Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
-00 Saab 9-5. Ohjelmointiin uusi Saabilta tilattu avain.
Auto lähtee avaimella käyntiin, mutta kauko-ohjausta ei saanut ohjelmoitua. Vaikka auki nappia painaa 20 kertaa, ei turvavyön merkkivalo vilkahda ja kauko-ohjaus ei siis kyseisellä avaimella toimi.
Alkuperäistä avainta ohjelmoidessa merkkivalo vilahtaa ja toimii ongelmitta.
Patterissa oli n. 3.14v mitattuna, mutta ei saatu toista irto banaanikakeakaan lisättyä kauko-ohjainten listalle.
Mikähän tossa voisi olla rikki?
Auto lähtee avaimella käyntiin, mutta kauko-ohjausta ei saanut ohjelmoitua. Vaikka auki nappia painaa 20 kertaa, ei turvavyön merkkivalo vilkahda ja kauko-ohjaus ei siis kyseisellä avaimella toimi.
Alkuperäistä avainta ohjelmoidessa merkkivalo vilahtaa ja toimii ongelmitta.
Patterissa oli n. 3.14v mitattuna, mutta ei saatu toista irto banaanikakeakaan lisättyä kauko-ohjainten listalle.
Mikähän tossa voisi olla rikki?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Tuliko uuden avaimen mukana uusi kauko-ohjaim myöskin? Jos tuli se kauko-ohjainkin pitää opettaa autolle ensin Techillä, vasta sen jälkeen alkaa toimimaan.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Jos femmaan ohjelmoidaan uusi avain on kaikkien, myös vanhempien avaimien oltava mukana ohjelmoinnissa jos niitä aiotaan käyttää, huom myös kaken.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Toimenpiteet tuli tehtyä ohjeistuksen mukaan.
Ainut avainmalli jota saabilta sai oli sisäänrakennetulla kakella oleva avain
.
Ei vaan saanut yhteyttä jostain syystä...
Ainut avainmalli jota saabilta sai oli sisäänrakennetulla kakella oleva avain

Ei vaan saanut yhteyttä jostain syystä...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Olivatko ne vanhat avaimet samanlaisia vai erillisellä kaukosäätimellä jos erillisellä niin kaikkien on oltava mukana ohjelmoidessa uusia avaimia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Oli vaan yksi vanha avain baanaanimallin kaken kanssa ja se oli mukana ohjelmoitaessa.
Kokeiltiin myös ohjelmoida uusi avain sisäänrakennetulla kaukosäätimellä, kun se ei onnistunut, niin myös pelkkää toista irtobanaania kokeiltiin ohjelmoida uuden avaimen kanssa.
Kokeiltiin myös ohjelmoida uusi avain sisäänrakennetulla kaukosäätimellä, kun se ei onnistunut, niin myös pelkkää toista irtobanaania kokeiltiin ohjelmoida uuden avaimen kanssa.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Kai uudessa kakessa on oikea taajuus ts. sama kuin alkuperäisessä?
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
No sitä en mee vannomaan. Mutta kuulemma noi uudet integroidut kaket sopii vanhojen banaanimallisten tilalle...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Coltti kirjoitti:No sitä en mee vannomaan. Mutta kuulemma noi uudet integroidut kaket sopii vanhojen banaanimallisten tilalle...
Kyllä sopii tai ainakin se on ajateltu toimivaksi näin, mutta nyt sinulla on jotain muuta häikkää, oletko testannut onko jotain vikakoodia Twice'ssa tai Trionikissa, jos taas kake ei toimi ei pitäisi näkyä vikakoodeja.
Huomioi jotta Ohjelmoitaessa uudelleen on vanhat ohjelmoinnit avaimista poistettava.
Lähetin taajuus:
Avaimissa on sama taajuus eli 433,92 Mhz EU, US/CA ainoastaan Japaniin tarkoitetuissa on eri taajuus.
Muuten kun laitat avaimen virtalukkoon tuleeko SID'iin teksti avainta ei hyväksytty.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Auto on japanimallia, joten vika taisi selvitä.
Mielenkiintoista, ettei merkkiliikkeestä saanut oikeaa avainta.
Mielenkiintoista, ettei merkkiliikkeestä saanut oikeaa avainta.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Ratsastan aiheella:
tuo saattoi olla hyvinkin huojentava tieto että USC-avaimen taajuus olisi sama kuin euro-mallin? Mahdollistaisiko tämä siis euro-avaimen koodaamisen tuon Canada-autoni toiseksi avaimeksi ilman Twicen vaihtoa tms.?
Autossa on kyllä molemmat alkuperäiset avaimet tallella mutta kantomatka kummassakin on raivostuttavan lyhyt. Patterinvaihto ei tuonut mitään muutosta, joten olen olettanut piirteen johtuvan USA/Kanada-versiosta, siellähän avaimen kantaman halutaan olevan lyhyt. Täällä lintukodossa en pelkää skannereita ollenkaan, mutta arvostaisin käyttökelpoista kauko-ohjausominaisuutta.
Ollut mielessä hommata tai ainakin kokeilla Techittää euro-mallin avainta, jos joku osaisi kertoa että sen saa futaamaan ilman muuta jumppaa. Siitä saisi "pääkäyttäjäavaimen", kyllähän nuo kaksi Kanada-avainta vara-avaimina toimivat paremmin kuin hyvin.
Coltti: toivottavasti saat homman oikenemaan nyt, kun juurisyy vaikuttaisi selvinneen. Jos sinulle kuitenkin jää tuo (euro)avain joutilaaksi, niin saattaisin edelläolevan valossa olla kiinnostunut sitä ainakin kokeilemaan. Naapurikylältä olisi lyhyt matka joskus poiketa testaamaan.
tuo saattoi olla hyvinkin huojentava tieto että USC-avaimen taajuus olisi sama kuin euro-mallin? Mahdollistaisiko tämä siis euro-avaimen koodaamisen tuon Canada-autoni toiseksi avaimeksi ilman Twicen vaihtoa tms.?
Autossa on kyllä molemmat alkuperäiset avaimet tallella mutta kantomatka kummassakin on raivostuttavan lyhyt. Patterinvaihto ei tuonut mitään muutosta, joten olen olettanut piirteen johtuvan USA/Kanada-versiosta, siellähän avaimen kantaman halutaan olevan lyhyt. Täällä lintukodossa en pelkää skannereita ollenkaan, mutta arvostaisin käyttökelpoista kauko-ohjausominaisuutta.

Ollut mielessä hommata tai ainakin kokeilla Techittää euro-mallin avainta, jos joku osaisi kertoa että sen saa futaamaan ilman muuta jumppaa. Siitä saisi "pääkäyttäjäavaimen", kyllähän nuo kaksi Kanada-avainta vara-avaimina toimivat paremmin kuin hyvin.
Coltti: toivottavasti saat homman oikenemaan nyt, kun juurisyy vaikuttaisi selvinneen. Jos sinulle kuitenkin jää tuo (euro)avain joutilaaksi, niin saattaisin edelläolevan valossa olla kiinnostunut sitä ainakin kokeilemaan. Naapurikylältä olisi lyhyt matka joskus poiketa testaamaan.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Kun ja jos vertaa näiden kaukolähettimien etäisyyksiä niin ne vaihtelevat kakesta kakeen esimerkiksi juuri femma ottaa yhteyden kauempaa jos lähestyy autoa takaapäin.Suomik kirjoitti:Ratsastan aiheella:
tuo saattoi olla hyvinkin huojentava tieto että USC-avaimen taajuus olisi sama kuin euro-mallin? Mahdollistaisiko tämä siis euro-avaimen koodaamisen tuon Canada-autoni toiseksi avaimeksi ilman Twicen vaihtoa tms.?
Autossa on kyllä molemmat alkuperäiset avaimet tallella mutta kantomatka kummassakin on raivostuttavan lyhyt. Patterinvaihto ei tuonut mitään muutosta, joten olen olettanut piirteen johtuvan USA/Kanada-versiosta, siellähän avaimen kantaman halutaan olevan lyhyt. Täällä lintukodossa en pelkää skannereita ollenkaan, mutta arvostaisin käyttökelpoista kauko-ohjausominaisuutta.![]()
Ollut mielessä hommata tai ainakin kokeilla Techittää euro-mallin avainta, jos joku osaisi kertoa että sen saa futaamaan ilman muuta jumppaa. Siitä saisi "pääkäyttäjäavaimen", kyllähän nuo kaksi Kanada-avainta vara-avaimina toimivat paremmin kuin hyvin.
Coltti: toivottavasti saat homman oikenemaan nyt, kun juurisyy vaikuttaisi selvinneen. Jos sinulle kuitenkin jää tuo (euro)avain joutilaaksi, niin saattaisin edelläolevan valossa olla kiinnostunut sitä ainakin kokeilemaan. Naapurikylältä olisi lyhyt matka joskus poiketa testaamaan.
Osaava tecittäjä pystyy muuttamaan autosi EU versioon, on siinä hiukan hankaluuksia, mutta se onnistuu. Mut eihän sitä tarvitse oikeastaan tehdä jos aiot vain hankkia uusia avaimia, kerroit jotta sinulla on kaksi kpl. avaimia niiden lisäksi voit ohjelmoida 2 lisää, koko avain hässäkkä toimii aivan yhtä hyvin tai huonosti olkoon sitten kysymyksessä EU tai US/CA versiot se on itse koodit kun päättävät missä autossa avaimet toimivat, siis et saa sitä etäisyyttä pitemmäksi vaihtamalla EU-versioon. Kannattaisi ehkä kysellä jonkinlaista vahvistinta jonka voisi asentaa sinne keskikonsoliin, esim. vaikka täältä Partco Oy - Helsinki. (puh. 09 587 6960)
Niin ja Japanilaisen saabin kaken Mhz on 315. Mutta Tech2 tuntee kyllä ohjelmoitaessa mikä sen pitäisi olla kun se hakee auton VIN#.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Avain on samanlainen ainoastaan VIN# kertoo minkä koodauksen ohjelmoit, tech'in serveri löytyy nykyään Oriolta Nyköpingistä.Coltti kirjoitti:Auto on japanimallia, joten vika taisi selvitä.
Mielenkiintoista, ettei merkkiliikkeestä saanut oikeaa avainta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Oliko tilatessa kerrottu auton olevan japanian versio? Jos ei niin en ihmettele yhtään ja jos on niin sitten homma jääkin myyjän tarkkaavaisuuden/tietotaidon varaan.Coltti kirjoitti:Auto on japanimallia, joten vika taisi selvitä.
Mielenkiintoista, ettei merkkiliikkeestä saanut oikeaa avainta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Avaimen ohjelmoinnin jälkeen keskuslukko ongelma
Vinillähän se avain on tilattu, kai on sitten mennyt ohi, ettei ole EU autosta kyse.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!