Eipä siinä varmaan muu auta kun avata kansi. 4 pytyssä oli nestettä eikä tahdo lämmetä sisältä millään.
Onko näissä mahdollisesti ollut kansiongelmia paljonkin? T7 koneella? Mietin vaan onko kansi halki vai valskaa vain pahvi. Nesteet pysyy omissa poteroissaan.
Nokkaketjun vaihto/ ohje miten toimitaan kun kansi on irti olis kiva. Ei ole tullut ketjuvehkeiden kanssa pelailtua. muuten homma ei kaiketi järjenpäälle näissä käy.
Meidän femmasta oli kannentiiviste halki. Tein semmosen pikafiksin tuolle. Uudet tiivisteet kansi, imu- ja pakosarjat sekä venakopantiiviste. Venttiilit läppäsin ja karstat poistelin kannen palotiloista sekä mäntien päistä. Kannen tiivistepinnan ja dekkitason puhdistus. Teräsviivaimella tarkastin kannen suoruuden. Sit vaan rojut nippuun. Hyvin pelaa. Budjetti reilu satanen ja vapaa-ajan menetystä yhdeltä viikonlopulta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ei sitä ketjua lukita mitenkään. Nokkapyörät irti. Kansi irti ja ketju jää laahaimien väliin. Ei mahdu putoamaan. Sitähän sää kysyit...
Ketjussa olevilla maalitäpillä ole mitään virkaa. Kampurasta merkki kohdilleen. Nokkapyörä kerrallaan sit back pitäen huolen että kampuran merkki on kohdillaan. Olikohan 15 niittiä määrä mikä pitää jäädä nokkien merkkien väliin.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Yleensä taitaa femmoissa pultit löystyä tuolta nelospytyn suunnilta ja ruveta sitten tiiviste vuotamaan. Sitten jos ollut lämpöjä jostain syystä niin voi mennä mistä vaan.
Kiitos paljon herrat ja rouvat! Sitähän mää juu kysyin. Eli kun kiristin on auki niin ketjun katoamista ei tarvitse pelätä. täähän on helppoa kuin heinänteko...
Yleensä taitaa femmoissa pultit löystyä tuolta nelospytyn suunnilta ja ruveta sitten tiiviste vuotamaan. Sitten jos ollut lämpöjä jostain syystä niin voi mennä mistä vaan.
Auttaisiko pelkkä kannenpulttien vaihto, jos ei nykyisten kiristys auta? Öljyä tihkasee tulipellin puolelta jakopään päästä. Löysällä ovat olleet ja on kiristetty.
Aika touhuu o. Kansi olis lattialla lähössä siistittäväks yms. Oli menny samoin kuin mertmin baasista. Muutama kymysys tähänkin väliin. Eli jako pyörähti kun kiristin oli löysässä... (oma moka) miten saadaan kohdilleen? Toinen asia kiristimestä että sen saa kaiketi jotenkin "nollattua" kun sitä ihmetellessä sain nypättyä pari naksua sitä ulos. .
2slow4motion kirjoitti:Aika touhuu o. Kansi olis lattialla lähössä siistittäväks yms. Oli menny samoin kuin mertmin baasista. Muutama kymysys tähänkin väliin. Eli jako pyörähti kun kiristin oli löysässä... (oma moka) miten saadaan kohdilleen? Toinen asia kiristimestä että sen saa kaiketi jotenkin "nollattua" kun sitä ihmetellessä sain nypättyä pari naksua sitä ulos. .