Automaatti nykii kylmänä
Automaatti nykii kylmänä
Kun käynnistää aamulla tallista ja peruuttaa ulos tyhjäkäynnillä jalka jarrulla niin laatikko nykii. Auttaisiko öljyn vaihto. Kun lähtee eteenpäin niin ei nyi enää eikä kuumana nyi peruuttaessakaan.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Automaatti nykii kylmänä
Ehdottomasti öljyt vaihtoon! Ja kierttämällä kunnon huuhtelu. Viime viikonloppuna ostin 2002 femman laatikkovikaisena. Nyt huuhtelun jälkeen ei ole enää laatikkovikainen, rupesi toimimaan hienosti. Eli minun autoon ainakin tepsi.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Automaatti nykii kylmänä
0. Aja etupää rampeille. Ryömi alle pesuvadin kanssajupasaab kirjoitti:Kun käynnistää aamulla tallista ja peruuttaa ulos tyhjäkäynnillä jalka jarrulla niin laatikko nykii. Auttaisiko öljyn vaihto. Kun lähtee eteenpäin niin ei nyi enää eikä kuumana nyi peruuttaessakaan.
1. laatikon tyhjennysproppu auki ja ulos tulee 4 litraa vanhaa öljyä
2. proppu kiinni ja täytetään 4 litraa uutta öljyä mittatikun reiästä
3. sitten lauhduttimen banjopultti auki (se alempi). Työnnä jengan reikään suppiloletkun kärki ja muutaman litran astia lyhyen letkun toiseen päähän
4. auto käyntiin P-asennossa. Pysäytä kone kun kaveri sanoo n. 2 litraa öljyä valuneen astiaan (pysäyttämisen jälkeen tulee vielä reilu desi)
5. lisätään 2 litraa uutta öljyä
6. auto käyntiin P-asennossa ja otetaan taas ulos 2 litraa vanhaa öljyä
7. kierrä banjopultti takaisin paikalleen (27 Nm)
8. lisätään 2 litraa uutta öljyä.
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Automaatti nykii kylmänä
Itsellä ei autommattia vielä oo , vaikka joskus sellaisen haluaisinkin, mutta ihan mielenkiinnosta, onko kauheesti erilainen juttu jos tuon tekee niin että kaikki mitä ropusta tulee ulos ,pois >> uutta tilalle >> ajoon , kone lämpöseksi , laatikko lämpöseksi ( näkikös sid infosta automlaatikon ö lämpötilan ?) ja toisto >> vanhat pihalle ja taas se n 4litraa uutta tilalle... Meinaan vaan jos ei oo kavereita eikä letkua
Siis vaihtuuko tolleen vai jääkö joku loukko täyteen vanhaa kuraa ?
Siis vaihtuuko tolleen vai jääkö joku loukko täyteen vanhaa kuraa ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Automaatti nykii kylmänä
En ymmärrä kohtaa 3.Työnnä jengan reikään suppiloletkun kärki?arska-66 kirjoitti:0. Aja etupää rampeille. Ryömi alle pesuvadin kanssajupasaab kirjoitti:Kun käynnistää aamulla tallista ja peruuttaa ulos tyhjäkäynnillä jalka jarrulla niin laatikko nykii. Auttaisiko öljyn vaihto. Kun lähtee eteenpäin niin ei nyi enää eikä kuumana nyi peruuttaessakaan.
1. laatikon tyhjennysproppu auki ja ulos tulee 4 litraa vanhaa öljyä
2. proppu kiinni ja täytetään 4 litraa uutta öljyä mittatikun reiästä
3. sitten lauhduttimen banjopultti auki (se alempi). Työnnä jengan reikään suppiloletkun kärki ja muutaman litran astia lyhyen letkun toiseen päähän
4. auto käyntiin P-asennossa. Pysäytä kone kun kaveri sanoo n. 2 litraa öljyä valuneen astiaan (pysäyttämisen jälkeen tulee vielä reilu desi)
5. lisätään 2 litraa uutta öljyä
6. auto käyntiin P-asennossa ja otetaan taas ulos 2 litraa vanhaa öljyä
7. kierrä banjopultti takaisin paikalleen (27 Nm)
8. lisätään 2 litraa uutta öljyä.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Automaatti nykii kylmänä
Hiukan jää vanhaa öljyä sekoittuneena uuteen.Fakiiri kirjoitti:
Siis vaihtuuko tolleen vai jääkö joku loukko täyteen vanhaa kuraa ?
Helpottaa pois tulevan öljymäärän mittausta. Ja öljy tulee sieltä paineella !jupasaab kirjoitti:
En ymmärrä kohtaa 3.Työnnä jengan reikään suppiloletkun kärki?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Automaatti nykii kylmänä
Öljyt pysyy hyvänä kokoajan kun vaihtaa sen 4L joka toisen koneen öljyn
vaihdon yhteydessä siinä ne laskee samalla molemmat. Hemmetin yksin
kertainen homma eikä tarvii huvikseen laatikkoa rikkoa. Näin itse teen
koska ei niin paljon maksa nöi öljyt
vaihdon yhteydessä siinä ne laskee samalla molemmat. Hemmetin yksin
kertainen homma eikä tarvii huvikseen laatikkoa rikkoa. Näin itse teen
koska ei niin paljon maksa nöi öljyt
EBR garage
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Re: Automaatti nykii kylmänä
En ymmärrä kohtaa 3.Työnnä jengan reikään suppiloletkun kärki?[/quote]
Helpottaa pois tulevan öljymäärän mittausta. Ja öljy tulee sieltä paineella ![/quote]
En vieläkään ymmärrä mikä on suppiloletkun kärki ??
Helpottaa pois tulevan öljymäärän mittausta. Ja öljy tulee sieltä paineella ![/quote]
En vieläkään ymmärrä mikä on suppiloletkun kärki ??
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Automaatti nykii kylmänä
Esim. https://www.google.fi/search?q=suppilo+ ... CAYQ_AUoAQ
Ideana on, että saat reikään "tiiviin" letkun. Tehdassellainen on banjoliittimellä varustettu.
Ideana on, että saat reikään "tiiviin" letkun. Tehdassellainen on banjoliittimellä varustettu.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Automaatti nykii kylmänä
Ei sinne tarvi mitään letkua laittaa kun on 2 litran astia että näät sen öljymäärän mitä tulee ulos eikä se nyt niin kovalla paineella sieltä ulos tule!
Näin vaihtamalla tulee kerralla puhtaat öljyt laatikon sisään eikä tarvi sotkea niitä vaitamalla joka toisessa öljyn vaihdossa!
Suosittelen tätä tapaa! Laatikko pelaa kun unelma minulla ainakin kun tällä tavalla vaihdoin öljyt
Aikasemmin vaihdoin joka toisen öljyn vaihdon yhteydessä laatikkoon öljyt ja huomasin että se oli tosi tyhmä tapa Öljyt olivat vähän ajan päästä taas likaiset!
Mutta nyt näyttää vieläkin uusilta ja niillä on jo ajettu tuhansia kilometrejä
Eli ton ohjeen mikaan tulee kerralla hyvä
Näin vaihtamalla tulee kerralla puhtaat öljyt laatikon sisään eikä tarvi sotkea niitä vaitamalla joka toisessa öljyn vaihdossa!
Suosittelen tätä tapaa! Laatikko pelaa kun unelma minulla ainakin kun tällä tavalla vaihdoin öljyt
Aikasemmin vaihdoin joka toisen öljyn vaihdon yhteydessä laatikkoon öljyt ja huomasin että se oli tosi tyhmä tapa Öljyt olivat vähän ajan päästä taas likaiset!
Mutta nyt näyttää vieläkin uusilta ja niillä on jo ajettu tuhansia kilometrejä
Eli ton ohjeen mikaan tulee kerralla hyvä
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Automaatti nykii kylmänä
Eli jostain suppilosta leikataan pätkä jonka päälle letku menee, ja se terävä pää työnnetään siihen reikään niin että se kartio tiivistää liitoksen. Puhukaa suomea miehetsuapas kirjoitti:Esim. https://www.google.fi/search?q=suppilo+ ... CAYQ_AUoAQ
Ideana on, että saat reikään "tiiviin" letkun. Tehdassellainen on banjoliittimellä varustettu.
Siinä reiässä siis ei ole sisäkierrettä niin että siihen voisi kiertää letkunipan, vaan kierre on ulkokierre ja liitos samanlainen mitä hydrauliliitoksissa...
Mikä öljy muuten menee -01 Aeron laatikkoon, onko vielä Dextron III
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Automaatti nykii kylmänä
Ettei tuo nykiminen nyt liittyisi moottorin tehohukkaan, josta toisessa ketjussa utelet?
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Automaatti nykii kylmänä
No voihan se olla että vuotava tehostin tyhjäkäynnillä aamulla tallista peruuttaessa nytkyttää kun pitää jalkaa jarrulla, mutta siihen en usko koska se ei ole nykimistä vaan laatikosta johtuvaa nytkyttämistä. Ja katoaa heti kun ajat pienen pätkän, eli ei johdu siitä vuotavasta jarrutehostimen kalvosta.Tobbana kirjoitti:Ettei tuo nykiminen nyt liittyisi moottorin tehohukkaan, josta toisessa ketjussa utelet?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: Automaatti nykii kylmänä
Tuohon nyppäilyyn voi olla montakin syytä, tutki ekaks laatikon tuenta, tarkista laatikon öljyt.
Lootahan on -01 jos muut keinot eivät auta niin kysy tech2 miehiltä lootan ohjelman päivitystä loota on sen verran vanhaa mallia, että saattaa tarvita kaksi eri ohjelmointia.
Lootahan on -01 jos muut keinot eivät auta niin kysy tech2 miehiltä lootan ohjelman päivitystä loota on sen verran vanhaa mallia, että saattaa tarvita kaksi eri ohjelmointia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Automaatti nykii kylmänä
Otetaas alusta. Se tekee siis sitä nytkytystä ainoastaan aamulla tallista ulos peruuttaessa, ja öljyä on siitä vaihdosta jo kysyinkin...core2 kirjoitti:Tuohon nyppäilyyn voi olla montakin syytä, tutki ekaks laatikon tuenta, tarkista laatikon öljyt.
Lootahan on -01 jos muut keinot eivät auta niin kysy tech2 miehiltä lootan ohjelman päivitystä loota on sen verran vanhaa mallia, että saattaa tarvita kaksi eri ohjelmointia.
Sitä oikeaa etsiessä...