Hakka7. Oikein hyvät renkaat. Edelliset oli varmaankin Hakka5. Niissä oli pintaa vaikka kuinka, mutta nastat oli kuluneet "puhki". Ei enää pitäneet jäisellä pinnalla ollenkaan esim. liikenneympyrässä huomasi asian.
Tätä aiemmin oli kauan useita Gislavedeja. Niistä kokemus oli taas toisenlainen. Nastat kesti paremmin, mutta kumi meni kovaksi ja liukkaaksi.
Noista Gislavedien kokemuksista on tosin niin kauan, että nämä nastamääräykset ja sitä kautta kehitys ovat muuttaneet nastoja paljon niistä ajoista, joten ei ole suoraan varmaan verrannollinen tähän päivään.
Luultavasti seuraavatkin nastarenkaat ovat Nokian tai sitten kokeilen taas vaihteeksi Gislavedeja, mikäli ovat tuolloin "huipulla".
Nykyään alla kolmatta kautta Nokian Hakka7. Oikein hyvät renkaat. Edelliset oli varmaankin Hakka5. Niissä oli pintaa vaikka kuinka, mutta nastat oli kuluneet "puhki". Ei enää pitäneet jäisellä pinnalla ollenkaan esim. liikenneympyrässä huomasi asian.
Tätä aiemmin oli kauan useita Gislavedeja. Niistä kokemus oli taas toisenlainen. Nastat kesti paremmin, mutta kumi meni kovaksi ja liukkaaksi.
Noista Gislavedien kokemuksista on tosin niin kauan, että nämä nastamääräykset ja sitä kautta kehitys ovat muuttaneet nastoja paljon niistä ajoista, joten ei ole suoraan varmaan verrannollinen tähän päivään.
Luultavasti seuraavatkin nastarenkaat ovat Nokian tai sitten kokeilen taas vaihteeksi Gislavedeja, mikäli ovat tuolloin "huipulla".
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)