2,1i kylmän koneen ongelmat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
KNF
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:00
Paikkakunta: Keuruu

2,1i kylmän koneen ongelmat

Viesti Kirjoittaja KNF »

Käynnistyy ok, kylmällä koneella ei tyhjäkäyntiä ja voi olla ettei ole kaikki sylinterit edes mukana. Vilautti moottorivaloakin samalla. Noo, kun lämpenee, niin meno tasoittuu ja lämpinänä toimii minusta erittäin hyvin. Vetoja sen verran kuin tuossa voi olla.

Tulpat tuoreehkot, virranjakajassa ei näkynyt mitää epäpyhää tai en ainakaan huomannut. Alipaineletkuja katselin myös, mutta en löytänyt pykimiä. Kone tihkuu öljyä joka puolelta, mutta kelpasi kesällä katsastusmiehelle, niin että ei vakavaa.

Olisiko ohjetta, mistä lähteä hakemaan vaivaa? Myös linkki jo aiheesta käytyyn keskusteluun kävisi hyvin, en onnistunut semmoista löytämään;)

Saab siis mallia 2,1i-16 vuodelta '93, 265 tkm
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 2,1i kylmän koneen ongelmat

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tulpan johdot missä kunnossa?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 2,1i kylmän koneen ongelmat

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

KNF kirjoitti:Käynnistyy ok, kylmällä koneella ei tyhjäkäyntiä ja voi olla ettei ole kaikki sylinterit edes mukana. Vilautti moottorivaloakin samalla. Noo, kun lämpenee, niin meno tasoittuu ja lämpinänä toimii minusta erittäin hyvin. Vetoja sen verran kuin tuossa voi olla.

Tulpat tuoreehkot, virranjakajassa ei näkynyt mitää epäpyhää tai en ainakaan huomannut. Alipaineletkuja katselin myös, mutta en löytänyt pykimiä. Kone tihkuu öljyä joka puolelta, mutta kelpasi kesällä katsastusmiehelle, niin että ei vakavaa.

Olisiko ohjetta, mistä lähteä hakemaan vaivaa? Myös linkki jo aiheesta käytyyn keskusteluun kävisi hyvin, en onnistunut semmoista löytämään;)

Saab siis mallia 2,1i-16 vuodelta '93, 265 tkm
Entäs toimiiko kylmärikastus kunnolla
Ari 1622
KNF
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:00
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2,1i kylmän koneen ongelmat

Viesti Kirjoittaja KNF »

Onko tuo kylmärikastus jotain muutakin kuin se lisäilmaventtiili? Toinen semmoinen löytyi varastosta, mutta ei tainnut olla parempi kuin alunperin paikoillaan ollut. Tulpanjohdot eivät ole vanhat, mutta ei tietenkään tarkoita etteivätkö vois olla rikki. Käsille eivät kuitenkaan lyö.

Kiitokset vastauksista, vaivan paikallistus jatkuu....
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 2,1i kylmän koneen ongelmat

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Imusarjan päällä se sinipäinen suutin kaasuläpän jälkeen viistosti eteen kallistettu
on se rikastin suutin.
Viimeksi muokannut ari_viitanen, La Joulu 27, 2014 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari 1622
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: 2,1i kylmän koneen ongelmat

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Lämpöanturi imusarjassa kannattanee tarkistaa. Jos jäähdytysnestettä kuluu, tai pakokaasu haisee paisuntasäiliössä kansipahvi. Oma kolisee ja käy huonosti kylmänä -> väljä moottori. Lämmettyään ihan ok.. Se lisäbensasuutin ei kai anna bensaa, kuin starttihetkellä.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Vastaa Viestiin