-00 aero konerikko
-00 aero konerikko
Tuli tuollainen projekti aero ostettua "nakuttavalla" koneella, ajettu n200tkm...
Onkohan tuo sihdin tukkeutumisen aiheuttama vai jokin muu?
Eli kiertokangen laakeri ilmeisesti pettäny ja kanki poikki, venttiilit männässä...
[img]
http://aijaa.com/xTPJ0n
http://aijaa.com/JrqZjW
http://aijaa.com/ehaifQ
http://aijaa.com/WCGM4h
http://aijaa.com/36ZNWT
[/img]
Onkohan tuo sihdin tukkeutumisen aiheuttama vai jokin muu?
Eli kiertokangen laakeri ilmeisesti pettäny ja kanki poikki, venttiilit männässä...
[img]
http://aijaa.com/xTPJ0n
http://aijaa.com/JrqZjW
http://aijaa.com/ehaifQ
http://aijaa.com/WCGM4h
http://aijaa.com/36ZNWT
[/img]
OG 900S
Re: -00 aero konerikko
Sihti tukossa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: -00 aero konerikko
Näin itsekin päättelin. Konehan on vainaa, ihan uteliaisuuttani halusin varmistuksen. Tosiaan ajettu hieman yli 200tkm ja ainoastaan bensalla. Ilmeisesti maptun stage1 autossa. Uusi kone lähtee tilaukseen...
OG 900S
Re: -00 aero konerikko
Jos öljyt oli vaihdettu ajallaan niin voisi jopa sanoa että ei kovin laadukkaita vehkeitä Tai vaihdettiinhan sitä ennen vanhaan kuplaankin kone sadantonnin välein
Re: -00 aero konerikko
Huoltokirjan mukaan öljyt vaihdettu ja huollot tehty 20tkm välein ja 150tkm jälkeen kympin välein.
Tuolta olisi tarkoitus uusi kone laittaa tilaukseen:http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... 9dcd929fb5
Olisiko kenelläkään muulla osille tarvetta tulisi varmaankin samoilla rahdeilla?
Tästä pumpusta tietoa, onko etanoolin kanssa yhteensopiva?:http://www.neobrothers.co.uk/high-perfo ... 571ee98fcd
Tuolta olisi tarkoitus uusi kone laittaa tilaukseen:http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... 9dcd929fb5
Olisiko kenelläkään muulla osille tarvetta tulisi varmaankin samoilla rahdeilla?
Tästä pumpusta tietoa, onko etanoolin kanssa yhteensopiva?:http://www.neobrothers.co.uk/high-perfo ... 571ee98fcd
OG 900S
Re: -00 aero konerikko
Ei takuulla ole vaihdettu öljyjä ajallaan. Sellaista lietettä tuossa kuvassa näkyy että öljypumppu ja suodatin on takuulla ulisseet kuorossa tukkeisuutta.
Vastaan on tulut jopa 450 tkm ajettu femma jossa mennään edelleen alkuperäisellä jakopäällä ja turbolla. Syyksi moiseen käytökseen paljastuu huoltokirjan merkinnät, öljynvaihdot 10 tkm välein.
Vastaan on tulut jopa 450 tkm ajettu femma jossa mennään edelleen alkuperäisellä jakopäällä ja turbolla. Syyksi moiseen käytökseen paljastuu huoltokirjan merkinnät, öljynvaihdot 10 tkm välein.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: -00 aero konerikko
20tkm huoltovälikin on ikävä kyllä liian pitkä näissä huohotusvammaisissa, jos vielä ajosuorite on ollut sopivasti öljyä kuormittavaa. Yksi 30tkm vaihtoväli ehtii jo rikkomaan koneen, rikkoutuminen tosin voi tapahtua vasta 100-200tkm tätä myöhemmin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: -00 aero konerikko
Tämäkin tyyppi esimerkki pitkästä huoltovälistä 20tkm on tosiaan ihan liian
pitkä eli sanoo että autoa ei ole huollettu juurikaan niinkun edelliset
kaverit säesti. Muutenkin 300tkm on suht kaikilla menty ja huollon tarve
ja sen ennakointi kasvaa. neobroterssin koneet on käsitykseni mukaan
pelkkä lohko ja kansi sisuskaluineen, speedpartsilla on kone missä on kaikki
uutta turboa myöden ja kuuluu hintaan. Koneen hinta on ruottissa noin
4000€ (39000kr) lyhyt lasku neobroters 1700€ peruskone uusi mitsu 580€
öljyputket 160€ pakosarjan oikaisu 100€ ( yleensä vuotanut useammasta kohdesta)ehkä huohotus päivitys 120€ tiivistesärjat noin 150€.osien pesua ja purkua ja kasausta useempi päivä
pitkä eli sanoo että autoa ei ole huollettu juurikaan niinkun edelliset
kaverit säesti. Muutenkin 300tkm on suht kaikilla menty ja huollon tarve
ja sen ennakointi kasvaa. neobroterssin koneet on käsitykseni mukaan
pelkkä lohko ja kansi sisuskaluineen, speedpartsilla on kone missä on kaikki
uutta turboa myöden ja kuuluu hintaan. Koneen hinta on ruottissa noin
4000€ (39000kr) lyhyt lasku neobroters 1700€ peruskone uusi mitsu 580€
öljyputket 160€ pakosarjan oikaisu 100€ ( yleensä vuotanut useammasta kohdesta)ehkä huohotus päivitys 120€ tiivistesärjat noin 150€.osien pesua ja purkua ja kasausta useempi päivä
EBR garage
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Re: -00 aero konerikko
Ei oo vielä kertaakaan tullut tarvetta oikaista valupakosarjaa... vähän sille voi veitsen terää tai hiomapaperia näyttää, jos on paljon vanhaa tiivistettä tarttunut...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: -00 aero konerikko
Neon koneeseen kuuluu mm. imu+pakosarjat, uusin huohotin jne...Eli jos tuohon lyö turbokampanjasta uuden TD04 + putket niin silti jäädään aika paljon alle 4te.always BB kirjoitti:neobroterssin koneet on käsitykseni mukaan
pelkkä lohko ja kansi sisuskaluineen, speedpartsilla on kone missä on kaikki
uutta turboa myöden ja kuuluu hintaan. Koneen hinta on ruottissa noin
4000€ (39000kr) lyhyt lasku neobroters 1700€ peruskone uusi mitsu 580€
öljyputket 160€ pakosarjan oikaisu 100€ ( yleensä vuotanut useammasta kohdesta)ehkä huohotus päivitys 120€ tiivistesärjat noin 150€.osien pesua ja purkua ja kasausta useempi päivä
http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... -3180.html
The engine is supplied with the following:
- Complete Engine Block
- Complete Cylinder Head with Silver Rocker Cover
- Full Timing & Balance Kit
- Timing cover
- Sump
- Latest style Crank Case Ventilation Kit
- Inlet & Exhaust Manifolds
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: -00 aero konerikko
Noita koneita on Neolla kuulemma enää alle 10 jäljellä, eikä lisää ole tulossa.
Ne kun on myyty, alkaa tehdasuusien patojen hinnat nousemaan...
Ne kun on myyty, alkaa tehdasuusien patojen hinnat nousemaan...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: -00 aero konerikko
Yleensä jos pakosarjan pultteja on poikki on sarjat 100 varmasti vuotanut ja se syövyttää sarjaa. itse teen sen aina koska haluan tehdä hyvin enkä halua että
voima menee harakoille. Mutta totta on että ei välttämättömyys, itse teetin ja olin istuvuuteen enemmän kun tyytyväinen. Omassa jagessa on kanssa uudet sarjat ostettu
ja uudet oli vähän kuperat jo uutena, ilmeinen syy niiden halkeiluun. yhtä kaikki
ei pakko tehdä
voima menee harakoille. Mutta totta on että ei välttämättömyys, itse teetin ja olin istuvuuteen enemmän kun tyytyväinen. Omassa jagessa on kanssa uudet sarjat ostettu
ja uudet oli vähän kuperat jo uutena, ilmeinen syy niiden halkeiluun. yhtä kaikki
ei pakko tehdä
Coltti kirjoitti:Ei oo vielä kertaakaan tullut tarvetta oikaista valupakosarjaa... vähän sille voi veitsen terää tai hiomapaperia näyttää, jos on paljon vanhaa tiivistettä tarttunut...
EBR garage
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Re: -00 aero konerikko
Nyt on kone tilattu ja tuli muutakin samalla sit tilattua. Tosiaan koneita on enää muutama jäljellä, eli nyt kannattaa äkkiä tilata varastoon.
Vanhalla turbolla olisi tarkoitus auto ainakin alkuun kasata eli siitä ei lisäkustannuksia tässä tapauksessa tule.
Ja tosiaan osistahan saa sen klubilaisen alennuksen, paitsi moottorista.
Vanhalla turbolla olisi tarkoitus auto ainakin alkuun kasata eli siitä ei lisäkustannuksia tässä tapauksessa tule.
Ja tosiaan osistahan saa sen klubilaisen alennuksen, paitsi moottorista.
OG 900S
Re: -00 aero konerikko
Entä mikä mahtaa olla Maptunpartsin koneiden tilanne:tolves kirjoitti:Nyt on kone tilattu ja tuli muutakin samalla sit tilattua. Tosiaan koneita on enää muutama jäljellä, eli nyt kannattaa äkkiä tilata varastoon.
Vanhalla turbolla olisi tarkoitus auto ainakin alkuun kasata eli siitä ei lisäkustannuksia tässä tapauksessa tule.
Ja tosiaan osistahan saa sen klubilaisen alennuksen, paitsi moottorista.
http://www.maptunparts.fi/moottorin-osa ... e-23l.html
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: -00 aero konerikko
Ebayn sivuilla "Enemmän kuin 10 saatavilla"
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-5-1998 ... 33728abd55
Tuohon Maptunin hintaan tullee postit päälle...
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-5-1998 ... 33728abd55
Tuohon Maptunin hintaan tullee postit päälle...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333