Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

E85-adaptaatio tallentuu flashille eli ei katoa akku irroittamalla. Mutta silloin kun T7 havaitsee virtakatkoksen niin se aloittaa uuden adaptaation kun ensi kerran käynnistät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4600
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Suomennettuna tarkoittaa että auto sammuksissa sulakkeen 17 poistamalla noin viideksi sekunniksi saat ecun tekemään adaptaation uudestaan (ja trionicin vikakoodit hävitettyä)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

vesa67 kirjoitti:Suomennettuna tarkoittaa että auto sammuksissa sulakkeen 17 poistamalla noin viideksi sekunniksi saat ecun tekemään adaptaation uudestaan (ja trionicin vikakoodit hävitettyä)
Kiitos vastauksista, viimeksi mainittu olikin taka-ajatuksena.
T7 vm. 2001 9-3
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Mistähän johtuu, sulake 17 käytetty irti ainakin 5min eikä adaptaatio alkanut alusta saati vikakoodi hävinnyt? (Aiheutu imuvuodosta rikkinäisen takaiskun takia, korjattu jo)
T7 vm. 2001 9-3
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja 3J »

No seuraavaksi akun kenkä muutamaksi tunniksi irti. Itse hoitanut aina noin kun en koskaan muista sillä hetkellä mikä se sulakkeen numero taas olikaan...
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4600
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ainakin femmassa toimii ja muistelen katsoneeni että kolkissa oli 17 myös ecun sulake. Mitä sulakelistassa lukee 17 kohdalla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Sulake nro. 17:

-engine control module
-dice/twice
-main instr./side instr.
-front seat memory
-telephone
-cruise control

Sitten löytyy näköjään vielä sulake numerot 16B, 26 ja 28 jotka on nimetty engine control moduliksi. Irroitin äskettäin ruokatauon ajaksi nämä kaikki neljä nallia niin vikavalo katosi.
T7 vm. 2001 9-3
Saadisti
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 09:51
Paikkakunta: Parainen

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Saadisti »

NG900T kirjoitti:
Rahikainen kirjoitti:No niin, nyt jostain syystä parinapäivänä tyhjäkäynti kylmästartin jälkeen on aivan asiallista jostain syystä. Nyt tulee mieleen voiko ilmankosteus tehdä häiriöitä ? Täälläpäin keli muuttui suhteellisen kuivaksi sunnuntaista alkaen.

Pommikonemainen tyhjäkäynti alkoin nimenomaan lampdan mukaantulon jälkeen.
Vähän sama vika ku rahikaisella. Tässä tullu oogeella ajeltua n puoli vuotta putkeen pelkästään etanolilla. Kyllä kävi hienosti ja tasaiseen tyhjäkäyntiä ja muutenkin alkaen startista lämpimään. Pakokaasumittauksessakin tuli kehuja hienosta käynnistä ja päästömittaustulos hyvä. Viikko sitten siirryin bensaan ja kone alko käymään epätasaisesti lyöden säännöllisen epäsäännöllisti tyhjää tyhjäkäynnillä ja putki pupupttaa heti kun lambda tulee mukaan.
Tais joku bensa-allergia iskeä etanoliin tottuneeseen rautaan :)
Samoin taisi käydä itsellä, ensimmäinen tankillinen bensaa softauksen jälkeen niin alkoi nykimään ajossa ja tyhjäkäynnillä, eilen tankkasin taas täyden tankin viinaa niin ongelma hävisi :?
'04 9-5 Aero Wagon Biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4600
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

vesa67 kirjoitti:Suomennettuna tarkoittaa että auto sammuksissa sulakkeen 17 poistamalla noin viideksi sekunniksi saat ecun tekemään adaptaation uudestaan (ja trionicin vikakoodit hävitettyä)
Tämä tosiaan pätee 9-5:een. Kolkissa sulake 28 tekee saman. Pahoitteluni erheestä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Rahikainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Rahikainen »

Saadisti kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
Rahikainen kirjoitti:No niin, nyt jostain syystä parinapäivänä tyhjäkäynti kylmästartin jälkeen on aivan asiallista jostain syystä. Nyt tulee mieleen voiko ilmankosteus tehdä häiriöitä ? Täälläpäin keli muuttui suhteellisen kuivaksi sunnuntaista alkaen.

Pommikonemainen tyhjäkäynti alkoin nimenomaan lampdan mukaantulon jälkeen.
Vähän sama vika ku rahikaisella. Tässä tullu oogeella ajeltua n puoli vuotta putkeen pelkästään etanolilla. Kyllä kävi hienosti ja tasaiseen tyhjäkäyntiä ja muutenkin alkaen startista lämpimään. Pakokaasumittauksessakin tuli kehuja hienosta käynnistä ja päästömittaustulos hyvä. Viikko sitten siirryin bensaan ja kone alko käymään epätasaisesti lyöden säännöllisen epäsäännöllisti tyhjää tyhjäkäynnillä ja putki pupupttaa heti kun lambda tulee mukaan.
Tais joku bensa-allergia iskeä etanoliin tottuneeseen rautaan :)
Samoin taisi käydä itsellä, ensimmäinen tankillinen bensaa softauksen jälkeen niin alkoi nykimään ajossa ja tyhjäkäynnillä, eilen tankkasin taas täyden tankin viinaa niin ongelma hävisi :?
Tuohon startin jälkeinen pommikonemaiset käyntihäiriöt esiintyvät ainoastaan kylmällä ja kostealla ilmalla? Laittakaa nyt vaikka arvailuja peliin! Uutta tavaraa on moottori, sytkäboxi, orginaali katti ja ilmamassamittari. Ahtoputken ja imusarjan anturit ovat vanhasta koneesta. Ajettu viimeiset 20 tankkia alkohoolilla ja käytetty redlinin sl-alkoholia.
novice
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja novice »

Vaihdoin viikonloppuna uuden bensapumpun (walbro 450lph) ja tämän jälkeen amul putosi -900 lukemaan ja vähän myöhemmin -1258. Vanhalla pumpulla lukema oli 0. Mikä voi aiheuttaa noin suuren negatiivisen arvon?

Akunkengän käytin irti pumpun vaihdon jälkeen. Tankissa pelkkää 98E:tä.
Tein myös painetestin eikä imuvuotoja löytynyt.
Vaihdon jälkeen ajettu noin 200 kilometriä.

Auto kyllä toimii normaalisti ettei sen puoleen ongelmaa, mutta kiinnostaa vain miksi amul menee noin paljon miinukselle. Kulkine siis 9-5 2005.
Volvo V60 D4 -14
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Hook »

Pelkkä amul ei kerro koko totuutta. Mikä on AD85? Tähän päälle sitten tulee amul korjaus.

Vaihtoehtoja tulee mieleen, että vanha pumppu ei jaksanut työntää soppaa tarpeeksi. (veteli viimeisiä). Toinen vaihtoehto on että nykyinen pumppu työntää niin päin, että paineensäädin/paluulinja ei kykene virtaamaan tarpeeksi, jolloin bensanpaineet liian suuret pienellä suuttimien virtauksella.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
novice
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja novice »

Pelkällä bensalla ad85 näyttää tasan 0. Samaa näytti myös vanhalla pumpulla. Etanolilla en vielä uutta pumppua ole kokeillut.
Paineensäädin on alkuperäinen 200tkm ajettu. Sen kunnosta ei tietoa. Ehkä paineet voisi mittauttaa jossain.
Volvo V60 D4 -14
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Eikös sen Ad85 pitäis bensallakin näyttää jotain tyyliin 50-150...?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllä. Tietty itse olen pitänyt autokohtaisena vaihteluvälinä +-10%, eli 95:lla vielä 0 menee juuri toleransseihin.

Tuossa pumpunvaihtotapauksessa katsoisin lambda arvoa, että miten se reagoi tyhjäkäynti vs puolikaasu. Onko lambda pahasti miinuksella vain pienellä virtauksella, joka kielisi liian suuresta bensanpaineesta. Olettaen että vika alkoi pumpunvaihdosta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin