Helikopteri ilmestyi kojetauluun (CE merkkivalo), vikakoodiksi tarjoaa koodia P2227 (P2227 Barometric pressure sensor "A" Circuit range/performance).
Nyt joku asiantuntija voisi kertoa ko. anturin toiminnasta ja merkityksestä... Anturi löytynee vasemmalta lokasuojasta akun vierestä tai niitä taitaa olla itseasiassa kaksi, ainakin varustettu samanlaisella "suodattimella".
Ajossa ei tunnu mitään eroa normiajoon, vain CE valo palaa. Sammui halvalla testerillä hetkeksi kunnes palasi. Mahtaako vika olla ko. anturissa, sen liittimessä vaiko johdoissa? Vai onko kyseessä jonkunlainen alipaine/ylipainevuoto anturin letkuissa? Saako vian bongattua testerillä?
Ja jos joku tietää jonkun tai paikan, jossa kyseisen asian voi selvittää lähellä Hämeenlinnaa niin olen kiitollinen tiedoista.
VIKAKOODI P2227, SAAB 9-5 2,2 TiD vm -04
Re: VIKAKOODI P2227, SAAB 9-5 2,2 TiD vm -04
P0106
Possible vacuum leak - engine will run badly, unable to idle. Check brake vacuum hose
P2227
As above, plus: possible fault with control module female connector - check pins for damage/corrosion.
Eli liitintä ja tutkimaan....
Possible vacuum leak - engine will run badly, unable to idle. Check brake vacuum hose
P2227
As above, plus: possible fault with control module female connector - check pins for damage/corrosion.
Eli liitintä ja tutkimaan....

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: VIKAKOODI P2227, SAAB 9-5 2,2 TiD vm -04
WIS ehdottaa kans mm. tota naarasliittimen tarkistamista.
Tech2:lla voi seurata anturin arvoja, jolloin näkee vaikuttaako johtosarjan ropaaminen jotenkin.
Tota ulkoilman painetietoa käytetään savutusrajoituksen laskemiseen ja ahtopaineen ohjaukseen.
Tech2:lla voi seurata anturin arvoja, jolloin näkee vaikuttaako johtosarjan ropaaminen jotenkin.
Tota ulkoilman painetietoa käytetään savutusrajoituksen laskemiseen ja ahtopaineen ohjaukseen.