2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Itse ainakin olen ymmärtänyt että juuri sopivasti ajettu moottori on parempi virikohde kuin brand-new.. Ainakin ne legendaariset 80-luvun BMW:n F1-turbomoottorit olivat 100tkm ajettuja ja ne vielä jätettiin pihalle vähäksi aikaa ruostumaan että saadaan lohkosta ylimääräiset valujännitykset pois. Myös erilaiset välykset tasoittuvat kilometrien myötä..
Toki nyt puhutaan ihan eri litratehoista ja paineista kuin perus henkilöauton moottorista mutta ideana oli lähinnä sanoa ettei vielä 100tkm ole mikään este virittämiselle. Tuo 2.8T kun on vielä ymmärtääkseni suhteellisen jäly moottori..
Toki nyt puhutaan ihan eri litratehoista ja paineista kuin perus henkilöauton moottorista mutta ideana oli lähinnä sanoa ettei vielä 100tkm ole mikään este virittämiselle. Tuo 2.8T kun on vielä ymmärtääkseni suhteellisen jäly moottori..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Niin lisätään edelliseen komenttiin vielä sen verran ,että jos 2.8 koneen tehot nostaa 250 :sta 300PS niin ei tuolla vielä ole kovinkaan isoa tekemistä "virittämisen" kanssa.
Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".
On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".
On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
No niin, Nyt joku puhuu asiaa!!Näin minäkin olen ajatellut!!Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA, hitot paljonko kuluttaa kaikki menee tankista joka tapauksesta!!Pää asia on kai että on peli johon tykästyy!!-JP- kirjoitti:Niin lisätään edelliseen komenttiin vielä sen verran ,että jos 2.8 koneen tehot nostaa 250 :sta 300PS niin ei tuolla vielä ole kovinkaan isoa tekemistä "virittämisen" kanssa.
Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".
On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Saattaapi käydä niin ,ettei se kulutuskaan juuri siitä kasva. Kulkee vaan "köykäsemmin".Paukku Aero kirjoitti:No niin, Nyt joku puhuu asiaa!!Näin minäkin olen ajatellut!!Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA, hitot paljonko kuluttaa kaikki menee tankista joka tapauksesta!!Pää asia on kai että on peli johon tykästyy!!-JP- kirjoitti:Niin lisätään edelliseen komenttiin vielä sen verran ,että jos 2.8 koneen tehot nostaa 250 :sta 300PS niin ei tuolla vielä ole kovinkaan isoa tekemistä "virittämisen" kanssa.
Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".
On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
Eikös sullakin ollut ns."vanhempi" se "parempi" kone ? Eli ei pitäisi venyä.Paukku Aero kirjoitti: Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA
Tuo Turbo-X 280PS on ihan vain Softan muutos , jos vielä mietityttää tehojen nosto , niin saattaa tämä tieto helpottaa valintaa ja empimistä.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Tää v*tun threadi O_o
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Sitäpaitti virittäminen on LAITONTA!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Eipäs ole.like_a_glove kirjoitti:virittäminen on LAITONTA!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Juu, mun auto on rekisteröity 30.4.2007.Minkä ihmeen takia niiden on täytyny vaihtaa ketju uudemmissa malleissa, jos se kerran on ollut kestävämpi vanhemmissa!! Ei ymmärrä???-JP- kirjoitti:Saattaapi käydä niin ,ettei se kulutuskaan juuri siitä kasva. Kulkee vaan "köykäsemmin".Paukku Aero kirjoitti:No niin, Nyt joku puhuu asiaa!!Näin minäkin olen ajatellut!!Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA, hitot paljonko kuluttaa kaikki menee tankista joka tapauksesta!!Pää asia on kai että on peli johon tykästyy!!-JP- kirjoitti:Niin lisätään edelliseen komenttiin vielä sen verran ,että jos 2.8 koneen tehot nostaa 250 :sta 300PS niin ei tuolla vielä ole kovinkaan isoa tekemistä "virittämisen" kanssa.
Eihän tuossa säädössä edes paineissa vielä tarvitse mennä lähellekkään "kipurajaa".
On vielä tuollainen "perus" mäppäys. Eikä aiheuta mitään lisätoimia.
Eikös sullakin ollut ns."vanhempi" se "parempi" kone ? Eli ei pitäisi venyä.Paukku Aero kirjoitti: Paskat jostain ketjujen venymisestä, NE VOI KORJATA
Tuo Turbo-X 280PS on ihan vain Softan muutos , jos vielä mietityttää tehojen nosto , niin saattaa tämä tieto helpottaa valintaa ja empimistä.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Sitäpaitti vähäpäästöisen auton virittäminen on LAITONTA!Risto kirjoitti:Eipäs ole.like_a_glove kirjoitti:virittäminen on LAITONTA!
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Vängätään lisää vastaan, että eihän ole. Sitä vain tehdään laittomasti, koska tuskin kukaan haluaa maksaa pussitestistä, jonka läpäisy on vakiollakin epävarmaa.
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
like_a_glove kirjoitti:Sitäpaitti virittäminen on LAITONTA!
Hmm... eihän tässä ole virittämisestä keskusteltu vaan ,moottorin ohjauksen optimoinnista. Moottorin ohjauksen optimoinilla = uudelleen säätämisellä on yleensä myönteinen vaikutus polttoaineen kulutkseen ja sitä kautta myös päästöihin.like_a_glove kirjoitti:Sitäpaitti vähäpäästöisen auton virittäminen on LAITONTA!Risto kirjoitti:Eipäs ole.like_a_glove kirjoitti:virittäminen on LAITONTA!
Se mitä varmaankin ajat takaa on ,ettei "vähäpäästöiseen" autoon saa vaihtaa mitään osia ilman suodattimen ja katalysaattorin välille.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Turboahdettuun moottoriin ei ilman pussitestiä/E-hyväksyntää saa tehdä minkään sortin moottorin optimointia, niin rauta kuin softa puolella..
Ihan huumorivänkäystähän tämä on, Hirsch-setit on viritystä mutta koska niille olemassa E-hyväksynnät ne saa myös laillisesti rekisteriotteeseen. Tosin eikös se 305hp femma aikoinaan meinannut vähän aiheuttaa ongelmia, vaikka E-hyväksynnät jne olivat kunnossa..
Trafi
Ihan huumorivänkäystähän tämä on, Hirsch-setit on viritystä mutta koska niille olemassa E-hyväksynnät ne saa myös laillisesti rekisteriotteeseen. Tosin eikös se 305hp femma aikoinaan meinannut vähän aiheuttaa ongelmia, vaikka E-hyväksynnät jne olivat kunnossa..
Trafi
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Jos arveluttaa virittäminen,ni sitten varmaan kandeis jättää se tekemättä.
Ja laitonta se on..Ei siitä pääse yli eikä ympäri..Se et tarviiko siitä huudella pitkin pitäjää,on asia erikseen. Ja ei herneitä venttiileihin tästä viestistä.. (Kaiken saa rikki, kunhan vaan yrittää tarpeeksi.)
Ja laitonta se on..Ei siitä pääse yli eikä ympäri..Se et tarviiko siitä huudella pitkin pitäjää,on asia erikseen. Ja ei herneitä venttiileihin tästä viestistä.. (Kaiken saa rikki, kunhan vaan yrittää tarpeeksi.)
2008 SS 1.8t Biopower.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
En ole kuullut, että kukaan olisi jäänyt "kiinni softan muutoksesta"katsastuksessa!!Vai onko jollekulle niin käynyt!!
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 2.8 Moottorin vaihdelaatikko!
Joo,tuskin inssit huomaa pelkkää softamuutosta,ellei tehoja oo sit "tuplattu".. (Tosin tossa vaiheessa ei oo enää pelkkä softamuutos.) Että sen huomaa jo pelkästään persdynolla.. (Lähinnä 150hp-->300hp.. Ehkäpä ne huomaa tommosen eron jo..Sanooko asiasta mitään,on asia erikseen..
2008 SS 1.8t Biopower.