Vikakoodit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
hakoniemi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 11, 2014 16:31

Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja hakoniemi »

Tuli juuri hankituksi 9-5 farkku saabi.
Öljypohjan puhdistus rituaalit tuli jo teetetyksi ja nyt kysyisin tästä huohotin päivityksestä että miksi sitä pitäisi uusia?
Mistäs löydän OBD lukian pistokkeen kun en aivan pienellä vilkaisulla löytänyt jalkatilasta enkä konehuoneesta.
Kiitokset jo vastauksista nimimerkillä saab kokemukset jääneet 80-luvun 99 matkaan. :lol:
9-5 2,3 SE
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

hakoniemi kirjoitti:Tuli juuri hankituksi 9-5 farkku saabi.
Öljypohjan puhdistus rituaalit tuli jo teetetyksi ja nyt kysyisin tästä huohotin päivityksestä että miksi sitä pitäisi uusia?
Mistäs löydän OBD lukian pistokkeen kun en aivan pienellä vilkaisulla löytänyt jalkatilasta enkä konehuoneesta.
Kiitokset jo vastauksista nimimerkillä saab kokemukset jääneet 80-luvun 99 matkaan. :lol:
Kyllä se töpselipaikka pitäisi siinä ratin alapuolella olla. Muovikannen takana.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tturku »

Huohotinpäivityksen tarve riippuu vuosimallista, haulla löytyy kuvaa josta pystyy myös päättelemään onko semmoinen jo tehty moottorille. Ei sitä tarvitse kuin kerran tehdä. Joku viisaampi kertoo milloin viimeisin huohotinpäivitys tuli bensakoneisiin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
hakoniemi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 11, 2014 16:31

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja hakoniemi »

-99 mallinen tuo mun yksilö.
Öljyvalo kiukutteli ja vaihdettiin turhaan öljykello ja senjälkeen vasta älyttiin puhdistaa imusiivilä joka oli todellinen syy valon palamiseen.
Joskus ajaessa tulee nenään "huohotuksen hajua",että täytyypä tarkastella minkälaisessa kunnossa nuo putket ovat.
Onkos näissä ollut taipumusta jäätää talvella lyhyessä ajossa huohotin tukkoon kuten volkkareissa.
9-5 2,3 SE
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja suapas »

Sehän se taitaa olla myös Saapin onkelma, jota on päivityksellä korjailtu.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

hakoniemi kirjoitti:-99 mallinen tuo mun yksilö.
Öljyvalo kiukutteli ja vaihdettiin turhaan öljykello ja senjälkeen vasta älyttiin puhdistaa imusiivilä joka oli todellinen syy valon palamiseen.
Joskus ajaessa tulee nenään "huohotuksen hajua",että täytyypä tarkastella minkälaisessa kunnossa nuo putket ovat.
Onkos näissä ollut taipumusta jäätää talvella lyhyessä ajossa huohotin tukkoon kuten volkkareissa.
tuo hajuu viittaa juuri siihen että joku sieltä on halki, putki tai nippa..tsekkaapa siitä koneen takaa lähtevä (SAAB-tekstin takana) nippa, luultavasti halkipoikki...
nyt HETI uusi huohotinpäivitys asentaen marsmars...

ja juu, talvella onkelmia tiedossa muuten...
huohotinpäivitys settiin ei sitten kuulu paria muuta osaa, mutta tietävät kyllä esim. merkkiliikkeessä tai PCS Jyväskylällä myydä ne mukaan...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja core2 »

tturku kirjoitti:Huohotinpäivityksen tarve riippuu vuosimallista, haulla löytyy kuvaa josta pystyy myös päättelemään onko semmoinen jo tehty moottorille. Ei sitä tarvitse kuin kerran tehdä. Joku viisaampi kertoo milloin viimeisin huohotinpäivitys tuli bensakoneisiin.
Laitan tämän saabin huohotin taulukon ja selityksen tähän taas jälleen kerran tämän taulukonhan voisi pistää stickyksi johonkin?

Kuva

Muutos ja vuosimallit.
Taulukko näyttää muutokset jotka on tehty tuotannossa uusiin saabeihin.
Taulukko esittää huohotinversiot jotka on tehty tai voidaan tehdä eri vuosimallin moottoreihin.
X= tarkoittaa, että muutos on mahdollinen.
R= tarkoittaa, että tätä muutosta suositellaan.
-= tarkoittaa, että muutos tehtiin jo valmistuksessa tai ettei sitä voi asentaa tähän vuosimalliin.

Eli MY 06:sesta eteenpäin ei muutoksia tarvitse tehdä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kiitos Core2, Lisäilen sen FAQ:hun kolkkipuolelle ja miksei tänne femmanpuolellemyös.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Vuosimallista 1999 ei voi lukea vikakoodeja normaalilla obd-pulikalla, ellei softaa ole vaihdettu tuoreempaan.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
hakoniemi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 11, 2014 16:31

Re: Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja hakoniemi »

Tobbana kirjoitti:Vuosimallista 1999 ei voi lukea vikakoodeja normaalilla obd-pulikalla, ellei softaa ole vaihdettu tuoreempaan.
Tässä yksilössä ohjelma ilmeisesti päivitetty nuorempaan kun oma CRX-lukia antoi koodit lukea ja nollata vikavalon.
Ja läppäkotelon vaihtoa tiedossa :evil:
9-5 2,3 SE
Vastaa Viestiin