9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
tässä yksi linkki ruotsiin , mielenkiintoista keskustelua.. tuntuu että aika moni jo kirjoittelee laskua saabin tehtaille naapurissa
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp+t+73610
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp+t+73610
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Jotenkin tuntuu siltä, että yritetään poistaa oire, eikä vikaa.
Kampikammion painehan tulee ohivuodoista, jolloin se palamaton paska pääsee öljyn sekaan. Tulee mieleen tressilevyn kanssa 90°C tehtävä hoonaus ja tonnarin männät renkaineen 9-5 lohkoon.
En valitettavasti usko tuohon huohotinsekoiluun.
Kampikammion painehan tulee ohivuodoista, jolloin se palamaton paska pääsee öljyn sekaan. Tulee mieleen tressilevyn kanssa 90°C tehtävä hoonaus ja tonnarin männät renkaineen 9-5 lohkoon.
En valitettavasti usko tuohon huohotinsekoiluun.
96 M75 i12 5-speed
Täältä ruotsin tv:n uutisjuttu asiasta http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8834&a=132575 ja sitten klikkaus rapport 19.30 lördag
Juttu alkaa kohdasta 6.07 jos et halua katsoa koko lähetystä alusta asti.
Juttu alkaa kohdasta 6.07 jos et halua katsoa koko lähetystä alusta asti.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tämä forumihan on siis myös meitä tumpeloita varten, jotta voisimme kysyä viisaammiltamme
Mulla on syyskuussa -01 valmistettu -02 mallin 2,3t eli lienee aihetta lähestyä lähintä Saab- liikettä (MetroAuto Turku) asian tiimoilta, vaikkei autoani ole aikanaan sieltä ostettukaan (vaan Auto-Kedolta Salosta, joka ei enää myy Saabia)? Olen toinen omistaja, autossa 87tkm ja kaikki ohjelman mukaiset huollot tehty, muttei näitä huohotinpäivityksiä. En ole kuullut konehuoneesta mitään muuta kuin asiallista murinaa, ja sitäkin vain ahtopainemittarin ylittäessä keskipäivän Sinistä pöllähdystä en ole nähnyt, vaikka olenkin usein katsonut tarkasti vaimoni lähtiessä pihasta .
Eli suomeksi sanottuna, mitä nyt kannattaa tehdä?
TIA, V-P
Mulla on syyskuussa -01 valmistettu -02 mallin 2,3t eli lienee aihetta lähestyä lähintä Saab- liikettä (MetroAuto Turku) asian tiimoilta, vaikkei autoani ole aikanaan sieltä ostettukaan (vaan Auto-Kedolta Salosta, joka ei enää myy Saabia)? Olen toinen omistaja, autossa 87tkm ja kaikki ohjelman mukaiset huollot tehty, muttei näitä huohotinpäivityksiä. En ole kuullut konehuoneesta mitään muuta kuin asiallista murinaa, ja sitäkin vain ahtopainemittarin ylittäessä keskipäivän Sinistä pöllähdystä en ole nähnyt, vaikka olenkin usein katsonut tarkasti vaimoni lähtiessä pihasta .
Eli suomeksi sanottuna, mitä nyt kannattaa tehdä?
TIA, V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Siirsin keskustelun Yleiselle puolelle.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
'TuuSaR kirjoitti:Saab ei aio tehdä recallia mutta on lupautunut tulemaan mahdollisissa korjauskustannuksissa vastaan. Vikamahdollisuus koskee heidän mukaansa ennen vuotta 2002 tehtyjä autoja.
Hassua asiassa on tietysti se, että ne jotka ovat tienneet että öljyt pitää vaihtaa huomattavasti tiuhemmin kuin Saabin huolto-ohjelmassa lukee, eivät saa tietenkään mitään korvauksia siitä rahasta mikä on uponnut tiuhempiin öljynvaihtoihin.
Niin politiikkaan ei kai ole "recall" koskaan kuulunutkaan. Huoltotiedoitteissakin lukee aina:"asiakkaan valittaessa..."
Mitään ei korjata jos ei itse sitä vaadi??
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Täytyy odotella nyt se pari viikkoa tosiaankin ja sitten vois alkaa kyselemään maahantuojalta mikä on toimintatapa. Parasta tässä kaikessa on se että kohta korjaamot saa aika nopeasti viestejä mahdollisista korjaustoiveista ja kaiken syynä taas netti
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Näitä erilaisia viankorjauksia ja takaisinkutsuja, jota Saab ei ole ilmoittanut tekevänsä tapahtuu tämän tästä ja suuren automerkit niihin aina ymmärtääkseni varautuvat. Volvo kutsuu ilmeisesti parhaillaan 460 000 autoa jonkun anturin tarkistukseen/vaihtoon, koska muutama auto on jenkeissä syttynyt yhtäkkiä palamaan (Volvon onneksi ei ilmeisesti henkilövahinkoja). Audillakin on muistaakseni joku projekti päällä moottorin suhteen parhaillaan. Näistä ei välttämättä koidu mitään imago-ongelmaa, kun niitä tulee kaikille merkeille.
Sen sijaan ongelma tässä Saabin tapauksessa saattaa tulla siitä, että tähän koplataan Saabin muut ongelmat ja jos ei Saab ei selkeästi ilmoita mitä tehdään ja missä aikataulussa ja miten vika lopullisesti korjataan, niin joku ajattelee, että mitä sitten, jos Saabia ei muutaman vuoden kuluttua ole, niin kuka vioista vastaa sitten ja myynti tietysti kärsii. Nyt näyttää siltä, että jotain tehdään, jos omistaja ottaa yhteyttä. Kehen ottaa yhteyttä, jos Saabin valmistus loppuu. Tiettyä jämäkkyyttä kaivataan.
Minulle on edelleen vähän epäselvää, että kun ongelma on ollut tiedossa ja edellämainittujen linkkien perusteella modifiointeja on tehty, niin ongelma on silti jatkunut eli herää kysymys, voidaanko tässä moottorissa koko ongelmaa lainkaan korjata ja itselleni tärkeä kysymys olisi selkeä ilmoitus siitä, mitä vuosimalleja vika koskee. Jos joku edes sanoisi, että vm. -05 autoissa ongelma on täysin korjattu, niin se rauhoittaisi minua.
Toinen kysymys on, että miksi ihmeessä näinkin merkittävä asia ei ole tullut esille erilaisissa luotettavuus/vikatilastoissa. Onkohan osa näistä moottoririkoista mennyt erilaisten viritysten piikkiin, jolloin on vaan tyydytty siihen, että ei olisi pitänyt chippailla konetta. Ja voiko virityksellä muuten olla merkitystä tässä asiassa. Moottorin sisuskalut kuitenkin lienevät aika samoja eri malleissa?
Sen sijaan ongelma tässä Saabin tapauksessa saattaa tulla siitä, että tähän koplataan Saabin muut ongelmat ja jos ei Saab ei selkeästi ilmoita mitä tehdään ja missä aikataulussa ja miten vika lopullisesti korjataan, niin joku ajattelee, että mitä sitten, jos Saabia ei muutaman vuoden kuluttua ole, niin kuka vioista vastaa sitten ja myynti tietysti kärsii. Nyt näyttää siltä, että jotain tehdään, jos omistaja ottaa yhteyttä. Kehen ottaa yhteyttä, jos Saabin valmistus loppuu. Tiettyä jämäkkyyttä kaivataan.
Minulle on edelleen vähän epäselvää, että kun ongelma on ollut tiedossa ja edellämainittujen linkkien perusteella modifiointeja on tehty, niin ongelma on silti jatkunut eli herää kysymys, voidaanko tässä moottorissa koko ongelmaa lainkaan korjata ja itselleni tärkeä kysymys olisi selkeä ilmoitus siitä, mitä vuosimalleja vika koskee. Jos joku edes sanoisi, että vm. -05 autoissa ongelma on täysin korjattu, niin se rauhoittaisi minua.
Toinen kysymys on, että miksi ihmeessä näinkin merkittävä asia ei ole tullut esille erilaisissa luotettavuus/vikatilastoissa. Onkohan osa näistä moottoririkoista mennyt erilaisten viritysten piikkiin, jolloin on vaan tyydytty siihen, että ei olisi pitänyt chippailla konetta. Ja voiko virityksellä muuten olla merkitystä tässä asiassa. Moottorin sisuskalut kuitenkin lienevät aika samoja eri malleissa?
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Asia koskee suhteellisen suurta käyttäjäryhmää kun laskee kaikki 9-3 ja 9-5 omistajat poislukien 9-5T ilmoittamat moottorit.
Montakohan tuollaista konerikkoa on Suomessa?
Montakohan tuollaista konerikkoa on Suomessa?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu kirjoitti:Asia koskee suhteellisen suurta käyttäjäryhmää kun laskee kaikki 9-3 ja 9-5 omistajat poislukien 9-5T ilmoittamat moottorit.
Montakohan tuollaista konerikkoa on Suomessa?
Muutaman konerikon tiedän, mutta aika paljonhan noista 9-3.sta ja 9-5.stä on mennyt turboja . Oiskohan tässä nyt sitten syy sille asialle ? Niitä nimittäin menee aika paljon keskimääräistä enemmän.