Apua kaivataan.. 900i 2,1-16 -91

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Apua kaivataan.. 900i 2,1-16 -91

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kaverin auton kanssa ongelmia, ja ideat alkaa olla vähissä:

Vika tuli sen jälkeen kun autoa oli laitettu startti-boosterilla käyntiin, eli bensaa saa aivan hullun lailla. :cry: Joskus sitä onnistuu saada käymään ennenkuin hukkuu bensaan, ja silloinkin vain jos saa kierrokset heti nostettua 3000-4000rpm:ään, ja onnistuu pitämään ne siellä. Ja silloinkin kuulostaa käyvän kolmella. Jos vähänkin laskee sen alle, ei saa nostettua enää ja moottori sammuu. :x

=> tulpat kuivaukseen, bensat ulos pytyistä ja uusi yritys..

Ehdotuksia..?? :roll:
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

vetää ylimääräistä ilmaa jostain l. alipaine vuoto?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tyhmä kysymys mutta miten ilmavuoto aiheuttaa tulvimisen
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niin.. :?:
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Siis yritetty käynnistää startti pilotilla semmosella spräy pyllolla?.

On voinu mussahtaa imusarjassa ja pensapaine säätimen kalvo rikki,
koita työntääkö pensaa siitä pikkuletkusta mikä menee säätimeltä imusarjaan.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ei-ei! Siis apukäynnistyslaitteella! :lol:
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Joo no oliskos joku jännite piikki tuhonnu ruiskun boksin ja suutimet auki kokoajan?.Irrota akun kenkä vähäksi aikaa jos auttaisi.

Kato se säätimen pikkuletku kumminkin sitäkautta voi tulvia.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Paineensäädintä ollaan kyllä ehditty jo epäilläkin.. Miten sitä testataan?
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

No imusarjasta pikkuletku irti ja kaveri starttaa jos siitä tulee bensaa niin sillon se on ainakin rikki.

Mutta jos paineet pitää mittata niin siihenhän sitten tarvi jo mittaria.
Mutta jos se vika on tullu sen apuvirran kanssa touhutessa niin voisi olla sähkövika.Naksuuko suuttimet kun se käy,vai naksahtaako vaan auki?.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

hmm..

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Nuo oireet kuullostaa ihan samalta kun kesällä oma satku jätti motarille ja sammui. Sai sahaamalla käyntiin,mut pyöri TOSI vaivalloisesti juuri suuremmilla kierroksilla ja sammui heti jos löysäsi.. Se vika korjaantui ittestään... ei o tiedos mikä oli vialla vielä tänäänkään. :? Ilmamassamittaria kyl irroteltiin, samoin monia muita liittimiä.. 8O
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Vastaa Viestiin