Onkos porukka täällä mitenkä noita volvon venajousia laitellu tonnarin kansii ku ois tarkotus tehä yhestä ylimääräsestä kannesta vähä pirteempi ja istuttaa se tonnarii täs muiden pienten osien hankintojen ohella
Mistähä niitä kannattas ostaa ja onko miten iso ero vakioihin kun kesän teho tavoite +350hp..
2-3 vuotta sitten ihan merkkiliikkeen(Volvon) tiskiltä ja hinta jossain satasen nurkilla 16kpl. Ei tietoa tämänhetkisestä saatavuudesta/hinnasta. Pelkillä jousilla et saa lisää tehoja tai muuta hyötyä, pitää olla raudassakin jo jotain jerkkua. 350hv on vielä kevyt tavoite, johon ei välttämättä venajousia kannata lähtee vaihtamaan. Ellet sitten kierrätä konetta yli 7000rpm, mutta tuolla tehotavoitteella ahdin on auttamatta liian pieni yli 6000rpm:n lukemiin, ellet ole laittamassa ISOA puhallinta matalilla paineilla.
Matti
Viimeksi muokannut G-mies, Su Marras 30, 2014 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jousen vollekoodi on 9135130 ja niitä löytyy netistä alkaen 6 USD/kpl ja EU:nkin puolelta 8e/kpl hintaan. Saballe on tarjottu henkilökohtaisen palvelun kera varmaan tuolla hinnalla ...
Mulla on vahva mielikuva, että kaksi Volvon vinokoneen venttiilijousisarjaa (2x 8 jousta) olisi maksanut Volvon tiskillä yhteensä noin 130euroa. Tästä tosin on aikaa kokolailla tarkka kaksi vuotta.
Okei eli hintaa jousille tulee n.130-150e pyöreesti tämä tieto riittää!
Ja kaippa ne vakiojouset menis vielä 350hv kokoonpanossa mut aattelin et laittaa kerralla jouset vaihtoo niin ei tarvitse rueta myöhemmin enää kantta purkamaa sen takia..
Okei no suunnitelma olis että Holset 35 super #12 pesällä ja siihe sopiva pakosarja erillisellä hukkiksella ja vissii etanolille muutos..tietysti kaikki muu tarvittava tulee myös mut karkeesti tollasta kaverin kanssa ajateltu/pähkäilty
Moi, muutama vuosi sitten oli Tonnarin kone auki valskaavan kannentiivisteen takia. Samalla lähetin sylinterikannen paikalliseen koneistamoon, kun Saabin kansi kuulemma oli niin surkea - niin ainakin Esson baarissa osasivat asiantuntijat kertoa. Ajattelin laittaa asian kuntoon, niin ei enää sekään mieltä painaisi.
Kansi meni mestareiden käsiin ja jäin odottamaan. Venttiilipinnat oli vaan kevyesti puhdistettu 483tkm ajon jäljiltä ja virtausarvot olivat olleet erinomaiset. Olivat kuulemma tehtaalla tehneet hyvää työtä ja sille ei kannata tehdä mitään. Vasta sitten jos lähdetään etsimään reilusti yli 500hv:n tehoja, voisi sitäkin yrittää viilailla.
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?