Kytkin remonti
Re: Kytkin remonti
mitä eroa on aeron ja 2,3t kytkimissä? molemmat kun ovat kumminkin 240mm? asetelma aerossa jämäkämpi??
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Kytkin remonti
Poljintuntumassa ei mitään eroa ainakaan tule.mikkoimp kirjoitti:mitä eroa on aeron ja 2,3t kytkimissä? molemmat kun ovat kumminkin 240mm? asetelma aerossa jämäkämpi??
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin remonti
Eikös orggis 2.3t (pikkutee) kytkin ole 229mm, näin ainakin muistaakseni ja tuo airon kytkin oli sitten 240mm. Liekkö sitten 2.3 T (isotee) kanssa tuo 240mm, virallisesti.mikkoimp kirjoitti:mitä eroa on aeron ja 2,3t kytkimissä? molemmat kun ovat kumminkin 240mm? asetelma aerossa jämäkämpi??
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kytkin remonti
Se tuli vielä mieleen että tarviiko tässä proggiksessa jotain erikois avaimia. Sisä/ulko torxeja, pitkävartisia meisseleitä, kuusiokoloavaimia yms? Vai meneekö "anttilan" pakilla homma läpi.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: Kytkin remonti
Oikeastaan tähän aiheeseen liittyen. Ilmeni seuraavanlaista vaivaa.
Eli "kylmällä autolla" liikkeelle lähtiessä pari ensimmäistä lähtöä täristää/jurnuttaa aikalailla. Ihan kuin olisi laittanut 2:en tai 3:nnen vaihteen sisään 1:sen sijaan. En oikein tuon paremmin osaa kuvailla vaivaa. Alkoi tuossa muutama päivä sitten.
Autolla ajettu aika tasan 100 000km, joten ei kait ihan normi ajossa Aeron kytkin tuossa ajassa valmiiksi tule?
Eli "kylmällä autolla" liikkeelle lähtiessä pari ensimmäistä lähtöä täristää/jurnuttaa aikalailla. Ihan kuin olisi laittanut 2:en tai 3:nnen vaihteen sisään 1:sen sijaan. En oikein tuon paremmin osaa kuvailla vaivaa. Alkoi tuossa muutama päivä sitten.
Autolla ajettu aika tasan 100 000km, joten ei kait ihan normi ajossa Aeron kytkin tuossa ajassa valmiiksi tule?
Saab 9-5 Aero
Re: Kytkin remonti
Olisko kellään tiedossa iisalmi-Kajaani väliltä pätevää kytkinrempan tekijää?
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage
5891
5891
Re: Kytkin remonti
Pitäs omaan femmaan suorittaa kytkinremppa jossain ja pcs:llä seuraavat klubitarjoukset:
-Aero kytkinsarja 292,50
-työsylinteri 169,20
-vetoakseleiden tiivisteet 2kpl yht 43,20
-vaihteensiirtoakselin tiiviste 23,40
-kampiakselin takatiiviste 24,30
-vaihteistoöljy 2litraa yht.20,-
Kannattaako / tarviiko nuita tiivisteitä uusia ollenkaan? Laatikkoöljyt on vaihdettu viime kesänä. Vaihtotyön hinta pcs:llä n.500e.
-Aero kytkinsarja 292,50
-työsylinteri 169,20
-vetoakseleiden tiivisteet 2kpl yht 43,20
-vaihteensiirtoakselin tiiviste 23,40
-kampiakselin takatiiviste 24,30
-vaihteistoöljy 2litraa yht.20,-
Kannattaako / tarviiko nuita tiivisteitä uusia ollenkaan? Laatikkoöljyt on vaihdettu viime kesänä. Vaihtotyön hinta pcs:llä n.500e.
Saab 9-5 Aero -00
Re: Kytkin remonti
Oma MY05 oli ainakin tihkutellut aika kauniisti motin kylkeen tuosta vetarin tiivisteestä ja rempan tekijä tiesi kertoa, että aika yleinen kohde. Kaipa noiden kunnon saa silmämääräisestikin tarkistettua ainakin pahempien valumien osalta, ei ollut itsellä tarvetta vaihtaa muita tiivisteitä.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Kytkin remonti
Terveeks,
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa nuo stefat ja työsylinteri samassa
yhteydessä vaikkei vuotoja vielä olisikaan...
t.A
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa nuo stefat ja työsylinteri samassa
yhteydessä vaikkei vuotoja vielä olisikaan...
t.A
Re: Kytkin remonti
Ja ihan oikeasti kannattaa sitten satsata sen työsylinterin kohdilla orginaaliosiin. Eipähän tartte kovin montaa kertaa vaihtaa peräjälkeen.
Itselläkin on heputtanut ainakin vuoden päivät parissa ekassa "lähdössä" aina toisinaan. Mikälie mutta vielähän tuo liikkuu.
Itselläkin on heputtanut ainakin vuoden päivät parissa ekassa "lähdössä" aina toisinaan. Mikälie mutta vielähän tuo liikkuu.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Kytkin remonti
Itse ostin kanssa orginaalin kun oli tiedossa , että ensikertalaiselle harjoittelijalle(minä) aika mittava työmaa. Ja vaikka on jo harjoitellutkin ei heti tekisi mieli alkaa uudestaan
Tossa kakkoskulkineessa lähti aikanaan kytkintäristykset pois kun vaihtoi nesteet ja ilmaus siinä sitten samalla...
Saabas valutti työsylinterin kautta kerralla kurat pihalle, joten siinä ei olisi paljon ilmailut auttaneet
Tossa kakkoskulkineessa lähti aikanaan kytkintäristykset pois kun vaihtoi nesteet ja ilmaus siinä sitten samalla...
Saabas valutti työsylinterin kautta kerralla kurat pihalle, joten siinä ei olisi paljon ilmailut auttaneet
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kytkin remonti
Kannattaa varmistaa että tulet ostaneeksi originaalin työsylinterin... vituttaa tehdä kahdesti kun se tarvikepaska porsiikin välittömästi...Tero kirjoitti:Pitäs omaan femmaan suorittaa kytkinremppa jossain ja pcs:llä seuraavat klubitarjoukset:
-työsylinteri 169,20
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Kytkin remonti
Entä työsylinteri. Tilataanko se auton tietojrn perusteella vai AEROn tiedoilla kun päivittää vakio setin AEROn settiin? Onko kokemuksia tarvike työsylintereistä tai minkä valmistajan sylintereitä suosittelette.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: Kytkin remonti
Laita GM orggis. Sylinteri ja laakeri on yks paketti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin remonti
Eli marmorilta? SAAB vai OPEL tiskiltä?
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************