Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ok. Saab-Topi tarkoittaa meillä vähän muuta. Oikeastaan henkilöityy erääseen paikalliseen, mutta tuskinpa tunnette häntä. Kovanlainen Saabisti on ollut.
Kyllä Saab voi tuosta vielä nousta. Riippuu tietenkin, ja tämähän kaikki jo täällä varmasti ymmärtävät, miten keskustelut ja neuvottelut menevät. Luulen kuitenkin, että kyllä tässä jotain alkajaiseksi saadaan. Toivon itse eniten, että tulos on positiivinen ja tarkemmin sanottuna vaihtoehto a.
Kyllä Saab voi tuosta vielä nousta. Riippuu tietenkin, ja tämähän kaikki jo täällä varmasti ymmärtävät, miten keskustelut ja neuvottelut menevät. Luulen kuitenkin, että kyllä tässä jotain alkajaiseksi saadaan. Toivon itse eniten, että tulos on positiivinen ja tarkemmin sanottuna vaihtoehto a.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Viimeisintä, ei jaksa edes kommentoida.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3581530- ... nde-skede-
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3581530- ... nde-skede-
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Plan B oli huonompi kait Plan A. Mitä Plan B sisältikään? Toivottavasti rynnistävät nyt kunnolla kohta kohdalta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^^ TTELA:n jutun mukaan NEVS hakee velkojiltaan velkojen leikkausta ja jos se onnistuu, hakee saneerauksen pidentämistä. Eli tässä kuussa ei näillä näkymin tule valmista, ellei sitten tule sitä Lopullista Ratkaisua. Ja paljon riippuu velkojien asennoitumisesta.
Käytännössä NEVS syö sanansa. Vielä kesällä viesti oli, että velkojat tulevat saamaan rahansa, ja saneeraukseen hakeutuminen oli varmistuskeino, jolla pidetään huolta että pakka ei kaadu ennen kuin neuvottelut ovat valmiit.
Tämä ylioptimististen lupausten antaminen ei sinänsä ole mitään uutta ja ihmeellistä. Enpä ole törmännyt yhteenkään kriisiyhtiöön, jossa johto olisi luvannut liian vähän. Lisätietoja Googlesta esim. hakusanoilla Pekka Perä, Stephen Elop tai Victor Muller
PS. B-rapun suunnitelma oli alihankintafirma, eli Trollhättan goes Uusikaupunki. TTELan jutun mukaan molemmat suunnitelmat ovat edelleen elossa.
Käytännössä NEVS syö sanansa. Vielä kesällä viesti oli, että velkojat tulevat saamaan rahansa, ja saneeraukseen hakeutuminen oli varmistuskeino, jolla pidetään huolta että pakka ei kaadu ennen kuin neuvottelut ovat valmiit.
Tämä ylioptimististen lupausten antaminen ei sinänsä ole mitään uutta ja ihmeellistä. Enpä ole törmännyt yhteenkään kriisiyhtiöön, jossa johto olisi luvannut liian vähän. Lisätietoja Googlesta esim. hakusanoilla Pekka Perä, Stephen Elop tai Victor Muller
PS. B-rapun suunnitelma oli alihankintafirma, eli Trollhättan goes Uusikaupunki. TTELan jutun mukaan molemmat suunnitelmat ovat edelleen elossa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eli plan-B on sitten aika huono. Se sitten lienee Saabin tarun loppu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Veikkaan, että tämän tarinan loppu kirjoitetaan ensi viikon perjantaina.
Jos neuvotteluita on jatkettu jo puoli vuotta ja vieläkään ei ole nimet papereissa, niin epäilenpä, että ei tuosta enää mitään tule.
Alihankkijat eivät voi olla niin sinisilmäisiä, että suostuvat velkojensa leikkauksiin jälleen kerran "saman" laitoksen toimesta.
Joko tuote on sysipaska ostajan mielestä tai hintaa on liikaa, muussa tapauksessa nimet olisivat papereissa ja trollikylästä alkaisi tai olisi jo alkanut tulla uutta autoa maanteille. Vaihtoehtoisesti ostaja pitkittää kärsimystä ja korjaa koko roskan konkurssin jälkeen yhden euron nimellishinnalla.
Tätä hirressä roikkumista on saabilla jatkunut jo niin kauan, etteivät he saa uutta asiakaskuntaakaan kohta kuin autoja ilmaiseksi jakamalla. Maine on jo mennyt ja nyt alkaisi olla aika lopettaa vainajan tekohengittäminen.
Kertaalleen menetetyn maineen takaisin saaminen on yritykselle kallista, mutta saab on menettänyt maineensa jo kahdesti viimeisen 5 vuoden aikana. Vain me fanit jaksamme uskoa enää, mutta Usko taisi kuolla Toivon kera saabin ratissa ja samalla meni se kuuluisa lapamatokin..
Vähän sellaiset on tuntemukset täällä. Yhtään ei haittaa jos olen väärässä.
Jos neuvotteluita on jatkettu jo puoli vuotta ja vieläkään ei ole nimet papereissa, niin epäilenpä, että ei tuosta enää mitään tule.
Alihankkijat eivät voi olla niin sinisilmäisiä, että suostuvat velkojensa leikkauksiin jälleen kerran "saman" laitoksen toimesta.
Joko tuote on sysipaska ostajan mielestä tai hintaa on liikaa, muussa tapauksessa nimet olisivat papereissa ja trollikylästä alkaisi tai olisi jo alkanut tulla uutta autoa maanteille. Vaihtoehtoisesti ostaja pitkittää kärsimystä ja korjaa koko roskan konkurssin jälkeen yhden euron nimellishinnalla.
Tätä hirressä roikkumista on saabilla jatkunut jo niin kauan, etteivät he saa uutta asiakaskuntaakaan kohta kuin autoja ilmaiseksi jakamalla. Maine on jo mennyt ja nyt alkaisi olla aika lopettaa vainajan tekohengittäminen.
Kertaalleen menetetyn maineen takaisin saaminen on yritykselle kallista, mutta saab on menettänyt maineensa jo kahdesti viimeisen 5 vuoden aikana. Vain me fanit jaksamme uskoa enää, mutta Usko taisi kuolla Toivon kera saabin ratissa ja samalla meni se kuuluisa lapamatokin..
Vähän sellaiset on tuntemukset täällä. Yhtään ei haittaa jos olen väärässä.
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Totta tai mahdollisesti tulee olemaan totta.
Kaksi asiaa, joista todella pidin ja joita todella arvostin, olivat Nokian puhelimet ja Saabin henkilöautot. Noin puolikymmentä vuotta on mennyt ja kumpaakaan ei kohta ole. Toinen on jo poistunut.
Kaksi asiaa, joista todella pidin ja joita todella arvostin, olivat Nokian puhelimet ja Saabin henkilöautot. Noin puolikymmentä vuotta on mennyt ja kumpaakaan ei kohta ole. Toinen on jo poistunut.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Nyt voit ostaa Nokian tabletin.juhokare kirjoitti:Totta tai mahdollisesti tulee olemaan totta.
Kaksi asiaa, joista todella pidin ja joita todella arvostin, olivat Nokian puhelimet ja Saabin henkilöautot. Noin puolikymmentä vuotta on mennyt ja kumpaakaan ei kohta ole. Toinen on jo poistunut.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Aha, eikös se ole Microsoftin?tsaarela kirjoitti:Nyt voit ostaa Nokian tabletin.juhokare kirjoitti:Totta tai mahdollisesti tulee olemaan totta.
Kaksi asiaa, joista todella pidin ja joita todella arvostin, olivat Nokian puhelimet ja Saabin henkilöautot. Noin puolikymmentä vuotta on mennyt ja kumpaakaan ei kohta ole. Toinen on jo poistunut.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tämä ainakin on Nokia:
http://www.iltalehti.fi/digi/2014111818847440_du.shtml
http://www.iltalehti.fi/digi/2014111818847833_du.shtml
Tosin sitä ei voi ostaa "nyt", koska menee ensin Kiinan markkinoille, joille se on suunniteltu ja tulee vasta myöhemmin Eurooppaan. Kuulostaapa tutulta, joku autovalmistaja suunnitteli joskus vähän samaa?
http://www.iltalehti.fi/digi/2014111818847440_du.shtml
http://www.iltalehti.fi/digi/2014111818847833_du.shtml
Tosin sitä ei voi ostaa "nyt", koska menee ensin Kiinan markkinoille, joille se on suunniteltu ja tulee vasta myöhemmin Eurooppaan. Kuulostaapa tutulta, joku autovalmistaja suunnitteli joskus vähän samaa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eli samat elkeet ja suunnat. Kyllä se on niin, että ne kaksi hienoa firmaa on siltä osin tuhotto, joista pidin.AZP kirjoitti:Tämä ainakin on Nokia:
http://www.iltalehti.fi/digi/2014111818847440_du.shtml
http://www.iltalehti.fi/digi/2014111818847833_du.shtml
Tosin sitä ei voi ostaa "nyt", koska menee ensin Kiinan markkinoille, joille se on suunniteltu ja tulee vasta myöhemmin Eurooppaan. Kuulostaapa tutulta, joku autovalmistaja suunnitteli joskus vähän samaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Sama täällä. Juuri nuo kaksi ovat lähellä sydäntä. Nokian puhelimia odotellessa taas 2016, eiköhän ole selvää. Samaa toivon Saabillejuhokare kirjoitti:Totta tai mahdollisesti tulee olemaan totta.
Kaksi asiaa, joista todella pidin ja joita todella arvostin, olivat Nokian puhelimet ja Saabin henkilöautot. Noin puolikymmentä vuotta on mennyt ja kumpaakaan ei kohta ole. Toinen on jo poistunut.
Saabilla voisi olla hyvä tulevaisuus kun unohtaisivat tuon sähköautohössötyksen hetkeksi.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kuulemma pakko touhuta sähkön kanssa kun kuulemma Kiina on aikeissa rajoittaa polttomoottoreilla ajoa, miten he sen tekevät no aika näyttää.Vilho123 kirjoitti:juhokare kirjoitti:Totta tai mahdollisesti tulee olemaan totta.
Saabilla voisi olla hyvä tulevaisuus kun unohtaisivat tuon sähköautohössötyksen hetkeksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Tähän voidaan sanoa vastalause: Teksti löytyy TTELAN linkistä alla.rimpula kirjoitti: Jos neuvotteluita on jatkettu jo puoli vuotta ja vieläkään ei ole nimet papereissa, niin epäilenpä, että ei tuosta enää mitään tule.
Alihankkijat eivät voi olla niin sinisilmäisiä, että suostuvat velkojensa leikkauksiin jälleen kerran "saman" laitoksen toimesta.
Enligt Fordonskomponentgruppens vd Fredrik Sidahl har Nevs i jämförelse med Saab Automobiles gamla ledning framgångsrikt byggt upp ett förtroendekapital bland sina underleverantörer.
***************************************************************
Ajoneuvokomponenttiryhmän Toimitus johtajan Fredrik Sidahl'in mukaan on Nevs, saab automobilen vanhan johtoportaan tapaan rakentanut menestyksellisen luottokapitaalin
Alihankkijoittensa silmissä.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.3586146- ... evs-ackord
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Eli onko siis tiedossa jotain parempaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003