Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
^^Jaahas, täällä taas kalikka osui kun alkoi älähdykset kuulumaan...
Tuo oma keikkani oli ns. pakon sanelema. Kyseessä ei siis ollut leiman haku/huoltokirjan täyttäminen. Yhtään ainutta ns. normaalihuoltoa en ole teetättänyt missään. Omat kädet on noissa yleensä sotkettu. Huollotkin on kaikki tehty ajallaan ja vieläpä huomattavasti tiuhemmassa tahdissa.
Kyseinen keikka oli seuraava. Eli auto hajosi tien päälle ja ainut paikka mihin sen sain hyvin nopeasti korjattavaksi (hinauksella samana päivänä ja auto työnalle jo seuraavana) oli tuo mainitsemani länsiauto.
Toiset meistä kun tarvitsevat autoa työssään, niin kahden viikon jonotus paja ukolle ei ole vaihtoehto. Toisekseen pajaukko sanoi ettei ota ko. hommaa tehtäväkseen.
Silloin mennään sinne minne päästään nopeasti. Itse teen perushuollot kyllä, mutta kytkinremppa on kyllä omille taidolleni liikaa kun paikkanakin olisi ollut +2 asteinen piha.
Toisekseen köyhälle kaikki on kallista. Siksi varmaan laitankin autooni vain alkuperäisiä osia. 120€/tuntikin on vielä halpaa kun siitä kerran rahalla selviää.
Tuo oma keikkani oli ns. pakon sanelema. Kyseessä ei siis ollut leiman haku/huoltokirjan täyttäminen. Yhtään ainutta ns. normaalihuoltoa en ole teetättänyt missään. Omat kädet on noissa yleensä sotkettu. Huollotkin on kaikki tehty ajallaan ja vieläpä huomattavasti tiuhemmassa tahdissa.
Kyseinen keikka oli seuraava. Eli auto hajosi tien päälle ja ainut paikka mihin sen sain hyvin nopeasti korjattavaksi (hinauksella samana päivänä ja auto työnalle jo seuraavana) oli tuo mainitsemani länsiauto.
Toiset meistä kun tarvitsevat autoa työssään, niin kahden viikon jonotus paja ukolle ei ole vaihtoehto. Toisekseen pajaukko sanoi ettei ota ko. hommaa tehtäväkseen.
Silloin mennään sinne minne päästään nopeasti. Itse teen perushuollot kyllä, mutta kytkinremppa on kyllä omille taidolleni liikaa kun paikkanakin olisi ollut +2 asteinen piha.
Toisekseen köyhälle kaikki on kallista. Siksi varmaan laitankin autooni vain alkuperäisiä osia. 120€/tuntikin on vielä halpaa kun siitä kerran rahalla selviää.
Saab 9-5 Aero
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Joo, ei noilla hinnoilla tosiaankaan ole ihme..
Lisänä aikojen löytymisen "helppouteen" lienee se, että metroauto oli n. kuukautta aiemmin myynyt länsiautolle saabin ja muutaman muunkin merkin huollot ja muut toimet. Eli kapasiteettia ilmeisesti talossa sillä hetkellä.. Noh, kohta siellä on sitten yt:t.
Hinta on törkeän korkea, siitä ei pääse mihinkään. Tosin toinen merkkikorjaamo olisi työstä ottanut vielä n.200€ enemmän..
Lisänä aikojen löytymisen "helppouteen" lienee se, että metroauto oli n. kuukautta aiemmin myynyt länsiautolle saabin ja muutaman muunkin merkin huollot ja muut toimet. Eli kapasiteettia ilmeisesti talossa sillä hetkellä.. Noh, kohta siellä on sitten yt:t.
Hinta on törkeän korkea, siitä ei pääse mihinkään. Tosin toinen merkkikorjaamo olisi työstä ottanut vielä n.200€ enemmän..
Saab 9-5 Aero
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Juu ja eipä siinä, hätä ei lue lakia. Ja tottakait siellä on saabiin perehtynyt mekaanikko joka tietää mitä tekee, että mielellään maksaa paremman palkan siitä, että asentaja tietää mitä tekee eikä ole arvuuttelua ja pitääkin maksaa, mutta tuo 120 on kova.
Asia on kohdaltani loppuun käsitelty, hyvä, että sait autosi nopeasti kuntoon.
Asia on kohdaltani loppuun käsitelty, hyvä, että sait autosi nopeasti kuntoon.
9-5 Aero - 00
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Moottorin vaihtotyö 990€ tuollaisella valmiiksi kasatulle moottorilla, sisältää apulaitteiden siirron vanhasta yms.Mikko Parikka kirjoitti:Tehdasuusia moottoreita saa tällähetkellä alle 2000€ Suomeen toimitettuna. Paljonko esim. Coltti velotat vaihdosta?
Lisäksi tulee tietty kaikki nesteet yms.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Tomppaj:n vikalista on kuin toisinto meidän 9-5:n 200tkm kriisistä. Näin nimesin tapahtumasarjan, joka alkoi samana päivänä mittarin pyörähdettyä kolmannellesadalletonnille.
-kansipahvi halki ja vedet sylinteriin
-ketjunkiristimen tiivisteen vuotoa
-öljypumpun tiivisteiden vuotoa
-öljynpaineanturin vuotoa
Tässä tapauksessa tosin poikkeuksena jakoketju ei vielä ole vaihtokunnossa, vaikkakin kyllä ehtoopuolella jo mennään. Kansipahvin vaihto meni suomalaisugrilaisella metodilla, eli kansi pois, venojen läppäys, tiivistepinnat puhtaaksi ja uudella tiivisteellä nippuun... Kulupuolella ehkä pahimpana oli mieliharmi ja vapaa-ajan menetys. Lieventävänä asianhaarana oli mukavaa saada hyvä ystäväni talkoisiin puhdistamaan dekkitasoa ja mäntien päitä silläaikaa kun itse tahnailin venttiileitä. Rahalliset kulut olivat nimelliset verrattuna ketjun aloittaneen kirjaamiin kustannuksiin.
-kansipahvi halki ja vedet sylinteriin
-ketjunkiristimen tiivisteen vuotoa
-öljypumpun tiivisteiden vuotoa
-öljynpaineanturin vuotoa
Tässä tapauksessa tosin poikkeuksena jakoketju ei vielä ole vaihtokunnossa, vaikkakin kyllä ehtoopuolella jo mennään. Kansipahvin vaihto meni suomalaisugrilaisella metodilla, eli kansi pois, venojen läppäys, tiivistepinnat puhtaaksi ja uudella tiivisteellä nippuun... Kulupuolella ehkä pahimpana oli mieliharmi ja vapaa-ajan menetys. Lieventävänä asianhaarana oli mukavaa saada hyvä ystäväni talkoisiin puhdistamaan dekkitasoa ja mäntien päitä silläaikaa kun itse tahnailin venttiileitä. Rahalliset kulut olivat nimelliset verrattuna ketjun aloittaneen kirjaamiin kustannuksiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Tuosta tuntihinnoittelusta vielä, pääsääntöisesti kaikki vain on pk-seudulla kalliimpaa kuin jossain maalaiskylässä. Eikä tuo 120e/h ole vielä edes mikään kallein tuntiveloitus mitä löytyy. Lisäksi uudehkoa autoa käytän ihan mielelläni vielä merkkiliikkeessä huollettavana, eikä nuo Saabin lanseeraamat uudet 3D huollot mitään älyttömän hintaisia ole.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Täälä maalla saa ihan normaalilla huoltamolla tehdystä korjauksesta maksaa 90e/h, ja esim. Hihnan + vesipumpun ja kompuran vaihtoon varattiin 4 tuntia, meni 6,5.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Esim. tässä tapauksessa merkkihuolto olisi ollut todennäköisesti halvempi... Mutta sit jos lähet viemään sinne merkkihuoltoon, niin sekin maksaa aikaa ja rahaa.Örkinrumilus kirjoitti:Täälä maalla saa ihan normaalilla huoltamolla tehdystä korjauksesta maksaa 90e/h, ja esim. Hihnan + vesipumpun ja kompuran vaihtoon varattiin 4 tuntia, meni 6,5.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Autohan olis menny foorumilaiselle joka olis ollu 40% halvempi, ja olisi esim. Kiristänyt torxit samalla jota asentaja ei tehny vaikka aiheesta sanoin. mutta ei kehdannut ajella pitkälle kun kompura oli korkannu enkä tienny mikä sielä on tilanne. jälkeenpäin todettiin että ajaa olis kärsiny kyllä.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Morjens! en jaksanut näin pienen asian takia uutta topikkia aloittaa,enkä äkkiseltään löytänyt yleiset kysymykset tms topiccia.
Eli aikeissa olis n. 2-3vuodeksi mahdollisesti ostaa saab 9-5 2.3t vm 98. ja automaatilla.4 lovinenkin vielä. Mitä vikapaikkoja noissa on? Autolla tosiaan ajettu niinkin paljon kuin 315tkm. Omistajan mukaan turbo uusittu. Leimaakin olisi vuosi jäljellä. Uskaltaako noin vanhaa ja paljon ajettua autoa ostaa? Halvalla kun saisi.
Eli aikeissa olis n. 2-3vuodeksi mahdollisesti ostaa saab 9-5 2.3t vm 98. ja automaatilla.4 lovinenkin vielä. Mitä vikapaikkoja noissa on? Autolla tosiaan ajettu niinkin paljon kuin 315tkm. Omistajan mukaan turbo uusittu. Leimaakin olisi vuosi jäljellä. Uskaltaako noin vanhaa ja paljon ajettua autoa ostaa? Halvalla kun saisi.
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Halavalla jos saa, niin osta ihmeessä. Ainakin Sulo V. ostaisi.
Mut asiaan. Tossa esim. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=94803
ja etsi napilla lisää
Mut asiaan. Tossa esim. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=94803
ja etsi napilla lisää
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
nojoo,köyhäthän ne täällä vaan huuteleerimpula kirjoitti:^^Jaahas, täällä taas kalikka osui kun alkoi älähdykset kuulumaan...
Tuo oma keikkani oli ns. pakon sanelema. Kyseessä ei siis ollut leiman haku/huoltokirjan täyttäminen. Yhtään ainutta ns. normaalihuoltoa en ole teetättänyt missään. Omat kädet on noissa yleensä sotkettu. Huollotkin on kaikki tehty ajallaan ja vieläpä huomattavasti tiuhemmassa tahdissa.
Kyseinen keikka oli seuraava. Eli auto hajosi tien päälle ja ainut paikka mihin sen sain hyvin nopeasti korjattavaksi (hinauksella samana päivänä ja auto työnalle jo seuraavana) oli tuo mainitsemani länsiauto.
Toiset meistä kun tarvitsevat autoa työssään, niin kahden viikon jonotus paja ukolle ei ole vaihtoehto. Toisekseen pajaukko sanoi ettei ota ko. hommaa tehtäväkseen.
Silloin mennään sinne minne päästään nopeasti. Itse teen perushuollot kyllä, mutta kytkinremppa on kyllä omille taidolleni liikaa kun paikkanakin olisi ollut +2 asteinen piha.
Toisekseen köyhälle kaikki on kallista. Siksi varmaan laitankin autooni vain alkuperäisiä osia. 120€/tuntikin on vielä halpaa kun siitä kerran rahalla selviää.
mutta on kyllä paha tilanne tuomjos leipä autosta kiinni,sittenhän se on vietävä sinne minne saa...!
ja hyvä että saapi tuli kuntoon!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Mun 9-5 -99ruostui ohjaustehostimen putket (myös se jäähdytysputki). Uusia merkkiosia ei saa. Joutuu etsimään e-bay ym. paikoista. Yhteishinta eripaikoista koottuna 1400€. Asennushinta päälle. Seuraus: ostin toisen auton ja saabbi jäi parkkipaikalle liikenteestä poistettuna. Töihin pitää päästä joka päivä!
Kannattaa miettiä mitä saa kun hankkii jo lopetetun merkin. Saab on TI-miesten auto. Tai käyttöauto on erikseen...
Kannattaa miettiä mitä saa kun hankkii jo lopetetun merkin. Saab on TI-miesten auto. Tai käyttöauto on erikseen...
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Tarina huollosta, öljyvuotoa, jakoketjua ja muuta
Näin se on ja vaikeammaksi koko ajan menee osien saatavuuden kanssa mitä pidemmälle vuodet kuluvat.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic