Eli aluksi auto (2.0T -00 automaatilla) alkoi rouvalla nykimään ja kulku epätasaista. Kokeilin itse myöhemmin ja kun auto lämpeni ja nopeus nousi 100km/h alkoi rykiminen ja kakistelu tasakaasulla. Kun vedätti jopa 140 asti ei ongelmaa. Moottorijarrutuksessa ei mitään ihmeellistä. Tasakaasulla nyki ja tuntui kuin joku iskisi vastaan ja nyki ja ryki. 80 nopeudessa ei sitten taas mitään hätää. 40 km ajon jälkeen kaupunkiajossa tuntui kuin olisi käynyt kolmella pytyllä esimerkiksi valoissa odotellessa, mutta kiihdytykset tuntuivat normaaleilta.
Nyt pari päivän max 80 km/h ajoilla syttyi moottorin vikavalo rouvalla kotiin ajellessa ja kuulemma jo siinä 80 vauhdissa ollut nykimistä ja rykimistä. Vaihdoin tulpat kun oli sellaiset odottamassa vaihtoa muutenkin, mutta vika ei ollut sittenkään niissä, kun edelleen vikavalo palaa. Tyhjäkäynti melkein normaalin oloinen, ihan vähän hakee. Kaasutellessa ei mitään ihmeellistä, mutta kun yrittää pitää tasakierroksia, niin moottori ikään kuin ahdistaa eikä kierrokset pysy vaan laskevat väkisinkin. Kun hellittää kaasulta, niin palaa tyhjäkäynnille lähelle sammahtamispisteen kautta.
Kuulostaa varmaan vähän oudolta eikä kuvailut nyt ihan täydellisiä ole. Hieman moottorin taustasta sen verran, että turbo vaihdettu n. kk sitten kun edellinen hajosi oikein kunnolla. Uuden turbon asennuksen jälkeen ollut ihan normaali ajossa eikä mitään outoja kuulunut tai tuntunut kun itse ajanut autoa. En siis itse aja tätä autoa kuin satunnaisesti.
Nykiminen ja moottorin vikavalo
Re: Nykiminen ja moottorin vikavalo
Kaikki alipaineletkut syyniin. Etsi-napilla lisä infoa.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Nykiminen ja moottorin vikavalo
Samoin kaikki ahtimen vaihdossa irti olleet liitokset (ilmaputket, jo mainitut alipaineletkut, myös lähellä olevat sähköliittimet) on syytä tarkistaa vielä kerran. Ja vikakoodit on tietenkin luettava - niistä saa usein ainakin vinkin ellei suoraan syytä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH