900 T16 konen ottaminen pois
900 T16 konen ottaminen pois
Noniin eli tarkoitus olis ottaa satkusta kone hitoille. Jakopää ja kansi vaihtoon. Mitä pitäisi tietää ja onko helpottavia vinkkejä antaa?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
Aika suht simppeli homma, jos on yhtään autoremontteja tehnyt. Isoin homma melkeen vetareiden irrotus. Muut ihan suht helpossa paikassa. Kuskin puolen moottorin kiinnike oli muistaakseni vähä ahtaassa paikassa. Syylärin takapuolelle kannattaa varalta laitaa joku vanerilevy eteen, ettei koneen nosto/lasku vaiheessa pääse kolauttaan syyläriä rikki. Vaihdekepin akselin paikka kannataa merkata, niin tulee takasin laittaessa heti kerralla kohilleen.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
jäähdyttäjä kannattaa mielummin irroittaa suosiolla, saa enemän tilaa ja jäähdyttäjä kun ei ole kuin kahdella pultilla kiinnii. pari liitintä ja letkua lukuun ottamatta.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
Vaihdevivusto kannattaa irroittaa kartiotapista niin ei ole mitään mahdollisuutta "hukata" kepin oikeaa asentoa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
Mulla oli niin lujassa, ettei saanut auton alla sitä irti. Siksi piti irottaa tuosta "lemmarista".
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
yleensä kartiotappi vaatii ulosvetäjän jonka melkein jokainen pystyy tekemään polvien välissä rälläkän kanssa slaavi kyykyssä
vaatii myös ropakoneen.
toinen konsti on se että pistäää kaverin rautakangen kanssa painamaan ylhäältäpäin j itse heiluttaa alaalla na na muskuria hieman legato. näinkin on niitä irroitettu paitsi sen viimesen kerran kun ei irronnut, sitten siinä samalla kätevällä ranneliikkeellätein ulosvetäjän joka on niin hyvässä jemmassa ette itsekään löydä
vaatii myös ropakoneen.
toinen konsti on se että pistäää kaverin rautakangen kanssa painamaan ylhäältäpäin j itse heiluttaa alaalla na na muskuria hieman legato. näinkin on niitä irroitettu paitsi sen viimesen kerran kun ei irronnut, sitten siinä samalla kätevällä ranneliikkeellätein ulosvetäjän joka on niin hyvässä jemmassa ette itsekään löydä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
Hommasta siis suoraviivaisin neuvo mikäli et lukenut sitä rivien välistä. Irroita koko voimapaketti keulalta ensin ja sitten vasta moottorin irroitus vaihteistosta. Hommaa tosiaan helpottaa kun ottaa konepellin ihan ekana pois. Syylärin irroitus on viisasta ja lukkopeltikin on aika iisisti irroitettu jos nostovälineessä on niukka nostovara. Omakohtaisesti olen monesti unohtanut irroittaa nopeusmittarin vaijerin.
Jos jakopäänkoppa on tarkoitus asentaa laatikon ollessa paikallaan on öljynimuputken asennus hankala. Minähän sössin tuon omassa 99:n jakopäärempassa ja jouduin nostamaan koneen uudestaan pois keulalta vain putken asennusta varten. Sen pystyy kyllä tekemään. Ennenkuin asentaa öljypumpun pitää imuputki vetää jollakin akselinpätkällä tai hylsysarjan jatkolla öljykanavan kautta omaan koloonsa. Tuossa minun keississä irroitin koneen vielä laatikosta vain putken asettamista varten... Oli aika turha mutka matkassa.
Jos jakopäänkoppa on tarkoitus asentaa laatikon ollessa paikallaan on öljynimuputken asennus hankala. Minähän sössin tuon omassa 99:n jakopäärempassa ja jouduin nostamaan koneen uudestaan pois keulalta vain putken asennusta varten. Sen pystyy kyllä tekemään. Ennenkuin asentaa öljypumpun pitää imuputki vetää jollakin akselinpätkällä tai hylsysarjan jatkolla öljykanavan kautta omaan koloonsa. Tuossa minun keississä irroitin koneen vielä laatikosta vain putken asettamista varten... Oli aika turha mutka matkassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
Ite oon nyt ottamassa omasta vapari satkusta konetta pois läpikäyntiä silmälläpitäen. Vetarit on poisa, syylärin oon irrottanu. Huomenna ois tarkotus perehtyä siihen vaihetangon irroitukseen ja täytynee selvittää mihin tulee kiinni se nopeusmittarin vaijeri. Ainut ongelma nyt on tuon ilmastoinnin kompura. Voinko irrottaa sen vaan korvakoistaan ja ripustaa roikkumaan konehuoneeseen jotenkin, että sieltä ei paineet karkaa? Tuleeko se vaan kahdella pultilla kiinni?
Mulla on tuon korjauskäsikirja vuodelta miekka ja kivi, mutta siinä ei käsitellä ilmastointilaitteita ollenkaan.
Mulla on tuon korjauskäsikirja vuodelta miekka ja kivi, mutta siinä ei käsitellä ilmastointilaitteita ollenkaan.
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
Kyllä varmaan senverran kääntyy sivuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900 T16 konen ottaminen pois
kyllä saa sen verran tuota kompuraa sivuun että saa koneen pois, vähän se tiellä on, mutta mahdollista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu