Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Kaverin puolesta kyselen...
Onko arvon guruilla tietoa, onko 2,0-litraisen ja 2,1-litraisen koneen kampiakselin asennontunnistin sama? Palikka käsittääkseni sijaitsee siellä vesipumpun alla.
Kyseisessä autossa ilmeisesti vesipumppu vuotanut sen verran, että anturi saanut kipeää ja 2,1-litraiseen ei ainakaan vielä ole löytynyt uutta anturia mistään.
Onko arvon guruilla tietoa, onko 2,0-litraisen ja 2,1-litraisen koneen kampiakselin asennontunnistin sama? Palikka käsittääkseni sijaitsee siellä vesipumpun alla.
Kyseisessä autossa ilmeisesti vesipumppu vuotanut sen verran, että anturi saanut kipeää ja 2,1-litraiseen ei ainakaan vielä ole löytynyt uutta anturia mistään.
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Re: Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Eikös tuo ole sama kuin Hall-anturi? Korjaamokäsikirja antaa B202 1989–> ja B212 1991–> saman palikan, Bosch osanr. 0 237 501 010. Myös tonnarissa vissiin sama. Korjatkaa tietämätöntä, jos olen väärässä.
EDIT
Korjaan itseäni, toi osanumero antaa virranjakajan. Mutta, onko hall-anturin toimintaperiaate samantyyppinen kuin kampiakselin asentotunnistimen? Niinkuin OT-kysymyksenä.
EDIT
Korjaan itseäni, toi osanumero antaa virranjakajan. Mutta, onko hall-anturin toimintaperiaate samantyyppinen kuin kampiakselin asentotunnistimen? Niinkuin OT-kysymyksenä.
900i 2.0 16v -90 "Efraim"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Moro
itse laitoin muutama vuosi sitten M92 2.1:een asentoanturin (hall-tyyppinen), jonka otin M92 2.0 moottorista ja oli ihan vaihtokelpoinen johtoineen. Siellähän se sijaitsee kampiakselin hihnapyörän "sisässä". Kiinnityskorvake on heppoinen kevytmetallinen ja on syytä varoa rikkomasta. Mahdollisesti 9000 anturikin käy jos sähköliitännät saa tehtyä oikein?
itse laitoin muutama vuosi sitten M92 2.1:een asentoanturin (hall-tyyppinen), jonka otin M92 2.0 moottorista ja oli ihan vaihtokelpoinen johtoineen. Siellähän se sijaitsee kampiakselin hihnapyörän "sisässä". Kiinnityskorvake on heppoinen kevytmetallinen ja on syytä varoa rikkomasta. Mahdollisesti 9000 anturikin käy jos sähköliitännät saa tehtyä oikein?
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
Re: Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Sama anturi, myös tonnarin anturi kelpaa kunhan sijainti on sama. Saatavuus nykyään erittäin huono.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Saatavuutta on, muttei kohtuu hintaan.
http://www.saabits.com/electrical/saab- ... th=165_166&
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile ... e/1024739/
Purkuautosta saanee toimivaa kohtuullisemmin.
http://www.saabits.com/electrical/saab- ... th=165_166&
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile ... e/1024739/
Purkuautosta saanee toimivaa kohtuullisemmin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Useimmin auto on silloin viety romikseen kun ei käynnisty tai silloin tällöin vaan.jus kirjoitti: Purkuautosta saanee toimivaa kohtuullisemmin.
Omalle kohdalle sattui romikselta Kokkolasta tullut anturi olemaan yhtä paska kuin oma.
Naapurista veivät MY91 gle:n koska kansipahvi vuosi, eivät kertoneet mitään ennenkin oli myöhäistä.
Piti hoitaa uudella hall-anturilla jonka tilasin rapakon takaa.
Helppo vaihtaa vanhoihin kuoriin, johdot tinaamalla yhteen.
Joku jo pisti linkin jonnekin..................minun ei tullut tuolta ja oli halvempi.
Mutta se sauma on nyt kiinni.
Yhden anturin luovutin tarvitsijalle.Risto kirjoitti:http://www.eeuroparts.com/Parts/5498/Ha ... -7484546K/
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ma Kesä 11, 2018 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Tuon rikkinäisyyden voi varmaankin todeta mittaamalla, mutta miten? Mitkä arvot ehjällä, mitkä rikkinäisellä? Kyseessä siis 2.1
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Moi!tUrpoEinari kirjoitti:Useimmin auto on silloin viety romikseen kun ei käynnisty tai silloin tällöin vaan.jus kirjoitti: Purkuautosta saanee toimivaa kohtuullisemmin.
Omalle kohdalle sattui romikselta Kokkolasta tullut anturi olemaan yhtä paska kuin oma.
Naapurista veivät MY91 gle:n koska kansipahvi vuosi, eivät kertoneet mitään ennenkin oli myöhäistä.
Piti hoitaa uudella hall-anturilla jonka tilasin rapakon takaa.
Helppo vaihtaa vanhoihin kuoriin, johdot tinaamalla yhteen.
Joku jo pisti linkin jonnekin..................minun ei tullut tuolta ja oli halvempi.
Mutta se sauma on nyt kiinni.Yhden anturin luovutin tarvitsijalle.Risto kirjoitti:http://www.eeuroparts.com/Parts/5498/Ha ... -7484546K/
Tuolta kun tilasit niin paljonko oli rahti, mulle tyrkyttää tolle pikku osalle rahdin osuudeksi 49,90$ jäi tilaamatta.
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Kampiakselin asentotunnistin 2.0 vs. 2.1
Tuo linkki ei ole minulta.
Kuten kerroin, se sauma josta ne ostin on kiinni.
Muutaman euron oli rahti.
Alunperin ne tuli Digikey, tai jotain sinne päin, firmasta.
Kyseessä oli iso kimppatilaus.
Kuten kerroin, se sauma josta ne ostin on kiinni.
Muutaman euron oli rahti.
Alunperin ne tuli Digikey, tai jotain sinne päin, firmasta.
Kyseessä oli iso kimppatilaus.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.