1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuotaa)
Re: Ykkössylinteri, ei puritstuspaineita (Menikö mäntä)
Sama homma täällä, ykkösessä ei puristuksia ja huohottaa reippaasti. Auto on tällä hetkellä ajossa eikä ajossa huomaa eroa entiseen. Tyhjäkäynti on vähän ontuvaa. Onko mahdollista että olisi vain männänrengasvaurio, kun ei kuitenkaan pidä mitään ylimääräisiä ääniä ja mikä vaara on olemassa jos tuolla ajelee sen aikaa ennenkuin kerkiää koneremppaa alottelemaan? Autolla on se 180 000 ajettu niin eikös se ole viisain sitten nostaa kone pois ja tehdä samalla jakopää uusiksi, mitä muuta?
Kiitoksia vastauksista
Kiitoksia vastauksista
Re: Ykkössylinteri, ei puritstuspaineita (Menikö mäntä)
No en kyllä kauheasti ajelisiSaabo kirjoitti:Sama homma täällä, ykkösessä ei puristuksia ja huohottaa reippaasti. Auto on tällä hetkellä ajossa eikä ajossa huomaa eroa entiseen. Tyhjäkäynti on vähän ontuvaa. Onko mahdollista että olisi vain männänrengasvaurio, kun ei kuitenkaan pidä mitään ylimääräisiä ääniä ja mikä vaara on olemassa jos tuolla ajelee sen aikaa ennenkuin kerkiää koneremppaa alottelemaan? Autolla on se 180 000 ajettu niin eikös se ole viisain sitten nostaa kone pois ja tehdä samalla jakopää uusiksi, mitä muuta?
Kiitoksia vastauksista

Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Ykkössylinteri, ei puritstuspaineita (Menikö mäntä)
Vaihtokone tilalle jos runko on kunnossa. Missäpäin suomea ?Saabo kirjoitti:Sama homma täällä, ykkösessä ei puristuksia ja huohottaa reippaasti. Auto on tällä hetkellä ajossa eikä ajossa huomaa eroa entiseen. Tyhjäkäynti on vähän ontuvaa. Onko mahdollista että olisi vain männänrengasvaurio, kun ei kuitenkaan pidä mitään ylimääräisiä ääniä ja mikä vaara on olemassa jos tuolla ajelee sen aikaa ennenkuin kerkiää koneremppaa alottelemaan? Autolla on se 180 000 ajettu niin eikös se ole viisain sitten nostaa kone pois ja tehdä samalla jakopää uusiksi, mitä muuta?
Kiitoksia vastauksista
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Ykkössylinteri, ei puritstuspaineita (Menikö mäntä)
Korjauksena sen verran että vähän on puristuspainetta vielä, joten olisiko kuitenkaan mäntävaurio?? Auto on lappeenrannassa, jos lohko ehjä niin siltikin vaihtokone?
Re: Ykkössylinteri, ei puritstuspaineita (Menikö mäntä)
Uusi vaihtokone on siitäkin huolimatta helpoin, yksinkertaisin, nopein ja ehkä jopa edullisin vaihtoehto kun ottaa huomioon vanhan remppaamiseen menevät osat, koneistukset ja työt.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Ykkössylinteri, ei puritstuspaineita (Menikö mäntä)
Mistä vaihtokonetta kannattaisi lähteä etsimään?
Re: Ykkössylinteri, ei puritstuspaineita (Menikö mäntä)
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Ykkössylinteri, ei puritstuspaineita (Menikö mäntä)
Noniin,
Aikaa on kulunut ja auto ei oo ittellään korjannu itseään näköjään niin aloin sitten tänään suorittamaan syvempää vian hakua.
Venttiilikoppa pois ja kammen pyörittelyä eri asennoissa ja kompuralla painetta tulpanreiästä. Ykköspytyssä siis ei ollut mitään väliä nokan asennolla vaan ilmaa tuli aina pakoputkesta, ei öljykorkista. Muita en sitten kokeillutkaan.
Lieneekö tuonne muuten joskus kurkistettu kun venttiilikopan yksi pultti oli 12mm kuusio kannalla eikä torxi, normaalia?
Täytyy googlailla aiheesta mutta kyselen nyt tässäkin sitten neuvoja. Elikkä seuraavana on edessä kannen irroitus, vähäsen jos wissistä kattelin mitä purkaa. Onko jotakin spesiaalia mitä pitäisi teidän mielestä tietää kun ottaa kantta irti? (mitä voin rikkoa helpoiten?)
Sitten kun mennään asioiden edelle eikä tiedetä vaurion laajuutta niin:
- Voiko olla että remppa menee vaan parilla uudella pakoventtiilillä vai vaatiiko kansi todennäköisesti myös koneistusta?
- Kannattaako koneistaa?
- Missä kansi rempataan Pirkanmaalla?
- Mistä uusi(vanha) kansi suomenmaalta jos niikseen?
- Syytä varmaan käyttää ölppäpohja vielä pois samassa rytäkässä vai onko liioittelua? (avattu ihan hiljattain).
- Iso sänssi on että haen ruotsin maalta varaosa-auton tätä varten.. ..vai enkö hae?
Sitten jos mennään venttiilin hajoamisen syihin niin tosiaan biopäivityksen yhteydessähän vaihdettiin myös uusi ilmamäärämittari kun opensidin myötä näkyi että vanha oli hieman rikki. Hieman rikki oleva immu ja raskas kaasujalka taitanee olla tämän tuotoksen lähtökohtaa?
Muutan otsikkoa hieman.
Aikaa on kulunut ja auto ei oo ittellään korjannu itseään näköjään niin aloin sitten tänään suorittamaan syvempää vian hakua.
Venttiilikoppa pois ja kammen pyörittelyä eri asennoissa ja kompuralla painetta tulpanreiästä. Ykköspytyssä siis ei ollut mitään väliä nokan asennolla vaan ilmaa tuli aina pakoputkesta, ei öljykorkista. Muita en sitten kokeillutkaan.
Lieneekö tuonne muuten joskus kurkistettu kun venttiilikopan yksi pultti oli 12mm kuusio kannalla eikä torxi, normaalia?
Täytyy googlailla aiheesta mutta kyselen nyt tässäkin sitten neuvoja. Elikkä seuraavana on edessä kannen irroitus, vähäsen jos wissistä kattelin mitä purkaa. Onko jotakin spesiaalia mitä pitäisi teidän mielestä tietää kun ottaa kantta irti? (mitä voin rikkoa helpoiten?)
Sitten kun mennään asioiden edelle eikä tiedetä vaurion laajuutta niin:
- Voiko olla että remppa menee vaan parilla uudella pakoventtiilillä vai vaatiiko kansi todennäköisesti myös koneistusta?
- Kannattaako koneistaa?
- Missä kansi rempataan Pirkanmaalla?
- Mistä uusi(vanha) kansi suomenmaalta jos niikseen?
- Syytä varmaan käyttää ölppäpohja vielä pois samassa rytäkässä vai onko liioittelua? (avattu ihan hiljattain).
- Iso sänssi on että haen ruotsin maalta varaosa-auton tätä varten.. ..vai enkö hae?
Sitten jos mennään venttiilin hajoamisen syihin niin tosiaan biopäivityksen yhteydessähän vaihdettiin myös uusi ilmamäärämittari kun opensidin myötä näkyi että vanha oli hieman rikki. Hieman rikki oleva immu ja raskas kaasujalka taitanee olla tämän tuotoksen lähtökohtaa?
Muutan otsikkoa hieman.
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Tuolta jOnen hyvät ohjeet,ja muittekin vinkkejä...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... siremontti
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... siremontti
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Doddii, äsken repääsin kannen irti autosta.
https://plus.google.com/u/0/photos/1005 ... 2922839329
Tuolta löytyy kuvia.
Ykkös kysymys, mikä on tämä juttu tuossa turbon putkessa kiinni:
https://lh5.googleusercontent.com/-3bns ... C_0114.JPG tuossa johdon päässä. Onnistuin sen avaamaan.. ..mitähän siellä pitäisi olla sisällä ja missä järjestyksessä?
https://lh4.googleusercontent.com/-z242 ... C_0115.JPG tuossa toinen puoli siitä.
https://lh5.googleusercontent.com/-TJ13 ... C_0138.JPG
Tuossa on nyt sitten kuva siitä palaneesta venttiilistä..
Seeti näyttäis ehkä olevan kunnossa. Mä luulen että koitan nyt harrastaa ja tehdä tälle kannelle itse remontin..
puran sitten toisen kerran jos ei toimi. Jos koittais läpätä nuo kaikki pakoventtiilit? milläs ne muuten puhdistetaan?
Sitten taasen kysymyksiä.
https://lh3.googleusercontent.com/-REmx ... C_0132.JPG
tuossa kuvassa on jakopäätä. Siinä lohkon reunassa on joku musta massa. En usko että se on karstaa.. Muutenkin tuntuu että joku on avannut tuon kannen joskus aikaisemminkin. Nyt käy kuitenkin niin että tuota paskaa tippui ja tippuu vielä väkisin jakopäähän.. ..tuleekohan se vain huuhtelemalla pois sieltä? ilman että öljypohjaa avaa?
Pakopuolen nokassa kiinnikkeet oli moottorin tulppien puolella nuo ura-pultit, oliko oikein? Pakopuolen puoleisissa ei ollut öljyuraa.
https://plus.google.com/u/0/photos/1005 ... 2922839329
Tuolta löytyy kuvia.
Ykkös kysymys, mikä on tämä juttu tuossa turbon putkessa kiinni:
https://lh5.googleusercontent.com/-3bns ... C_0114.JPG tuossa johdon päässä. Onnistuin sen avaamaan.. ..mitähän siellä pitäisi olla sisällä ja missä järjestyksessä?
https://lh4.googleusercontent.com/-z242 ... C_0115.JPG tuossa toinen puoli siitä.
https://lh5.googleusercontent.com/-TJ13 ... C_0138.JPG
Tuossa on nyt sitten kuva siitä palaneesta venttiilistä..
Seeti näyttäis ehkä olevan kunnossa. Mä luulen että koitan nyt harrastaa ja tehdä tälle kannelle itse remontin..

Sitten taasen kysymyksiä.
https://lh3.googleusercontent.com/-REmx ... C_0132.JPG
tuossa kuvassa on jakopäätä. Siinä lohkon reunassa on joku musta massa. En usko että se on karstaa.. Muutenkin tuntuu että joku on avannut tuon kannen joskus aikaisemminkin. Nyt käy kuitenkin niin että tuota paskaa tippui ja tippuu vielä väkisin jakopäähän.. ..tuleekohan se vain huuhtelemalla pois sieltä? ilman että öljypohjaa avaa?
Pakopuolen nokassa kiinnikkeet oli moottorin tulppien puolella nuo ura-pultit, oliko oikein? Pakopuolen puoleisissa ei ollut öljyuraa.
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Kiinnitti huomiota noi valokuvat moottorista ja sitten puhe että auto olis jotain 2000 luvun mallia?
Jos on näin niin tohon on sitten matkan varrella vaihedettu moottori?
On näköjään uudemmalla "kurkulla" (kaasuläppärungolla) ja huohotuksella varustettu versio?

Jos on näin niin tohon on sitten matkan varrella vaihedettu moottori?
On näköjään uudemmalla "kurkulla" (kaasuläppärungolla) ja huohotuksella varustettu versio?

Saab 9-5 2.0t 1998
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Pitipä tarkistaa paperit. Käyttöönotto 29.9.2000. Onko toi sitte 2001 vuosimallia?
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Kato kannen termarinpuoleisesta päädystä valuleima, se antaa viitten milloin koneen osia on tehty.
Jos noi kaikki kuvat tuolla pilvessä on tästä projektista niin vähintään 2004 mallin kone kyseessä
Jos noi kaikki kuvat tuolla pilvessä on tästä projektista niin vähintään 2004 mallin kone kyseessä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 1-sylinteri, ei puristuspaineita (pakoventtiili/-t vuota
Upsista, ei oo muuten kaikki tästä
sorry harhaanjohtaminen. Puristusmittauksista eteenpäin on tästä kaikki. Osa noista aiemmista on tästä ja osa taitaa olla tuosta 2005:sta Aerosta.
