Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Eli siis, saisin kaverilta aika hyvällä hintaa letkulämppärin tuohon aeroon.
Onko siinä mitään ideaa asentaa sitä siihen ja toisekseen, tietääkö kukaan sitä letkun halkasijaa johon se tulis laittaa?
Onko siinä mitään ideaa asentaa sitä siihen ja toisekseen, tietääkö kukaan sitä letkun halkasijaa johon se tulis laittaa?
Saab 9-3 Aero XWD, 2009
Saab 90, 1986
Ex: Saab 9-5 Aero, 2003
Saab 90, 1986
Ex: Saab 9-5 Aero, 2003
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Onhan se vielä helpompi asentaa kuin vastus lohkoon. Lämppärin letkun sisähalkaisija 18mm
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Kun lohkossa on reikä vastukselle, niin sinne sen ite laittaisin. Letkulämppäri on vähä semmonen kompromissi minun mielestäni. Sellaisissa autoissa joissa lohkossa ei ole sopivaa pakkasproppua, niin eipä siinä ole kun joko letkulämmittimen laitto tai sitten se öljypohjalämmittäjä. Liekkö muitakin vaihtoehtoja vielä? Eber/Webasto tietysti...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Motivan sivuilta kannattaa katsoa eri lämppäreiden käppyrät.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Mikä lämppäri näissä airoissa muuten on vakiona? Lohko/säteily/letku? Itse oon vaan laittanut johdon kiinni seinään enkä sen kummemmin tutkinut mitä se lämmittää oikeasti.
'04 9-5 Aero Wagon Biopower
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
LohkoSaadisti kirjoitti:Mikä lämppäri näissä airoissa muuten on vakiona?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Tänks! Onko tehosta mitään tietoa? Kauanko tuota olisi syytä käyttää (suhteessa lämpötilaan tietty)?
'04 9-5 Aero Wagon Biopower
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Hiljattaisilla pikkupakkasilla katsoin, että kahden tunnin lämmittämisen jälkeen moottorin lämpötila (TENG) oli ~40°C. Vähempikin siis riittänee. Kovilla pakkasilla se pari tuntia on sopiva aika omien kokemusten mukaan.
9-5 2.0t Wagon -06 Biopower
Ex: 9-5 2.0t Wagon - 04
Ex: 9-5 2.0t Wagon - 04
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Sehän lämmittää sitten yhtä hyvin kuin eber etanolilla. Oman kokemuksen perusteellaSewe kirjoitti:Hiljattaisilla pikkupakkasilla katsoin, että kahden tunnin lämmittämisen jälkeen moottorin lämpötila (TENG) oli ~40°C. Vähempikin siis riittänee. Kovilla pakkasilla se pari tuntia on sopiva aika omien kokemusten mukaan.
letkulämmitin on tehokkaampi kuin lohkolämmitin. kierrättää paremmin.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Oma eberini etanolilla lämmittää pikkupakkasilla n. vartissa sen nesteen 30°C asteeseen, ei tarvi kahta tuntia lämmitellä.sedaneiwagon kirjoitti:Sehän lämmittää sitten yhtä hyvin kuin eber etanolilla. Oman kokemuksen perusteellaSewe kirjoitti:Hiljattaisilla pikkupakkasilla katsoin, että kahden tunnin lämmittämisen jälkeen moottorin lämpötila (TENG) oli ~40°C. Vähempikin siis riittänee. Kovilla pakkasilla se pari tuntia on sopiva aika omien kokemusten mukaan.
letkulämmitin on tehokkaampi kuin lohkolämmitin. kierrättää paremmin.
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Ja vielä koko nestemäärän, ei pelkkää lohkossa olevaa nestettä. Ei voi puhua kyllä että sama teho lohkolämppäri vs eberi/webasto, samalla teholla lämpiää myös sisätila.marg3 kirjoitti:Oma eberini etanolilla lämmittää pikkupakkasilla n. vartissa sen nesteen 30°C asteeseen, ei tarvi kahta tuntia lämmitellä.sedaneiwagon kirjoitti:Sehän lämmittää sitten yhtä hyvin kuin eber etanolilla. Oman kokemuksen perusteellaSewe kirjoitti:Hiljattaisilla pikkupakkasilla katsoin, että kahden tunnin lämmittämisen jälkeen moottorin lämpötila (TENG) oli ~40°C. Vähempikin siis riittänee. Kovilla pakkasilla se pari tuntia on sopiva aika omien kokemusten mukaan.
letkulämmitin on tehokkaampi kuin lohkolämmitin. kierrättää paremmin.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Onko kukaan laittanut tota TT-Thermon letkulämmitintä. Ei ole lohkolämmitintä ja jotain esilämmitystä olisi talveksi hyvä saada. Tossa lämmittimessä on kuitenkin kiertopumppu, niin luulisi sen nyt lämmittävän vähintään yhtä hyvin kuin pelkkä vastus lohkossa.
Se kun kuuluisi laittaa sisäkennolle menevän letkun väliin, niin kumpaan ylempään vai alempaan, ettei puske vesiventtiiliä vasten. Ja kumpi kiertosuunta koneesta lämppärin kennolle vai päinvastoin.
http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000w
Se kun kuuluisi laittaa sisäkennolle menevän letkun väliin, niin kumpaan ylempään vai alempaan, ettei puske vesiventtiiliä vasten. Ja kumpi kiertosuunta koneesta lämppärin kennolle vai päinvastoin.
http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000w
9-5 AERO -05
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Ja miten noi vesilämppärit ohittaa kiinniolevan termarin kun aukee vasta yli 80 asteen
Tätä minä olen pähkäillyt. Muuten olisin laittanut letkulämppärin myös itse
Tätä minä olen pähkäillyt. Muuten olisin laittanut letkulämppärin myös itse
EBR garage
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Lohkolämmittimen paikka on varsin helposti ulottuvilla femmassa. Minähän asensin Galixin tilalle sinne käytetyn Defan ensin väärin nitriilikumi tiivisteellä ja asensin sen uudelleen oikealla vitonkumisella. Eli kahdesti tuon tehneenä en pitäisi pahana rastina.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Letkulämppäri 9-5 bensaan?
Joku aika takaperin vaihdoin omaani elementin, mutta mitäs eroa noilla tiivisteillä käytännössä on ja kumpi siinä tulee mukana? Mietin vaan että tarviiko irti ottaa uudestaan..Mertmi kirjoitti:Lohkolämmittimen paikka on varsin helposti ulottuvilla femmassa. Minähän asensin Galixin tilalle sinne käytetyn Defan ensin väärin nitriilikumi tiivisteellä ja asensin sen uudelleen oikealla vitonkumisella. Eli kahdesti tuon tehneenä en pitäisi pahana rastina.
#3834