Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Uusi penkinlämmitinelementti kuulostais tulleen liikkeeseen. Penkin luulis irtoavan suht iisisti mutta sitten se vissiin varsinainen show alkaa. Pitäis nimittäin saada penkki purettua siihen pisteeseen että tuo elementti saadaan vaihdettua.
Puhuvat että WIS:ssä olis hyvät ohjeet siihen, mutta tähän hätään ei ehdi wisiä mäkille säätää. Osaisko joku antaa jonkunlaista suusanallista ohjeistusta siihen purkamiseen miten se kantsis suorittaa, niin ei tarttis lähteä just väärästä päästä liikkeelle Tai tosiaan jos jotakin linkkiä olis johonkin mistä sais vähän vinkkiä.
Vanhaa elementtiä ei ilmeisesti irroteta ollenkaan, näin jostakin luin..?
Torxisarja tuli hommattua tänään jo valmiiksi, jee.
Puhuvat että WIS:ssä olis hyvät ohjeet siihen, mutta tähän hätään ei ehdi wisiä mäkille säätää. Osaisko joku antaa jonkunlaista suusanallista ohjeistusta siihen purkamiseen miten se kantsis suorittaa, niin ei tarttis lähteä just väärästä päästä liikkeelle Tai tosiaan jos jotakin linkkiä olis johonkin mistä sais vähän vinkkiä.
Vanhaa elementtiä ei ilmeisesti irroteta ollenkaan, näin jostakin luin..?
Torxisarja tuli hommattua tänään jo valmiiksi, jee.
-Saappi kait se on autojen mersu
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Tulihan se elementti tuossa jossain vaiheessa ja hain sen marmorilta. Totesin vain heti talliin päästyäni että jokin mättää. Kokeilin elementtiä penkin päälle kun penkki oli vielä paikallaan. Elementti jatkui reunoilta selvästi sivuttaistukien yli ja vaikutti muutenkin vähän väärän kokoiselta. Googlettamaan sitten varaosanumerolla ja netistä löytyikin ko. osa monesta paikasta ja joka paikassa sanottiin "vain Aeroon" . No aerohan tuo ei ole kuin unissani.
Kun nyt satuin huomaamaan sen tuossa vaiheessa niin ajattelin että tilataanpa samantien oikea elementti niin ei tarvitse säätää. Soitin liikkeeseen, pahoittelivat ja tilasivat uuden elementin. Pianhan se Ruotsista tuli ja jonku päivän päästä taas pääsi kauhealla säädöllä töistä käymään hakemassakin sen, huonosti kun on nuo liikkeet auki..
Tänään sitte uuden elementin kans rassaamaan.
1. Penkki lähti nätisti irti ja ulos autosta WIS:n (kiitos, Tobbana!) ohjeiden mukaisessa asennossa
2. Aloin irrottelemaan verhoiluja ja istuinosan verhoilu oli penkin etureunassta niin hankalassa välissä kiinni että ei millään saanut sormia tai työkaluja taipumaan.. Vähän aikaa ähisin ja ei tule mitään, ei mahdu. Sitten huomasin WIS:n ohjeesta että just. Penkki olis pitänyt ajaa yläasentoon, siis niin korkealle kuin mahdollista, ennen irrotusta, juuri sen takia että tuon verhoilun saisi siitä etureunastakin irti. (WIS:n penkinirrotusohjeesta katoin irrotuksen, siinä puhuttiin vain selkänojan asennosta, kun taas verhoilunirrotusohjeessa myös korkeudesta mainittiin ja tämän huomasin liian myöhään). Ei auttanut kuin laittaa penkki takaisin paikalleen ja nostaa yläasentoon ja irrottaa uudestaan. Sittenpä menikin astetta hankalammaksi saada mahtumaan ulos ovesta. Jälkiviisaana voisi sanoa että optimaali asento olisi paitsi selkänoja eteen, penkkiä irti lattiasta ensin maksimiin ja pikkusen takas alaspäin.
3. No, tuli se sieltä ulos yksinkin sentään vaikka vähän ähinää aiheuttikin. Sitten irrottelemaan verhoilua. Kohtuudella lähti kaikki irti, vähän mietitytti sivuleikkureilla napsia lopuksi jokainen verhoilun kiinnike poikki, mutta eipä voinut muutakaan.
4. Lopultakin, elementti on esillä. Ja kärynnythän se on, juuri siitä kohtaa mustana joka poltti persettä niin maan perusteellisesti ennen operaatiota. Pehmusteissa selvät palojäljet.
5. Uutta elementtiä päälle -.. LARI!! eihän tämä passaa alkuunkaan! Sovitin uutta päälle ja ei mitenkään, aivan väärän muotoinen... Huomasin samalla että paikallaan olevassa elementissä näkyi saksimisen jälkiä juuri siinä sivuttaistukien kohdalla josta se oli selvästi iso. Eli olisin voinut vain leikellä siitä ekaks tilatusta Aeron elementistä sopivan tuohon, sen sijaan että nyt oli sellainen elementti joka ei vain sovi. Vissiin linearissa on sitten vielä eri penkki verrattuna vectoriin? Mulla on vector active -paketti ja tuo elementti oli kaikesta päätellen lineariin.
6. Heti kun pääsee, takas liikkeeseen, tällä kertaa vaikka koko istuinosa mukana ja hakemaan sellainen elementti joka passaa...
Eli eihän se mennyt taaskaan ihan niinku elokuvissa... Tässä välissä kun ajelen pikkusiskon passatilla (kuraa, sport sedan tuntuu nyt entistä paremmalta) kysyisin että millä jengi on korvannu nuo verhoilun kiinnikkeet jotka napsittu poikki purkuvaiheessa? Vähän hankalalta vaikuttaa näin etukäteen se niiden takaisinlaitto. Nippusiteillä? Hyviä ideoita otetaan vastaan!
Kun nyt satuin huomaamaan sen tuossa vaiheessa niin ajattelin että tilataanpa samantien oikea elementti niin ei tarvitse säätää. Soitin liikkeeseen, pahoittelivat ja tilasivat uuden elementin. Pianhan se Ruotsista tuli ja jonku päivän päästä taas pääsi kauhealla säädöllä töistä käymään hakemassakin sen, huonosti kun on nuo liikkeet auki..
Tänään sitte uuden elementin kans rassaamaan.
1. Penkki lähti nätisti irti ja ulos autosta WIS:n (kiitos, Tobbana!) ohjeiden mukaisessa asennossa
2. Aloin irrottelemaan verhoiluja ja istuinosan verhoilu oli penkin etureunassta niin hankalassa välissä kiinni että ei millään saanut sormia tai työkaluja taipumaan.. Vähän aikaa ähisin ja ei tule mitään, ei mahdu. Sitten huomasin WIS:n ohjeesta että just. Penkki olis pitänyt ajaa yläasentoon, siis niin korkealle kuin mahdollista, ennen irrotusta, juuri sen takia että tuon verhoilun saisi siitä etureunastakin irti. (WIS:n penkinirrotusohjeesta katoin irrotuksen, siinä puhuttiin vain selkänojan asennosta, kun taas verhoilunirrotusohjeessa myös korkeudesta mainittiin ja tämän huomasin liian myöhään). Ei auttanut kuin laittaa penkki takaisin paikalleen ja nostaa yläasentoon ja irrottaa uudestaan. Sittenpä menikin astetta hankalammaksi saada mahtumaan ulos ovesta. Jälkiviisaana voisi sanoa että optimaali asento olisi paitsi selkänoja eteen, penkkiä irti lattiasta ensin maksimiin ja pikkusen takas alaspäin.
3. No, tuli se sieltä ulos yksinkin sentään vaikka vähän ähinää aiheuttikin. Sitten irrottelemaan verhoilua. Kohtuudella lähti kaikki irti, vähän mietitytti sivuleikkureilla napsia lopuksi jokainen verhoilun kiinnike poikki, mutta eipä voinut muutakaan.
4. Lopultakin, elementti on esillä. Ja kärynnythän se on, juuri siitä kohtaa mustana joka poltti persettä niin maan perusteellisesti ennen operaatiota. Pehmusteissa selvät palojäljet.
5. Uutta elementtiä päälle -.. LARI!! eihän tämä passaa alkuunkaan! Sovitin uutta päälle ja ei mitenkään, aivan väärän muotoinen... Huomasin samalla että paikallaan olevassa elementissä näkyi saksimisen jälkiä juuri siinä sivuttaistukien kohdalla josta se oli selvästi iso. Eli olisin voinut vain leikellä siitä ekaks tilatusta Aeron elementistä sopivan tuohon, sen sijaan että nyt oli sellainen elementti joka ei vain sovi. Vissiin linearissa on sitten vielä eri penkki verrattuna vectoriin? Mulla on vector active -paketti ja tuo elementti oli kaikesta päätellen lineariin.
6. Heti kun pääsee, takas liikkeeseen, tällä kertaa vaikka koko istuinosa mukana ja hakemaan sellainen elementti joka passaa...
Eli eihän se mennyt taaskaan ihan niinku elokuvissa... Tässä välissä kun ajelen pikkusiskon passatilla (kuraa, sport sedan tuntuu nyt entistä paremmalta) kysyisin että millä jengi on korvannu nuo verhoilun kiinnikkeet jotka napsittu poikki purkuvaiheessa? Vähän hankalalta vaikuttaa näin etukäteen se niiden takaisinlaitto. Nippusiteillä? Hyviä ideoita otetaan vastaan!
-Saappi kait se on autojen mersu
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Tein saman operaation aiemmin ja vein nahat kiinnitettäväksi naapurissa olevalle verhoilijalle
Sillä oli semmoset hommaan tehdyt pihdit ja uusia niittejä. Meni varmaan 15 minsaa kun se napsi nahat kiinni saumoistaan molempiin etupenkkeihin.
Linearin (ja Arc:n) penkki on tosiaan eri kuin Vectorin, missä on samat penkit kuin Aerossa.
Sillä oli semmoset hommaan tehdyt pihdit ja uusia niittejä. Meni varmaan 15 minsaa kun se napsi nahat kiinni saumoistaan molempiin etupenkkeihin.
Linearin (ja Arc:n) penkki on tosiaan eri kuin Vectorin, missä on samat penkit kuin Aerossa.
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Ei sattunut verhoilijaa naapuriin mulla Kipaisin kaupasta sinkiläpihdit ja vajaa 1400 kpl sinkilöitä (pienempiä pakkauksia ei sattunut olemaan ) hommaa varten mutta ei just niillä pihdeillä ja sinkilöillä kyllä saanut mitään aikaan, ei mahtunut mistään suunnasta työstämään kun ne kiinnityspisteet on niin syvällä siellä urissa. Kävi jo tuskissaan mielessä että tuun pienellä kirurgialla toiselta puolen ja puristan sinkilät sitä kautta läpi.. Mutta sitten katseeni osui nippusidepurkkiin
Nippareilla oli kyllä nätti vetää ja lopputulos ei häviä alkuperäiselle millään lailla. Tyngät jää siististi sinne uriin.
Loppu oliki sitte lähinnä kosmetiikkaa ja olipa lämmin ajella viikonlopun viettoon.
Ps. Tarviiko joku sinkiläpihtejä ja noin 1390 kpl sinkilöitä
Nippareilla oli kyllä nätti vetää ja lopputulos ei häviä alkuperäiselle millään lailla. Tyngät jää siististi sinne uriin.
Loppu oliki sitte lähinnä kosmetiikkaa ja olipa lämmin ajella viikonlopun viettoon.
Ps. Tarviiko joku sinkiläpihtejä ja noin 1390 kpl sinkilöitä
-Saappi kait se on autojen mersu
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Mikä mahtaa olla linear-penkkien kuskinpenkin istuinosan lämpöelementin varaosanumero? En löytänyt EPC:stä millään, ei tunnu tuntevan koko käsitettä lämmitetty istuin.
------------------
Edit: Neobrothersin sivut auttaa, taitaa olla tämä: http://www.neobrothers.co.uk/heated-sta ... 453b0f1055
Eli osanumero 12783123 ja löytyihän se EPC:stäkin, mutta loogisesti ei tietenkään istuinosiosta, vaan verhoilun alta.
------------------
Edit: Neobrothersin sivut auttaa, taitaa olla tämä: http://www.neobrothers.co.uk/heated-sta ... 453b0f1055
Eli osanumero 12783123 ja löytyihän se EPC:stäkin, mutta loogisesti ei tietenkään istuinosiosta, vaan verhoilun alta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
EPC:n kohdasta 8B Kori, sisäosa -> Verhoilu -> Istuinverhoilu (2008), 4D, 5D, CV löytyi tämmöset numerot:
Linear-penkkeihin:
Istuinosan lämpötyyny 12783123
Selkänojan lämpötyyny 12783121
Sport-penkkeihin:
Istuinosan lämpötyyny 12783122
Selkänojan lämpötyyny 12783119
Linear-penkkeihin:
Istuinosan lämpötyyny 12783123
Selkänojan lämpötyyny 12783121
Sport-penkkeihin:
Istuinosan lämpötyyny 12783122
Selkänojan lämpötyyny 12783119
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2014 19:44
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
mikähän mahtaa olla vikana, kun kuskin puoleinen lämmitin menee aina päälle, kun lyö auton käymään?
9-3 2009 XWD 2.0T
9-3 2009 XWD 2.0T
SAAB 9-3 2009 2.0T XWD
Re: Vs: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/161 ... /93_om.pdf
Risto jo kerkesikin ensihätään ja tuosta kun vähän lukasee lisää, niin rupeaa salat selviämään.
Risto jo kerkesikin ensihätään ja tuosta kun vähän lukasee lisää, niin rupeaa salat selviämään.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Tänään hain uuden istuinelementin Länsiautosta. 58 euroa, eli halvemmalla kuin ulkomailta postikulujen kanssa.
Jos sais kesälläauton käytettyä verhoilijalla, laitetaan kuskinpenkin "nahat" kuntoon ja uusi elementti sisään. Kiirehän tässä ei ole, kun hellettä pukkaa
Jos sais kesälläauton käytettyä verhoilijalla, laitetaan kuskinpenkin "nahat" kuntoon ja uusi elementti sisään. Kiirehän tässä ei ole, kun hellettä pukkaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Laitan kuskin penkinlämmittimen päälle ACC-yksiköstä. Näyttöön tulee penkinlämmitimen kuvake, mutta häviää itsekseen nopeasti. Penkki ei lämpene. Matkustajan puolella ei ongelmaa. Kuskinpuolen lämmitinosa vaihtoon?
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2011 17:35
- Paikkakunta: Tampere
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Onkohan kenelläkään tallella tuota lämmityselementin vaihto-ohjetta?
Saisiko sen taas jakoon kun alkaa tulla kiire
Saisiko sen taas jakoon kun alkaa tulla kiire
900s CC -91, 900 CC -90
ex:9-5 2.3T -02, 9000 2.0T -96, 9-3 SC -08 1.9TTiD
ex:9-5 2.3T -02, 9000 2.0T -96, 9-3 SC -08 1.9TTiD
Re: Miten teillä penkinlämmittimet toimii?
Itseänikin kiinostaisi kovasti jos jollain tosiaan on tuo lämmityelementin vaihto-ohje tallella..