Kiitos vinkeistä, pitää tuo o-rengas ainakin metsästää.
Töistä tullessani kokeilin irrottaa alipainesäätimen letkun. Kaikki kakominen ja pätkiminen hävisi ja auto on taas ajokelpoinen. Nyt sillä voi ajaa myös silloin, kun kierroksia on alle 3000.. Mitäs tuo alipainesäädin tarkalleenottaen liikuttaa jakajan sisällä?
Vika taitaa kuitenkin olla itse jakajassa, alipainesäätimen vika tuskin katkaisisi sytytystä totaalisesti. Siis niin, että kierroslukumittarikin tipahtaa nollaan. Joka tapauksessa hieroin kaupat käytetystä jakajasta, josko sillä tulisi kuntoon. Ainakin ylimääräinen jakaja helpottaa varaosien hankkimista, se kun taitaa olla tuon nimenomaisen jakajan tapauksessa mahdotonta ilman mallikappaletta. Boschin liikkeen varaosaohjelmat eivät nimittäin löydä tuolle jakajalle mitään varaosia.
edit: Hall-anturiahan alipainesäädin ilmeisesti liikuttaa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5&start=15
900S nykii räkii ja pätkii
Re: 900S nykii räkii ja pätkii
Viimeksi muokannut Jortsu, Ma Tammi 12, 2015 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Turbon jakaja 2-toiminen eli lisää 5 astetta ennakkoa normiajossa ja myöhäistää 5 astetta ahtopaineilla. Vaparinjakaja ei sitten käy joten varmista että on turbon.
Perusennakko aika paljon meinaa käyntiin eli 16-18 astetta omisa oli sytkätoiminta kohdillaan.
Hall voi tuon täyden sytytys stopin tehdä kyllä, johtoja hallista ja tai liittimen juuresta (kuten omassa oli toisessa ässässä) on murtunut ja tulee hetkellisiä kontaktihäiriöitä.
Perusennakko aika paljon meinaa käyntiin eli 16-18 astetta omisa oli sytkätoiminta kohdillaan.
Hall voi tuon täyden sytytys stopin tehdä kyllä, johtoja hallista ja tai liittimen juuresta (kuten omassa oli toisessa ässässä) on murtunut ja tulee hetkellisiä kontaktihäiriöitä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Juu, pitäisi olla samanlainen jakaja kuin mikä tuossa nyt on, ts. sama numero. Eipä tuosta ole ennakkoja säädelty ainakaan minun aikanani. Ei varmasti ole ihan kohdallaan, kun jakoketjukin alkaa olla jo venynyt.
Johtojen murtumista veikkaan itsekin nyt, kun olen sisäistänyt paremmin jakajan sielunelämän. Sopisi ainakin oireisiin.
Johtojen murtumista veikkaan itsekin nyt, kun olen sisäistänyt paremmin jakajan sielunelämän. Sopisi ainakin oireisiin.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Voihan sieltä olla jakajan sisältä johto siirtynyt pois kinnikkeestään ja eriste vaurioitunut. Alipainesäätimen liikuttaessa jakajan pohjalevyä/Hall-anturia johto voisi sitten oikosulkea runkoon tms. Oletko kokeillut tyhjäkäynnillä laittaa imua/painetta alipainesäätimen letkuun? Pätkiikö?