Tobbana kirjoitti:Rumalta ja rikkinäiseltähän tupaöljymoottori kuulostaa syöttötavasta riippumatta.
Näinhän se on, mutta pumppusuutin-tdi:t ovat aivan omaa luokkaansa. Vain Transit pistää paremmaksi, mutta siltä sentään osaa odottaa rajua ääntä, sen sijaan kun kaupan pihalla kävelee pahaa-aavistamattomana ja yhtäkkiä jonkin aivan normaalin näköisen Octavian tai Passatin konepellin alla jyrähtää käyntiin laakeriton betonimylly, siinä on sydämellä tekemistä.
Et ole varmaan koskaan kuunnellut mersun varioiden ja pienimpien ategojen sulosointua? Pitkäiskuinen, 4,2litrainen nelipyttyinen, aijai
Nimim. "TDI PD -Paskatti ajossa nykyään"
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
^Voi, Atecon moottorin, talvisin lähinnä starttimoottorin, hienoja ääniä tuli kuunneltua ihan riittävästi edellisessä työpaikassa. Mutta sekin on kuorma-auto, eli oikeutettu pitämään meteliä (vaikka toki täydellisessä maailmassa niissäkin olisi kaikissa esim. GMn tai Scanian V8:t ).
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
^Ymmärrän kyllä perversion noiden isojen kasien suhteen, johon lisäisin myös Mercedeksen. Itse tosin tykkään vielä enemmän ahdetun suoran kutoskoneen tuottamasta äänimaailmasta. Etenkin Volvo on onnistunut tässä erittäinkin hyvin. Samaa voi sanoa myös vanhempien Sisujen nokalla olleista Cummins ja Caterpillar -moottoreista.
molokki kirjoitti:sit noil foord miehil on viel semmone omanlainen tapa rynryttää moottoria,ennen liikkeellelähtöä.Useammankin semmosen ttiän.
Uudehkoissa transiteissa on liikkellelähtöavustin. Kytkintä nostaessa ei pidä koskea kaasuun tai sitä kaasua pitää annostella todella reippaasti, että se lähtee liikkeelle. Aika villi systeemi ja kätevä kun älysi sen toimintatavan. Jaksoi lähemmäs 3tn trailerinkin kiskoa liikkeelle koskematta kaasuun.
-Sami
Jos sellainen päivä koittaa, että kaikissa autoissa on liikkeellelähtöavustin niin minä alan liikkua polkupyörällä. Voiko turhempaa keksintöä enää olla
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Mäkilähtöavustin on ihan hyvä juttu. Vähän analogisesti samaa kun naureskelin tuttavalle hänen sytyttäessään puita sytytyspaloilla takassa tai pihalla nuotiossa. Oli meinaan tosimiehen kunnialle käypää ellei saanut puita tuleen tuohella tai vuolemalla kiehisiä. Olisko nuoruuden partiolaisuus vaikuttanut asenteeseen? Mutta siirryinpä sitten minäkin helppoihin sytyspaloihin/-pusseihin - se on nykyaikaa ja helppoa. Enää en naureskele
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
ysitonnari93 kirjoitti:Jos sellainen päivä koittaa, että kaikissa autoissa on liikkeellelähtöavustin niin minä alan liikkua polkupyörällä. Voiko turhempaa keksintöä enää olla
Tuhkakuppi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Aero on kyllä asian ytimessä. Tuhkakuppi ja tupakansytytin on kyllä turhakkeita.. Tosin oon henkilökohtaisesti sitä mieltä että jos tarvitsee:
a: automaattisen pysäköintisysteemin
b: mäkilähtöavustimen
niin olis ehkä paree pysyä pois liikenteestä, kuuluu meinaa perustaitoihin osata parkkeerata ja lähteä liikkeelle mäestä.
ZeiPii kirjoitti:Mäkilähtöavustin on ihan hyvä juttu. Vähän analogisesti samaa kun naureskelin tuttavalle hänen sytyttäessään puita sytytyspaloilla takassa tai pihalla nuotiossa. Oli meinaan tosimiehen kunnialle käypää ellei saanut puita tuleen tuohella tai vuolemalla kiehisiä. Olisko nuoruuden partiolaisuus vaikuttanut asenteeseen? Mutta siirryinpä sitten minäkin helppoihin sytyspaloihin/-pusseihin - se on nykyaikaa ja helppoa. Enää en naureskele
Itse olen opetellut sytyttämään takan ilman sanomalehtipaperia tai muita tulipesälle vieraita materiaaleja. Meillä on remontin jäljiltä 8 kuutiota poltettavaa puuta, ja pari saavillista pientä puusalää jota purkutöistä syntyi. Ei tarvitse kuin tehdä pieni mininuotio sälästä takkaan ladottujen puiden päälle, niin syttyminen on varmaa.
Tässä tietenkin auttaa myös se, että suurin osa poltettavasta puusta on kuivunut talon rakenteissa 30-75 vuotta
Partiolaisuus itselläkin taustalla. Enkä aio vielä luovuttaa sytytyspaloille...
Pakari kirjoitti:Tosin oon henkilökohtaisesti sitä mieltä että jos tarvitsee:
a: automaattisen pysäköintisysteemin
b: mäkilähtöavustimen
niin olis ehkä paree pysyä pois liikenteestä, kuuluu meinaa perustaitoihin osata parkkeerata ja lähteä liikkeelle mäestä.
Ei niitä varsinaisesti tartte. Ne vaan on kivoja pikku lisiä. Vähän niinkuin sähkölasit, sähköpeilit, valomuisti, persgrilli, sisätilan esilämmitys ja moni muu "turhake".
Vaan tuhkakuppia todella harva taitaa käyttää nimensä mukaisesti. Tupakointi on tietääkseni vähenemään päin ja polttavistakin ihmisistä suuri osa ei polta autossa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Peruutuskamera on ainakin ihan hyvä. Ei nykyautoista nää taakse. Taskuun peruuttaessa näkyy vaan takana olevan tuulilasi. Samoi autolautalle peruuttaessa näkee minne on menossa. Onnistuuhan se toki ilmankin, mutta huomattavasti hitaammin ja epätarkemmin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Kupari kirjoitti:Tuhkakupit on kuitenkin uusio hyötykäytössä säilytyslokeroina
Joo, tai roskiksina, joillakuilla. Molemiin hommiin ne kuitenkin tuppaa olemaan melko pieniä ja monessa tuhkiksessa on vielä se tumppausrauta tms siinä keskellä hankaloittamassa käyttöä. Onneksi nykyään tuppaa oletuksena olemaan ihan oikeita säilytyslokeroita noiden tilalla .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Tuhkakuppi on minun autossa yksi käytetyimpiä varusteita. Kaikista ajamistani autoista Nissan Vanette Cargossa on paras tuhkakuppi ja oikein sijoitettu, jos siitä autosta nyt jotain hyviä puolia haluaa löytää. Se Vaneten tuhkakuppi voisi mennä tonttuun heittämällä, jos heivaisi tontun sähköikkuna nappipaneelin mäkeen. Hmm. pitäiskö lähteä ihan tosissaan kokeilemaan jo näin yömyöhään
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Samoi autolautalle peruuttaessa näkee minne on menossa. Onnistuuhan se toki ilmankin, mutta huomattavasti hitaammin ja epätarkemmin.
Peruutuskamera olisi kyllä hyvä hankinta saabbiin. Takalasi ollut välillä niin huurussa että tuolla marketin parkkihallissa peruutellessa voisi näkymä parantua huomattavasti.
Sekin ihmetyttää kun ihmiset kulkevat huolettomasti noilla parkkipaikoilla ja parkkihalleissa aivan auton takaa vaikka peruutusvalot on päällä ja/tai autoa on jo muutama sentti peruutettukin. Yleensä jalankulkuun on omat merkityt väylänsä, mutta siellä se pitää autoväylällä tepastella!?!
Usein olen pimeällä tihkusateisella kaupan parkkialueella laittanut hätävilkut päälle kun lähden peruuttamaan ruudusta pois. Kerran yksi muija tuli koputtamaan sivuikkunaan ja kysyi mikä hätä sulla on kun laitoit hätävilkut päälle??? Että kyllä näitä parkkipaikkapoliisejakin löytyy joka lähtöön.
...mutta miksi ihmeessä autolautalle pitää peruuttaa?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme). Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i