v-M
Kyllä toi suojaus aika hyvä on,kun ainakin kymmenen kertaa oon yrittänyt mobiilista päästä läpi captcha tunnistuksesta,muttei onnistu,kun oon hahmotusongelmainen aivoinfarktin jälkeen.Kun vaimokaan ei tunnistanut oikein,eikä yksi kaverikaan,jätin sikseen,nyt ei kirjauduta enää puhelimesta.Sähköpostia ei voi vaihtaa semmoiseen,mikä on ollut edellisessä käyttäjätunnuksessa,ilmoittaa,että on varattu...tturku kirjoitti:Foorumin softan päivityksen yhteydessä oli hetken aikaa uusien käyttäjien luonnin suojaus vajaavainen ja muutama spambotti ehti luoda tunnarit sekä kirjoittaa foorumille puutaheinää viestit. Tämä tilanne korjattiin ja nyt pitäisi olla sama tilanne kuin aikaisemmin. Muutama spambotti kuussa yleensä onnistuu kirjautumaan ja ne siivoillan pois kun huomataan.
Hahmotusvirhehän on tapahtunut siinä vaiheessa, kun mieleen on juolahtanut yrittää rekisteröityä toiseen kertaan. Tarkoitushan on, että käyttäjä kirjautuu yhdellä ainoalla tunnuksella, olipa päätelaitteet tietokoneita, luureja, telkkareita tms. Ja toimiva tunnushan sinulla jo on, joten ei pitäisi olla tarvis captcha-tunnistukseen ylipäätään?JuhanaL kirjoitti: ainakin kymmenen kertaa oon yrittänyt mobiilista päästä läpi captcha tunnistuksesta,muttei onnistu,kun oon hahmotusongelmainen aivoinfarktin jälkeen.Kun vaimokaan ei tunnistanut oikein,eikä yksi kaverikaan,jätin sikseen,nyt ei kirjauduta enää puhelimesta.
Eipä noita salasanoja kukaan ihminen muista, jos ei käytä samaa salasanaa samaan paikkaan. Itselläni on läppärissä ja kännykässä salasanan tallennus. Jos läppärissä syöttänyt uuden salasanan, niin automaattisesti muistaa myös kännykässä. Molempiin vaatii kirjautumisen salasanalla ja läppärin kovalevy kryptattu, ettei kukaan ongi salasanoja jos vaikka varastetaan. Tuolleen saa joka paikkaan eri salasanan ja jonkunlainen kontrolli pysyy.JuhanaL kirjoitti:...Kärsin muistiongelmista se hiukan haittaa tuon hahmotusongelman kanssa.Capcha tulee käyttöön,kun kirjoitat 3 kertaa väärin tunnuksen tai salasanan,ja se on laite tai selainkohtainen(eväste?) eikä päästä kirjautuun ilman tunnistusta tälle foorumille enää.