Ihmettelyketju
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Ihmettelyketju
Vw korporaation dsg kötöstys on ainakin yksi kokemisen arvoinen asia. Tai siis sen vannoutuneen vw lippis naapurin ilme kun mojahti pihatielle. Saabi ei kuulemma ole mistään kotoisin. No toivottavasti muisti makustella julkisen kyydissä vw:n ihanuutta.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Ihmettelyketju
http://www.autoblog.com/2014/12/01/fran ... -these-out
No olipa aikakin. Tämä ilmiö laajenee varmasti loppueurooppaan melkop pian.
No olipa aikakin. Tämä ilmiö laajenee varmasti loppueurooppaan melkop pian.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Ihmettelyketju
Kielletäänkö seuraavaksi suorasuihkutus bensamoottorit? Eikös niissä ole sama ongelma kuin mihin tuo diesel-kielto perustuu?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Kielletään kaikki tai tehdään ainakin mahdollisimman kalliiksi ja vaikeaksi
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ihmettelyketju
Ei hyvää tarvitse muuttaa . Uusi Passat on kyllä tyylikäs, ja niin oli vanhakin. Persoonaton kyllä tietyssä mielessä, mutta silti mielestäni tyylikäs verrattuna moniin kilpailijoihinsa, jotka ovat ihan yhtä persoonattomia näin Saab-kuskin vinkkelistä.Rattivaihde kirjoitti:Uusi Passat on jostain syystä voittanut ylivoimaisesti Vuoden Auto -kisan sekä Euroopassa että Suomessa. Autoista ymmärtämättömät ovat ainakin 60-luvulta asti hokeneet että uusia autoja ei erota toisistaan, mutta täytyy myöntää että minäkään en enää löydä uudesta Passatista mitään selkeästi havaittavaa eroa vanhaan malliin. Ilmeisesti perävaununperuutusavustin ja biturbodiesel jota kukaan suomalainen ei raaski ostaa olivat sitten ratkaisevia tekijöitä...
Kaikki volkkarit mitä minulla on ollut, ovat olleet kyllä oikein hyviä autoja. Tosin kokemus on 60-90-luvuista, joten näistä uusista en paljoa osaa sanoa.
Biturbodiesel on varmaan tosi hieno, mutta muistaakseni sellainen tuli erääseen ruotsalaiseen automerkkiin jo seitsemän vuotta sitten
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Minun mielestäni Passatit ovat aina olleet hieman kolhoja, viimeisin sukupolvi (Mk7) oli samanikäisen Golfin (Mk6) ja nykyisen Passat CC:n tapaan pelkkä uudelleenlämmittely edellismallista, jota kaikki silti jostain syystä pitivät uutena mallina. Tuon Mk7:n kyydissä olen istunut ja vaikutelma oli jotenkin keskenkasvuinen. Tuntui ikäänkuin kutistetulta suurelta autolta, ja kojelaudan kromilistasta ja viisarikellosta tuli mieleen lähinnä jokin kiinalainen versio Rolls-Roycesta. Alustakin oli taattuun saksalaistapaan jäykkä epämukavuuden rajalle asti. Kyseessä oli Bifuel-versio eli vuonna 2013 todella uudenaikaisesti etanolia syövä auto...
Tuota Biturbo-dieseliä ylistettiin Iltalehden erittäin asiantuntevassa koeajossa, siinä oli kuulemma 240 hevosvoimaa 2.0 TDI:ssä.
Mitä volkkarien omistamiseen tulee niin perheessä on ollut Vento, josta ei ole kuin hyvää sanottavaa, ja Polo, joka oli vähän pieni perheen tarpeisiin, mutta piti arvonsa erinomaisesti (vaihdossa saatiin kolkki ja tonni käteen ).
Tuota Biturbo-dieseliä ylistettiin Iltalehden erittäin asiantuntevassa koeajossa, siinä oli kuulemma 240 hevosvoimaa 2.0 TDI:ssä.
Mitä volkkarien omistamiseen tulee niin perheessä on ollut Vento, josta ei ole kuin hyvää sanottavaa, ja Polo, joka oli vähän pieni perheen tarpeisiin, mutta piti arvonsa erinomaisesti (vaihdossa saatiin kolkki ja tonni käteen ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Ihan samaa mieltä. Pikkasen kun maskia modaa niin muka uusi malli. Joopajoo ja tosiaan tulpaturbokaan mikään uusi keksintö ole.Rattivaihde kirjoitti:Uusi Passat on jostain syystä voittanut ylivoimaisesti Vuoden Auto -kisan sekä Euroopassa että Suomessa.
...en enää löydä uudesta Passatista mitään selkeästi havaittavaa eroa vanhaan malliin...
Mutta ton "Uuden Passatin" lanseeraus oli onnistunut
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Vuoden Auto on järjestyksessään jo 51. Arvonimi myönnetään yhdelle uudelle automallille. Päästäkseen ehdolle automallin on oltava täysin uusi.AZP kirjoitti:Ei hyvää tarvitse muuttaa . Uusi Passat on kyllä tyylikäs, ja niin oli vanhakin.Rattivaihde kirjoitti:Uusi Passat on jostain syystä voittanut ylivoimaisesti Vuoden Auto -kisan sekä Euroopassa että Suomessa. Autoista ymmärtämättömät ovat ainakin 60-luvulta asti hokeneet että uusia autoja ei erota toisistaan, mutta täytyy myöntää että minäkään en enää löydä uudesta Passatista mitään selkeästi havaittavaa eroa vanhaan malliin. Ilmeisesti perävaununperuutusavustin ja biturbodiesel jota kukaan suomalainen ei raaski ostaa olivat sitten ratkaisevia tekijöitä...
Tärkein valintaperuste on value for money, eli paljonko auto tarjoaa vastinetta hankintahinnalleen. Myös uuden teknologian käyttöönottoa painotetaan muita ominaisuuksia enemmän. Muut kriteerit ovat muotoilu, mukavuus, turvallisuus, taloudellisuus, ajo-ominaisuudet, suorituskyky, käytännöllisyys, ympäristöystävällisyys, ajamisen ilo ja hinta.
Että onko se Passat sitten täysin uusi automalli, varsinkaan kun ei ainakaan ulkoapäin erota edellisvuotisista???
Ja yleensäkin luulisi että vuoden auton täytyisi olla perusteellisesti uudistunut mikäli se ei ole kokonaan uusi (siis mallina mallinimineen), eikä mikään facelift.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Ihmettelyketju
On se Passat täysin uusi auto. Esimerkiksi eri pohjalevy kuin edellisessä mallissa. Ulkonäkö vain hämää, kun on kovasti samannäköinen kuin edeltäjänsä. Näinhän Volkkari on perinteisesti tehnyt, että suunnilleen joka toinen malli näyttää pitkälti edeltäjältään ja sitten seuraava uusitaan radikaalimmin. Esimerkiksi Golf III ja Golf IV on aika samannäköisiä autoja, vaikka vaihtokelpoisia osia ei juurikaan ole. Golfin kohdalla on tosin itselläni vaikea enää erottaa viitosmallin jälkeen malleja toisistaan kun ovat niin samanoloisia.
Onneksi Saab ei ole koskaan vähän tuunannut maskia, kirjoittanut esitteeseen "1100 muutosta", nimennyt uusiksi ja väittänyt sen jälkeen koko auton olevan aivan uusi malli
Onneksi Saab ei ole koskaan vähän tuunannut maskia, kirjoittanut esitteeseen "1100 muutosta", nimennyt uusiksi ja väittänyt sen jälkeen koko auton olevan aivan uusi malli
Viimeksi muokannut AZP, To Joulu 18, 2014 04:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Tuo ny oli vain hätätoimenpide kun NG900 oli ehtinyt keräämään niin mahtavan maineen jo kolmessa vuodessa.AZP kirjoitti:Onneksi Saab ei ole koskaan vähän tuunannut maskia, kirjoittanut esitteeseen "1100 muutosta", nimennyt uusiksi ja väittänyt sen jälkeen koko auton olevan aivan uusi malli
Kohta Pakari bannaa mut
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Onneksi mä en ollut ainoa jolle tämä tuli mieleen.AZP kirjoitti:Onneksi Saab ei ole koskaan vähän tuunannut maskia, kirjoittanut esitteeseen "1100 muutosta", nimennyt uusiksi ja väittänyt sen jälkeen koko auton olevan aivan uusi malli
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ihmettelyketju
Uusi Passat ei todellakaan ole facelift. Itseasiassa se voisi olla anti-facelift, eli kasvot näyttää samalta mutta sisällä on ihan eri auto. Ei kai auton uutuutta ulkonäön mukaan määritellä.Raser kirjoitti:Ja yleensäkin luulisi että vuoden auton täytyisi olla perusteellisesti uudistunut mikäli se ei ole kokonaan uusi (siis mallina mallinimineen), eikä mikään facelift.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Siis vähän niinkuin pystykeula-viistokeula muutos Tai 99cc->900cc muutos...Rattivaihde kirjoitti:Tuo ny oli vain hätätoimenpide kun NG900 oli ehtinyt keräämään niin mahtavan maineen jo kolmessa vuodessa.AZP kirjoitti:Onneksi Saab ei ole koskaan vähän tuunannut maskia, kirjoittanut esitteeseen "1100 muutosta", nimennyt uusiksi ja väittänyt sen jälkeen koko auton olevan aivan uusi malli
Kohta Pakari bannaa mut
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ihmettelyketju
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ihmettelyketju
Pommi räjähti katoksessa, joten eiköhän kohteena ollut Volvo, ja toi satku on tekijän auto