Nykii kylmänä
Nykii kylmänä
Sigun tonnarissa on ilmennyt pikku hiljaa pahentunut ongelma.
Nykii kylmällä koneella noin puolen sekunnin tai lyhyempiä pätkiä ja veto hyytyy hetkeksi. Tapahtuu lähes aina tasakaasulla. Kun antaa kaasua niin tokenee taas vedot päälle.
Kun kone lämpenee niin ongelma poistuu kokonaan. Voisiko asiaan liittyä "Check Engine" -valon syttyminen joulureissun aikaan? Vilkkujen perusteella (7 vilkkua) herjasi adaptaatiota. Nollasin ottamalla akun kengän irti 30min ja sen jälkeen pysynyt valo poissa. Kuitenkin tuo nykiminen kylmällä koneella jatkuu.
Vinkkejä / kokemuksia?
Nykii kylmällä koneella noin puolen sekunnin tai lyhyempiä pätkiä ja veto hyytyy hetkeksi. Tapahtuu lähes aina tasakaasulla. Kun antaa kaasua niin tokenee taas vedot päälle.
Kun kone lämpenee niin ongelma poistuu kokonaan. Voisiko asiaan liittyä "Check Engine" -valon syttyminen joulureissun aikaan? Vilkkujen perusteella (7 vilkkua) herjasi adaptaatiota. Nollasin ottamalla akun kengän irti 30min ja sen jälkeen pysynyt valo poissa. Kuitenkin tuo nykiminen kylmällä koneella jatkuu.
Vinkkejä / kokemuksia?
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Re: Nykii kylmänä
Yksi mikä tulee mieleen on lambdan esilämmityksen toiminta, samoin moottorin lämpötila-anturien toiminta.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Nykii kylmänä
Etsippä ne ilmavuodot ensin imusarjaan liittyvistä letkuista.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nykii kylmänä
Hyviä vinkkejä
Imuilmavuoto voisi olla mahdollinen, adaptaatio vika voisi viitata laihalla käymiseen. TECHillä voisi paikantaa mikä tarkemmin adaptaatiossa on ongelmana?
Onko imuilmavuotoa mahdollista kotikonstein todentaa?
Antaisitko lambdavika CE virheilmoituksen eri vilkuilla?
Imuilmavuoto voisi olla mahdollinen, adaptaatio vika voisi viitata laihalla käymiseen. TECHillä voisi paikantaa mikä tarkemmin adaptaatiossa on ongelmana?
Onko imuilmavuotoa mahdollista kotikonstein todentaa?
Antaisitko lambdavika CE virheilmoituksen eri vilkuilla?
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Re: Nykii kylmänä
Lambdavika on yleensä 6 vilkkua, mutta jos lambda lämmettyään toimii kuitenkin normaalisti, ei CE välttämättä syty.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Nykii kylmänä
Laitan huomenna tulpat vaihtoon kun vanhoilla on jo 50tkm rullattu, katsotaan olisiko siitä apua.
Nämä varmaan suositelluimmat ?
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=498
Nämä varmaan suositelluimmat ?
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=498
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Re: Nykii kylmänä
Nuo on juurikin hyvät ja ovat halvat vaihtaa tiheämminkin.
Jos alipaineletkut vähänkään kovettuneet päistä tai halkeilleet ni mittaa omat halkaisija/pituus ja ota motonetistä samalla kieppi letkuja. Ainakin map, bybass/imusarja (haaraliitos jarrutehostajan vierel), pa-säädin jne simppeli vaihtaa.
Jos aikaa ni kaasuläppäkoteloon menevä putki irti ja katsoo onko läppäpuoli likainen.
Jos alipaineletkut vähänkään kovettuneet päistä tai halkeilleet ni mittaa omat halkaisija/pituus ja ota motonetistä samalla kieppi letkuja. Ainakin map, bybass/imusarja (haaraliitos jarrutehostajan vierel), pa-säädin jne simppeli vaihtaa.
Jos aikaa ni kaasuläppäkoteloon menevä putki irti ja katsoo onko läppäpuoli likainen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Nykii kylmänä
Löytyisikö noihin letkuihin jokin yleispätevä sisämitta vai pitääkö ostaa montaa erillaista?
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Re: Nykii kylmänä
alipaineletkut 4 mm, saa olla vähän allekin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Nykii kylmänä
Alipaineletkut olivat kunnossa, vaihdettu varmaankin jo kerran koko kierros.
Tulpat olivat mallia "Champion" ja "oikeat" NGK:t vaihdettuna käynti parani. Pientä nykimistä vielä kylmänä on.
Tulpat olivat mallia "Champion" ja "oikeat" NGK:t vaihdettuna käynti parani. Pientä nykimistä vielä kylmänä on.
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Re: Nykii kylmänä
Onko kaikki alipaineletkut tuon 4mm, vai onko esim 6mm letkuja?. Ajattelin vaihtaa kaikki alipaineletkut silikoniletkuihin. Pfs ja joku muukin putiikki myi myös 6mm letkuja, siitä ajattelin. Ebaysta varmaan hommaan, kun saa halvemmalla. Monta metriä pitäis riittää?vesa67 kirjoitti:alipaineletkut 4 mm, saa olla vähän allekin
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Re: Nykii kylmänä
Tämä ongelma ratkesi pienen mutkan kautta:
Pesin moottorin tulppien vaihdon yhteydessä ja niinhän siinä kävi, että vettä pääsi KD-vaijeriin ja jääti sitten jumiin. No foorumin ohjeiden avulla laitoin öljyä vaijerista sisään ja samalla herkistelin kaasuläpän akselia --> ei jäädä enää.
Kas kummaa tämän jälkeen nykiminen poistui kokonaan, eli olisikohan tuo vaijeri tai läppäakseli sitten jumitellut sopivasti. Kaasupoljinkin on nyt huomattavasti herkempi.
Pesin moottorin tulppien vaihdon yhteydessä ja niinhän siinä kävi, että vettä pääsi KD-vaijeriin ja jääti sitten jumiin. No foorumin ohjeiden avulla laitoin öljyä vaijerista sisään ja samalla herkistelin kaasuläpän akselia --> ei jäädä enää.
Kas kummaa tämän jälkeen nykiminen poistui kokonaan, eli olisikohan tuo vaijeri tai läppäakseli sitten jumitellut sopivasti. Kaasupoljinkin on nyt huomattavasti herkempi.
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11