1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Terve,
katselen tutulle Ruotsista Saappeja ja ehdoton varuste on Xenonvalot, mutta valikoima suppenee nopeasti.
Monissa 1,8t:ssä on karvalakin radio. Voiko näihin vaihtaa näytöllisen radion tuosta vain esim. purkaamolta ja pärjääkö TECH2-laitteell?
Voiko OEM Xenonit jälkiasentaa? Mitä tarvitaan, umpiot, ballastit yms. plus anturi taka-akselille. Onko johdotuksessa paikat valmiina?
Esim. hän:
http://bytbil.com/bilar/saab/9-3/3vc83e ... LQSg4ADgtA!
katselen tutulle Ruotsista Saappeja ja ehdoton varuste on Xenonvalot, mutta valikoima suppenee nopeasti.
Monissa 1,8t:ssä on karvalakin radio. Voiko näihin vaihtaa näytöllisen radion tuosta vain esim. purkaamolta ja pärjääkö TECH2-laitteell?
Voiko OEM Xenonit jälkiasentaa? Mitä tarvitaan, umpiot, ballastit yms. plus anturi taka-akselille. Onko johdotuksessa paikat valmiina?
Esim. hän:
http://bytbil.com/bilar/saab/9-3/3vc83e ... LQSg4ADgtA!
EX: 9³SS BioPower
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Radion osalta, mikäli on mahdollista, laittaisin 2 DIN radion, ei OEM vaan joku mediaststeemi. Saisi radion, kiintolevyn musiikille, navin, Bluetooth jne. Viisaammat varmaan kertovat xenonit, muistelen onnistuvan kun on releet, siis ainakin umpiot, ballastmodulit ja Tech. Saabin valot nyt on yleishyvät joka tapauksessa. Onkohan tarvittavat tasoanturit joka mallissa?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Soittimen vaihto ei onnistu ihan käden käänteessä kyseisessä mallissa.. edessä on tämä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=153813
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=138679
Itselläni on sama projekti edessä.. cd soitin lähtee kävelee ja sen tilalle tulee 1din soitin.. rcat konttiin ja kaiutinkaapelit aattelin vetää kontista sitten oviin jne (että auton omat johdotukset säilyy ehjinä, ja jännitehäviöt pieninä.)
Xenonit voi vaihtaa suoraan, mutta vaatinee TECH:llä koodauksen mikäli sitä ei ole tehty, itse vaihdoin joku aika sitten xenon muunnossarjan, valokuvio säily (koska umpiot semmoiset ettei vaikuta niihin) ja ennen tota koodautin ettei valot välky, itse ainakin huomasin eron kun päivällä ja yöllä kun vaihdoin normi h7, 55wattisiin xenoneihin, kyllä niillä näkee
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=153813
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=138679
Itselläni on sama projekti edessä.. cd soitin lähtee kävelee ja sen tilalle tulee 1din soitin.. rcat konttiin ja kaiutinkaapelit aattelin vetää kontista sitten oviin jne (että auton omat johdotukset säilyy ehjinä, ja jännitehäviöt pieninä.)
Xenonit voi vaihtaa suoraan, mutta vaatinee TECH:llä koodauksen mikäli sitä ei ole tehty, itse vaihdoin joku aika sitten xenon muunnossarjan, valokuvio säily (koska umpiot semmoiset ettei vaikuta niihin) ja ennen tota koodautin ettei valot välky, itse ainakin huomasin eron kun päivällä ja yöllä kun vaihdoin normi h7, 55wattisiin xenoneihin, kyllä niillä näkee
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Kiitos vastauksista! Aftermarket soitin ei tule ilm. kysymykseen, vaan tarkoituksena on swapata vain tuon karvismallin tilalle näytöllinen radiomoduli. Onko tämä mahdollista ihan siten, että ostaa purkaamolta paremman radion ja that's it?
Tuo xenon korkeudensäädin on kiinnostava asia, sillä tarkoituksena on tehdä xenon swappi tarvittaessa käyttäen saabin omia xenon umpioita ja muita osia.
Ja Saabisti9-3,jos sulla on näytöllinen radio menossa mäkeen niin ota yhteyttä
Tuo xenon korkeudensäädin on kiinnostava asia, sillä tarkoituksena on tehdä xenon swappi tarvittaessa käyttäen saabin omia xenon umpioita ja muita osia.
Ja Saabisti9-3,jos sulla on näytöllinen radio menossa mäkeen niin ota yhteyttä
EX: 9³SS BioPower
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Joo kyllä pystyy ainakin techin avulla päivittää sen ICM:n "parempaan". En kyllä ymmärrä mitä parempaa on ICM2 vrt. ykköseen.
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Uskoisin niin, ettei myöskään tuo nimim. Saabisti9-3:n mainitsema "laiton" xenonmuutossarja tule tässä ko. tapauksessa kyseeseen.
Vahva tuntuma on siitä, että auton varusteet pitää olla Saabin alkuperäisvarusteita
Vahva tuntuma on siitä, että auton varusteet pitää olla Saabin alkuperäisvarusteita
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Xenon päivitykseen tarvitset itse luettelemasi palikat + anturin etuakselille. 100% varmaan tietoa ei ole, mutta erittäin vahva veikkaus on ettei valmiita johtoja löydy.
ICM2 päivitys ICM1:n tilalle onnistuu. Ilman tech2:sta laite toimii, mutta saadaksesi kaikki radion muistipaikat käyttöön tarvitset myös tech2:sta. Huomaa kuitenkin, että noissa poppikoneissa on muutakin eroa kuin ICM.
ICM2 päivitys ICM1:n tilalle onnistuu. Ilman tech2:sta laite toimii, mutta saadaksesi kaikki radion muistipaikat käyttöön tarvitset myös tech2:sta. Huomaa kuitenkin, että noissa poppikoneissa on muutakin eroa kuin ICM.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Joo orig pitää olla kaikki. Oman kolkin kanssa on jumpattu xenoneita kuntoon ja penkinlämmitintä, joten tiedän myös näiden jälkiasennustyön olevan helppoa. Lisäksi purkaamoilta saa kokonaisia nahkasisustoja muutamalla satasella ja farkun konttiinhan mahtuu.
Peruspenkit vaihtuvat sähköisiin sportpenkkeihin n. 1-2h työllä ja umpioiden vaihto kestää saman verran. Tosin alan kallistua siihen, että minimivaatimus on tehdasxenonit jo lähtökohtaisesti.
Omaan laitoin radioon aux-piuhan ja samalla opiskelin, ettei radion vaihto mikään iso homma ole. 1,8t:n maahantuonnissa on se kiva puoli, että verot ja ajoneuvovero ovat alhaisemmat kuin 175-210heppasissa. FM57102 laatikko on vähän pidemmillä väleillä, kuin FM55101(175-210hp) joten maantiekulutus jäisi vähän alemma.Auto olisi tulossa vielä varttuneemmalle, joten madallusjouset yms. sportalusta ei ole mieleen.
Peruspenkit vaihtuvat sähköisiin sportpenkkeihin n. 1-2h työllä ja umpioiden vaihto kestää saman verran. Tosin alan kallistua siihen, että minimivaatimus on tehdasxenonit jo lähtökohtaisesti.
Omaan laitoin radioon aux-piuhan ja samalla opiskelin, ettei radion vaihto mikään iso homma ole. 1,8t:n maahantuonnissa on se kiva puoli, että verot ja ajoneuvovero ovat alhaisemmat kuin 175-210heppasissa. FM57102 laatikko on vähän pidemmillä väleillä, kuin FM55101(175-210hp) joten maantiekulutus jäisi vähän alemma.Auto olisi tulossa vielä varttuneemmalle, joten madallusjouset yms. sportalusta ei ole mieleen.
EX: 9³SS BioPower
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Olen tehnyt tuon xenon päivityksen. Tarvitsee ahl yksikön etu ja taka anturit sekä xenon umpiot. Myös valokytkin menee uusiksi.
Sitten vaan piuhaa ahl yksiköltä antureille sekä umpioille. Ja pari piuhaa väylään.
Sitten vaan piuhaa ahl yksiköltä antureille sekä umpioille. Ja pari piuhaa väylään.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Offtopicina aikas kökkö tuo NG93 karvis virittimen herkkyys verrattuna edeltäjämallin radioihin. Liekö ICM2 ja 3 yhtään petrattu sen osalta.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
kalle37 kirjoitti:Olen tehnyt tuon xenon päivityksen. Tarvitsee ahl yksikön etu ja taka anturit sekä xenon umpiot. Myös valokytkin menee uusiksi.
Sitten vaan piuhaa ahl yksiköltä antureille sekä umpioille. Ja pari piuhaa väylään.
Sivusta kysäisen, että pitääkö autoa muutoskatsastaa tuollaisen projektin vuoksi?
Nykyinen kulkine:Subaru Legacy 2.5cng
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Hyvää tietoa tämä. Onko sulla prokkiksesta kuvia? Montaa varmasti kiinnostaisi tämmönen pioneerityö. Hyvä myös tietää, ettei esim. johdot ole valmiina.kalle37 kirjoitti:Olen tehnyt tuon xenon päivityksen. Tarvitsee ahl yksikön etu ja taka anturit sekä xenon umpiot. Myös valokytkin menee uusiksi.
Sitten vaan piuhaa ahl yksiköltä antureille sekä umpioille. Ja pari piuhaa väylään.
Valopäivitylsen jälkeen pitää muutoskatsastaa ja voi mennä läpikin jos tekee oem-komponen
EX: 9³SS BioPower
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Onko ICM siis arkikielellä tuo radiomoduli, jossa on myös käyttökytimet yms.? Mitäs eroa noissa poppikoneissa on, kaiuttimien määrä, lisävahvistimia ja missäs näitä?suorsa kirjoitti:ICM2 päivitys ICM1:n tilalle onnistuu. Ilman tech2:sta laite toimii, mutta saadaksesi kaikki radion muistipaikat käyttöön tarvitset myös tech2:sta. Huomaa kuitenkin, että noissa poppikoneissa on muutakin eroa kuin ICM.
EX: 9³SS BioPower
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
Juuri se on ICM. Eikai 1 ja 2 välillä ole muuta eroa kuin kanavapaikkojen määrä ja toisessa ei ole näyttöä noille bass/treble/balancen säädöille. Enemmän keskittyisin päivittämään kaiuttimia ja varmistamaan että siellä on jo ainakin 7kpl niitä.
Re: 1.8t Linear radion & xenon valojenpäivittäminen
ICM on juurikin tuo näppäinpaneeli. Eri ICM kaveriksi on saanut tilattua eritasoisia poppisysteemeitä, mutta premium 70 sisältää neljä ämyriä, premium 150 siihen lisäksi vahvistin + etuovien ämyrit ja keskikaiutin ja prestige 300 siihen vielä päälle toinen vahvistin + takakaiuttimet. Toisissa systeemeissä on myös erillissarjoja.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).