Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Kylläpä olisi taitanut tulla tuolla viimeisellä hommalla kuntoon jo alunperinkin
9-5 Aero - 00
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Tuo vaihteistokommentti on kyllä totta. Mutta sehän onkin "robotisoitu manuaalivaihteisto", ja vaihtoaika sen mukainen. Vetokin häviää täysin vaihdon yhteydessä. Lisäksi se pääsee aina yllättämään ja veto katkeaa esim. pienen kiihdytyksen jälkeen juuri kaistanvaihdon kohdalla.tomppaj kirjoitti:...
Mutta taas kun pääsi tien päälle niin ei millään huvittaisi vaihtaa. Sijaisautona ollut uusi Peugeot 508 oli hyvä vertailukohta, siinä oli aivan kamalasti vaihtava automaatti, tuntui että minuutin viive 1:sen ja 2:sen välillä, kolinaa ja suhinaa. Ajettavuuskaan ei mitenkään kehuttava. Toki aika edullinen auto.
(kuvia ja muuta: http://kikaloo.com/blog/?p=177)
Mutta tosiaan niin kauan kuin noita tehdasuusia 2.3 motteja saa ilman apulaitteita tuohon 1900€ hintaan kotiovelle, niin ei kannata kovin isoja remontteja tehdä. Uusi on aina uusi. Toki vaihtotyö lisäksi, eli ei kannata vaihdattaa merkkiliikkeessä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Miten on jos auton alkuperäinen kone on 2,0 litrainen ja siihen haluaisi vaihtaa tuon 2,3 litraisen, niin täytyykö silloin vaihtaa jotain muutakin kuin moottori. Tarviiko esim. moottorisofta jotain uudelleenohjelmointia?
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Ei käsittääkseni ole pakollista, mutta jos tehdasuus pata itselle tulis niin se konvertoitas viinalle heti ja ajettas vaan viinalla niin pysyy kone siistissä kunnossa myös jatkossa.
Jotkut myös sisällyttävät softauksen koneenvaihdon hintaan, eli ns. Bonuksena saa alkoholisoitumisen kaupanpäälle
Jotkut myös sisällyttävät softauksen koneenvaihdon hintaan, eli ns. Bonuksena saa alkoholisoitumisen kaupanpäälle
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Julle on asian ytimessä, tuota ei saa koskaa tietää. Johonkin tuollaiseen remppaan luulin vieväni mutta kun rupeaa tulemaan puhelimessa lukuja niin ei oikein enää poiskaan saa. Summat on tavalliselle tallaajalle melkoisia yllätyksiä, ei sentään kuin 150 000 ajettu.
Jos on vinkkejä huoltofirmoista niin voisi ajella vielä vuosia, Itähelsingin L-autoon ei enää uskalla edes lampunvaihtoon. Ties mitä taas löytyy. Vaikka ehkä kaikki meni oikeinkin, asiakkaan puolella huoltotiskiä oli kyllä vaikea olla ihmisiksi tuota anturin vaihtoa hakiessa.
Itä-ihelsingin Laakkosella taas sain joku vuosi sitten ajovalojen polttimien oston lisäksi asennuksen kaupan päälle kun aloin tuskailemaan kapeita koloja. , Ja jos tosiaan vielä ottavat Saabeja työn alle niin ehkä sitte sinne.
Mutta joo, huoltofirma vaikka Eteläsuomestakin 2007 9-5:lle on tarpeen taas vuoden alusta kun pitää käyttää vuosihuollossa. Vinkkejä palstalla tai vaikka kikaloota(a)gmail.com
Pitää lopettaa tämän pohtiminen ja eteenpäin, kilometrejä mittaariin.
-Tomppa
Jos on vinkkejä huoltofirmoista niin voisi ajella vielä vuosia, Itähelsingin L-autoon ei enää uskalla edes lampunvaihtoon. Ties mitä taas löytyy. Vaikka ehkä kaikki meni oikeinkin, asiakkaan puolella huoltotiskiä oli kyllä vaikea olla ihmisiksi tuota anturin vaihtoa hakiessa.
Itä-ihelsingin Laakkosella taas sain joku vuosi sitten ajovalojen polttimien oston lisäksi asennuksen kaupan päälle kun aloin tuskailemaan kapeita koloja. , Ja jos tosiaan vielä ottavat Saabeja työn alle niin ehkä sitte sinne.
Mutta joo, huoltofirma vaikka Eteläsuomestakin 2007 9-5:lle on tarpeen taas vuoden alusta kun pitää käyttää vuosihuollossa. Vinkkejä palstalla tai vaikka kikaloota(a)gmail.com
Pitää lopettaa tämän pohtiminen ja eteenpäin, kilometrejä mittaariin.
-Tomppa
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Kannattaa kokeilla Vantaan Länsiautoa, siellä olen itse aina Saab-asioissa saanut hyvää palvelua.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
jore83 kirjoitti:Tehdasuuden 2.3 koneen saa ~1900€,riippuen punnan kurssista.
Kuulostaa mukavalta vaihtoehdolta, jos jotain isompaa käy.
Voitko laittaa ohjeet tällaiselle ummikolle, mistä ja miten tuo moottori tilataan tuohon hintaan?
Nimim. "Ei hajuakaan"
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Torek-auto espoossa on hyvä. Vuosien kokemus saabeista. Käyttävät alkuperäis osia mekonomen ketjulta ja voi halutessaan tuoda tarvikeosia. Laskuttavat oikeasta työstä, mutta tietenkin niidenkin pitää palkka saada. auki ovat klo 19 asti joten helppo vielä illalla hakea auto sieltä. Muutaman kerran olen merkkihuoltoon soittanut kyselläkseni hintoja ja siihen se on jäänyt. Moottori, bensapumppu vaihdot yms. olen pyytänyt foorumilta apua.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... -3180.html9-5Vector2001 kirjoitti:jore83 kirjoitti:Tehdasuuden 2.3 koneen saa ~1900€,riippuen punnan kurssista.
Kuulostaa mukavalta vaihtoehdolta, jos jotain isompaa käy.
Voitko laittaa ohjeet tällaiselle ummikolle, mistä ja miten tuo moottori tilataan tuohon hintaan?
Nimim. "Ei hajuakaan"
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Ite tilasin täältä. Oli vaivatonta hoidella maksu Paypalin kautta
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-5-1998 ... 33728abd55
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-5-1998 ... 33728abd55
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
PKS:n pajoista voin suositella huoletta myös Hyvinkään Vähämaan autopalvelua. Merkkihuolto ja tuntihinta hieman pienempi kuin jossain metroautossa tai länkkärillä. Ja isompiin remppoihin taas eteläisen satamakaupungin (Tallinnan) SaabAnti / autotarvete. Antin kanssa saa vaikka junailtua auton haun tarvittaesta suomen puolelta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
RJV-huolto Herttoniemessä menettelee siinä missä merkkihuoltokin. Muutama Saabeja ennenkin huoltanut asentaja ja työnjohto - kiinantekkikin taitaa nykyään olla (en ole varma). Tuntihinta alempi ja klubikortilla osista 5% pois.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Komppaan tätä nyt yhden käynti kerran jälkeen.99 GL kirjoitti:Kannattaa kokeilla Vantaan Länsiautoa, siellä olen itse aina Saab-asioissa saanut hyvää palvelua.
Täällä länsiautossa tuli omaa autoa juuri viime viikolla käytettyä. Palvelu oli asiallista ja auto tuli kerralla kuntoon. Hinta tosin oli rapea muistaakseni (120€/tunti), mutta siihen ei tullut mitään yllätyksiä. Eli hinta-arvio piti kutinsa alusta loppuun asti. Olisin teetättänyt muutakin samalla, mutta heillä ei ollut osia hyllyssä, joten jäi johonkin seuraavaan kertaan. Klubi kortilla saa 10% alennuksen osista.
Omat osat kelpasivat ainakin tässä omassa tapauksessani. Olivat tosin originaali osia..
Saab 9-5 Aero
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Ei ole niin hyvää huoltomiestä syntynytkään, jonka työstä maksaisin 120€/h, eihän noissa hinnoissa ole järjen hiventäkään.
9-5 Aero - 00
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
minkä helvetin vuoksi se pitää viedä johonkin "Saabiin erikoistuneeseen" -liikkeeseen.
ymmärrän toki tämän jossain mystisessä viassa, mutta normihuolloissa: öljynvaihto,suodattimien vaihdot,puslat,iskarit,turbo jne vien itse kyllä ihan "pajaukko" tason "firmaan".
mitä hirveempi piha, mielellään peltihallilla,sekaisin oleva huoltohalli, niin kokemuksen mukaan sitä paremmin ja halvemmalla homma tulee kuntoon.
noissa paikoissa asustavat varsinaiset "velhot".
ok, toki virallista leimaa ei saa huoltokirjaan loistamaan, eikä istuinsuojaa käytetä, eikä kahvia tarjota.sijaisautoa jos kysyt niin saattaa lyödä jakarilla otsaan
aamulla auto pihalle, avain vasemman eturenkaan päälle ja homma toimii, näin siis ainakin itsellä nyt 10v toiminut.
uudehkolla autolla moottoriatakuuta varten kannattaa ehkä niitä leimoja toki keräillä...
ymmärrän toki tämän jossain mystisessä viassa, mutta normihuolloissa: öljynvaihto,suodattimien vaihdot,puslat,iskarit,turbo jne vien itse kyllä ihan "pajaukko" tason "firmaan".
mitä hirveempi piha, mielellään peltihallilla,sekaisin oleva huoltohalli, niin kokemuksen mukaan sitä paremmin ja halvemmalla homma tulee kuntoon.
noissa paikoissa asustavat varsinaiset "velhot".
ok, toki virallista leimaa ei saa huoltokirjaan loistamaan, eikä istuinsuojaa käytetä, eikä kahvia tarjota.sijaisautoa jos kysyt niin saattaa lyödä jakarilla otsaan
aamulla auto pihalle, avain vasemman eturenkaan päälle ja homma toimii, näin siis ainakin itsellä nyt 10v toiminut.
uudehkolla autolla moottoriatakuuta varten kannattaa ehkä niitä leimoja toki keräillä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179