Tonnari meinaa tehä täyskaasu kiihytyksellä rykimistä eniten 2- ja kolmos vaihteella..juuri vaihdettu uusi turbo mhi tdo4hl 15t aerotonnarin turbo, tulpat vaihdoin ja kokeillut eri di kassullakin...softa on stg 3 joka on j.carlsonin softa. Ahtopyynti on 1,35bar ja heittää 1,5 välistä ja seilaa muutenki omituisesti ahdot..oisko jollain käsitystä missä vika vois olla ku itellä loppuu ymmärrys pikkuhiljaa tän vian kanssa ku teki jo vanhalla turbollakii samaa temppua ps..3bar map asennusta vailla mut eihä sen pitäs vaikuttaa jos on ahtopyynti alle 1,54b.. ..?
Asiantuntevia vastauksia odottelen innolla!
Tosiaan toi mankkuvena liitin on väliaikasella liitinpatentilla nii voiskoha sillä olla osaa tai arpaa tohon vikaan ...?Jos sellanen joltakin löytyy nii ostasin pois!
Kokeile mankkuvenan piuha kokonaan irti, jos vetää yli 0.5bar peruspaineen niin mankkuvenan fetit saattanu kärvähtää ecussa. Yksinkertainen testata.
Omassa kun vielä tosin t5 vena oli veti piuha irti jopa 1,35bar vaikka ahdot 1,24bar ja perusahto 0.45bar. Haisikin palaneelta vanha t5.2 ecu kun avasin ja kärvähtäneet oli fetit laidassa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
[quote="Kupari"]Kokeile mankkuvenan piuha kokonaan irti, jos vetää yli 0.5bar peruspaineen niin mankkuvenan fetit saattanu kärvähtää ecussa. Yksinkertainen testata.
Omassa kun vielä tosin t5 vena oli veti piuha irti jopa 1,35bar vaikka ahdot 1,24bar ja perusahto 0.45bar. Haisikin palaneelta vanha t5.2 ecu kun avasin ja kärvähtäneet oli fetit
Kupari kirjoitti:Kokeile mankkuvenan piuha kokonaan irti, jos vetää yli 0.5bar peruspaineen niin mankkuvenan fetit saattanu kärvähtää ecussa. Yksinkertainen testata.
Tuota... mä en nyt ymmärrä, miten mankkuvenan piuhan irroittamisella voi testata ecun fettejä? Jos piuha irti paineet pysyy perustasossa, on mankkuvena ehjä. Jos nousevat, on mankkuvena/hukkaportin kello tms. vialla, mutta eihän ecu voi silloin paineisiin vaikuttaa kun piuha on irti?
eli auto tekee fuelcuttia. Liitä mankkuvenalta hukkaportin ja turbon kompura letkut toisin päin niin saat tietää onko perusahdot 0.35 vai 0.5. 0.35 mitsu turbolla. Hukkaportin kellosta pystyy säätämään sitten perusahdot kohdalleen.
Noiden mitsun ahtimien ahdas hukkaportti aiheuttaa sit aina ongelmia ahtojen piikkaamisessa..itse omasta ex stage3+:sta suurensin mankkuvenan c-reiän 2mm kokoiseksi jolloin piikkailu väheni niin paljon että peruspaineet pystyi nostamaan n.0,7bar ja ahdin herää jo heti 2200rpm jälkeen.
Niin ja kokeile ecun adaptaatiota ensi hätään myös!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Nonnii kuten jannevillepetteri vinkkas nii porasin c-reiän n.2mm kokoiseksi ja jopas muuttu ahtojen seilaus kerrasta..toimii ihan eri tavalla nyt pitää seuraavaks säätää hukkiksen tanko kohillee et ois 0,7 peruspaine
Mites ratkaisette minun ongelman; autossa T25 turbo, T7-mankkumodattu (uusi venttiili), uusi by-pass, en ole löytänyt ahtovuotoja, tulpat uudet. Ahtopyynti 1,2 bar, mutta heittää täyskaasulla ~1,5 bariin. Kokeilin myös ottaa mankulta virrat pois ja pysyi nätisti peruspaineilla.
Voisiko viallinen map-anturi olla syypää? Ja joskus myös vedätyksen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset sailaavat 500-800 välillä hetken(tyhjäkäyntimoottori putsattu). Luin jostain että vuotava by-pass tekisi tuota, muttei uuden vaihto ainakaan auttanut.
Nonni! Ei voi olla mut kokeilin ihan uudella kasetilla nii toimii ihan niinkuin pitää ja kaikki viat hävis tosiaan kasetin vaihdolla ja c-reikää isontamalla kiitos kaikille vinkeistä ja varsinkin jannevillepetterille!
Kupari kirjoitti:Kokeile mankkuvenan piuha kokonaan irti, jos vetää yli 0.5bar peruspaineen niin mankkuvenan fetit saattanu kärvähtää ecussa. Yksinkertainen testata.
Tuota... mä en nyt ymmärrä, miten mankkuvenan piuhan irroittamisella voi testata ecun fettejä? Jos piuha irti paineet pysyy perustasossa, on mankkuvena ehjä. Jos nousevat, on mankkuvena/hukkaportin kello tms. vialla, mutta eihän ecu voi silloin paineisiin vaikuttaa kun piuha on irti?
Jos fetti/fetit ecussa oikosessa ainakin t5 niin ei pätki eli rajoita painepyyntiä vaan täysi ahtopyynti koko ajan. Näin tuo mulle tuo selitetty kun omassa paloivat.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01