Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Hieno peli, mutta liekkö ihan kokonaan entisöimätön ? Konehuonekuvien mukaan ei. Muuttaman yksityiskohdan voi havaita, josta selviää että ei ole alkuperäinen. Löydätkö kohdat ?
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
No mulle ainakin pistää silmään tulpanjohdot.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Hieno peli,
Tikkiksen kysymykseen:
Meikäläisen silmään konehuonessa paisuntasäiliön paikka ei taida olla originaali ja latausreleen vieressä on jokin viritelmä.
Tikkiksen kysymykseen:
Meikäläisen silmään konehuonessa paisuntasäiliön paikka ei taida olla originaali ja latausreleen vieressä on jokin viritelmä.
MaKo
93b -59, 99 -69, 99T -79, 900 T16 -86, 900 T16(Trionic) -88, 900i16 -92, 900 2,1 -92,
900 T16 Cab(Trionic) -92, 9000CS -96(Maptun Stage7), 9-3 SE -01 (Maptun Stage1), 9-5 Aero/Hirsch SW -05
93b -59, 99 -69, 99T -79, 900 T16 -86, 900 T16(Trionic) -88, 900i16 -92, 900 2,1 -92,
900 T16 Cab(Trionic) -92, 9000CS -96(Maptun Stage7), 9-3 SE -01 (Maptun Stage1), 9-5 Aero/Hirsch SW -05
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Morjens!
Heti ensimmäisenä lie Tikkiksen silmä iskenyt siihen, että moottori on "nollattu" huolimattomasti remontin yhteydessä , eli sytytys on 180 astetta puolessa ja siksi johdotkin on pitänyt sortata uusiksi. Toinen lähes yhtä paha virhe on jarrutehostimen alipaineletkun "henkselin" puute poikkiputkessa. Pienempiä on nytkyttimen pääsylinterin ja lasinpyyhinmoottorin synkkä ulkoasu. Paisuntasäiliö näissä taas muistaakseni oli tuossa paikassa koska ilmanottoon lisättiin snorkkeli viimeisessä vuosimalleissa. Tuossa nyt aluksi helpoimmasta päästä, tietomiehet jatkakoon tästä.
Vee
Heti ensimmäisenä lie Tikkiksen silmä iskenyt siihen, että moottori on "nollattu" huolimattomasti remontin yhteydessä , eli sytytys on 180 astetta puolessa ja siksi johdotkin on pitänyt sortata uusiksi. Toinen lähes yhtä paha virhe on jarrutehostimen alipaineletkun "henkselin" puute poikkiputkessa. Pienempiä on nytkyttimen pääsylinterin ja lasinpyyhinmoottorin synkkä ulkoasu. Paisuntasäiliö näissä taas muistaakseni oli tuossa paikassa koska ilmanottoon lisättiin snorkkeli viimeisessä vuosimalleissa. Tuossa nyt aluksi helpoimmasta päästä, tietomiehet jatkakoon tästä.
Vee
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Teräspunosbensaletku ei liene alkuperäinen ja kuuluuko puolassa olla tuollaista tarraa?
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Kyllä minunkin mielestäni pientä sievistelyä konehuoneen puolella on tehty. Muistaakseni tuo syyllinen päällä oleva suojalevy oli alkuperäisessä musta, ainakin minun -79 autossani oli. Nuo tulpanjohdotkin on laitettu sitten auton sävyyn sopivaksi. Kaunis auto!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Valehteleeko silmä tai joku muu vai onko sisäkynnykset ja ovenvälit maalattu?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Vaikuttaa siltä, että voi olla kyllä maalailtu isomminkin? Kyllä auto on niin hienossa maalissa, ettei se ihan helpolla tuossa kunnossa näillä vuosilla voi olla, jos sillä on ajettu. Kun vielä muistaa noitten viimeisten 96:ten ruosteongelmat ainakin täällä Suomessa, niin kyllä tuon auton on täytynyt jossain tyhjiössä oleilla säilyäkseen tuollaisena. Autosta puuttuvat myös etukuraläpät ja takapyörien etupuolella olevat keskiläpät kokonaan. Tuolloin 1980 ei takakuraläppiä tainnut olla, mutta muut kylläkin.
Mutta, edelleen hieno auto!
Mutta, edelleen hieno auto!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Ilmoituksessahan mainitaan, että on lakattu uudestaan, mutta olikos tuolloin vielä metalliväritkin yksikerroksisia? Konehuonettahan ei nimenomaan ole entisöity, jos on jätetty sinistä piuhaa ja teräspunosletkua vaihtamatta alkuperäisen tyyppisiin
Meikäläisen silmä huomas kuvissa ensimmäisenä siistin lämppärin kotelon. Onko liian kiiltäväkin?
Ihan pilalle muokattu, hyvä jos Kajakiksi tunnistaa
Meikäläisen silmä huomas kuvissa ensimmäisenä siistin lämppärin kotelon. Onko liian kiiltäväkin?
Ihan pilalle muokattu, hyvä jos Kajakiksi tunnistaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Tarkkoja poikia olette.
Mulla on tallissa 65.000km ajettu juhlamalli, mutta siinä on aika isot ruostehommat perinteiseen tapaan takapaksissa ja etunurkissa. Varmaan sen kunnostus ei olekaan oikein napannut siitä syystä. Sisusta on siinäkin uuden veroinen ja uusi ralliratti jemmassa, kuten Ronalin tykitkin. Sen, mitä sillä ajoin, niin menee tosi hienosti ja kaikesta tuntee vähäiset kilometrit. Jos sitten eläkkeellä parin vuoden kuluttua, tai hukataan pois, kaikkea ei voi säilyttää.
Mulla on tallissa 65.000km ajettu juhlamalli, mutta siinä on aika isot ruostehommat perinteiseen tapaan takapaksissa ja etunurkissa. Varmaan sen kunnostus ei olekaan oikein napannut siitä syystä. Sisusta on siinäkin uuden veroinen ja uusi ralliratti jemmassa, kuten Ronalin tykitkin. Sen, mitä sillä ajoin, niin menee tosi hienosti ja kaikesta tuntee vähäiset kilometrit. Jos sitten eläkkeellä parin vuoden kuluttua, tai hukataan pois, kaikkea ei voi säilyttää.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Haluan sen verran korjata kirjoittamaani, muistaakseni Ruotsissa ei tarvinnut olla kuraläppiä kuten Suomessa. siksi niitä ei sitten tuossakaan ole? Tosin keskiläpät olivat varmaan aina auton etuvetoisuuden takia.
Laitan tähän pari kuvaa kaverini 96:sen konehuoneesta! Auto on reilu vuosi sitten museorekisteröity ja se on hyvin tarkasti ja huolellisesti laitettu, kuten kuvista näkee. Tällainen on alkuperäisen näköinen 96:sen konehuone.
Laitan tähän pari kuvaa kaverini 96:sen konehuoneesta! Auto on reilu vuosi sitten museorekisteröity ja se on hyvin tarkasti ja huolellisesti laitettu, kuten kuvista näkee. Tällainen on alkuperäisen näköinen 96:sen konehuone.
Viimeksi muokannut ristos, To Joulu 18, 2014 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Kannattaa lukea ilmoituksen teksti. Siinähän sanotaan, että puuhaa on vielä jäljellä, esim. roiskeläppien asennus.
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Tuo sininen on kyllä kaunis eli upea
Todellinen herkkupala!
Todellinen herkkupala!
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Melkein, mutta ei ihan, jos tarkkoja ollaan... Kuka huomaa ensimmäisenä, niin ärjäisköön.ristos kirjoitti:Tällainen on alkuperäisen näköinen 96:sen konehuone.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-