9-5 2.3T -99 kulkupuoli
9-5 2.3T -99 kulkupuoli
Morjens kaikki
Otsikon mukaista Saabia mahdollisesti hankkimassa mutta pari asiaa askarruttaa. Autoon on asennettu BSR virisetti ja tehty kansiremppa, jonka yhteydessä uusittu myös turbo. Koeajo oli jonkinasteinen pettymys kun kulku oli perin nihkeää, aivan kuin turboa ei olisi ollenkaan.
Mitä valistuneet Saabistit arvelisivat syyksi? Virisetin autoon asennuttanut omistaja oli kyllä sitä mieltä, että kulkupuoli oli hänen omistusaikanaan vähintäänkin riittävä jo alakierroksilta asti.
Lisäksi auto sammahti koeajolenkin aikana neljä kertaa risteyksiin hiljennettäessä. Ei taida kuullostaa kovin terveeltä tapaukselta?
Toinen asia oli hervoton vaihdekeppi. Olen tottunut jämäköihin vaihdekeppeihin ja ainakin tämän yksilön keppi oli varsinainen puurokauha. Vaihteet kyllä toimivat muuten hyvin ja herkästi mutta keppi liikkui aika löysästi.
Asia on vielä kesken ja lisätieto ei olisi pahitteeksi, kun Saab tuntemus on heikoissa kantimissa.
T Marko
Otsikon mukaista Saabia mahdollisesti hankkimassa mutta pari asiaa askarruttaa. Autoon on asennettu BSR virisetti ja tehty kansiremppa, jonka yhteydessä uusittu myös turbo. Koeajo oli jonkinasteinen pettymys kun kulku oli perin nihkeää, aivan kuin turboa ei olisi ollenkaan.
Mitä valistuneet Saabistit arvelisivat syyksi? Virisetin autoon asennuttanut omistaja oli kyllä sitä mieltä, että kulkupuoli oli hänen omistusaikanaan vähintäänkin riittävä jo alakierroksilta asti.
Lisäksi auto sammahti koeajolenkin aikana neljä kertaa risteyksiin hiljennettäessä. Ei taida kuullostaa kovin terveeltä tapaukselta?
Toinen asia oli hervoton vaihdekeppi. Olen tottunut jämäköihin vaihdekeppeihin ja ainakin tämän yksilön keppi oli varsinainen puurokauha. Vaihteet kyllä toimivat muuten hyvin ja herkästi mutta keppi liikkui aika löysästi.
Asia on vielä kesken ja lisätieto ei olisi pahitteeksi, kun Saab tuntemus on heikoissa kantimissa.
T Marko
9-5 2.3t wagon -99 + BSR
Re: 9-5 2.3T -99 kulkupuoli
Käyppä koeajamassa vaikka aerofemmaa verrokiksi niin tiedät miten sen suunnilleen pitäisi kulkea. Nihkeeseen menoon softasta riippumatta voi vaikuttaa vaikkapa tulpat tai ilmamassamittari, bensapumpun kuntoa unohtamatta ... Jos auto ei kulje kuten kuuluu eikä itse osaa syytä päätellä niin kannattaa harkita jättääkö väliin. Täältä foorumiltakin löytyy usein valmiiksi läpikäytyjä ja parannettuja femmoja myynnissä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Ettei ole jakopää väärin? Kansiremontin yhteydessä taannoin hävisi tyhjäkäynti ja oli toinen nokka-akseli hampaan verran pielessä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Morjens taas
Auto kävi myyjän toimesta pajalla ja viaksi osoittautui bensapumppu. Pumppu vaihtui ja nyt tuntuu ihan eri peliltä kuin eka koeajolla.
Ilmeisesti ovat nuo pumput jonkinlainen "heikko" kohta tai näin olen itselleni antanut kertoa. Onko noita vaihdevivustoja kukaan korjaillut vai meneekö aina vaihtoon jos on väljänoloinen keppi?
Katselin hintoja moiselle ja viitisen hunttia maksaa uusi
. Ebayssä näkyi olevan myynnissä käytetty vähän toista sataa.
Olis muuten hyvä jos olisi oma thredi ratkaistuille vikatapauksille. Ei tarvitsisi niin paljon etsiskellä monesta suunnasta tietoa ongelmiin.
T Marko
Auto kävi myyjän toimesta pajalla ja viaksi osoittautui bensapumppu. Pumppu vaihtui ja nyt tuntuu ihan eri peliltä kuin eka koeajolla.
Ilmeisesti ovat nuo pumput jonkinlainen "heikko" kohta tai näin olen itselleni antanut kertoa. Onko noita vaihdevivustoja kukaan korjaillut vai meneekö aina vaihtoon jos on väljänoloinen keppi?
Katselin hintoja moiselle ja viitisen hunttia maksaa uusi

Olis muuten hyvä jos olisi oma thredi ratkaistuille vikatapauksille. Ei tarvitsisi niin paljon etsiskellä monesta suunnasta tietoa ongelmiin.
T Marko
9-5 2.3t wagon -99 + BSR
Olisi hyvä jos uudet käyttäjät lukisivat säännöt/ohjeet ja lisäksi laittaisivat paikkakunnan näkyviin omiin tietoihin, niin voisi saada vähän tarkemmin kohdennettuja apuja.MarkoNy kirjoitti:Morjens taas
Katselin hintoja moiselle ja viitisen hunttia maksaa uusi. Ebayssä näkyi olevan myynnissä käytetty vähän toista sataa.
T Marko
Omaa threadia ratkaisuille on mahdoton tehdä, niitä mahdollisia tapauksia ja ratkaisuja vaan on niin tuhoton määrä. Etsi-toiminto on paljon tehokkaampi kuin kasata kaikki viat ja ratkaisut samaan. Lisäksi on tuo listan ylimmäksi lukitti "OG9-5 UKK (päivitetty 29.12.2014)" jossa helpot perustapaukset / muuten yleisiä.
Ja sitten kysyjän ongelmaan:
- onko sidinfo softasta aktivoitu? Sieltä helppo tutkia ahtoja, ilmamääriä ja ilmavuotoja yms. vikoja.
- huonoon kulkuun on paljon mahdollisia tekijöitä, joiden eliminoiminen yksi kerrallaan on palkitsevaa. - Ilmavuodot (konehuoneen kumiletkut muuttuvat aikaa päälle lakritsiksi ja on syytä vaihtaa kunnollisiin silikoniletkuihin).
- Evap-systeemin ja huohotuksen takaiskuventtiilit ovat usein ongelmia tuottaneet.
- Ilmamassamittarin kanssa kannattaa olla tarkkana, jos se syöttää softalle väärää tietoa, syntyy metallijätettä konepellin alle. Uusi immu on halpa henkivakuutus ja helppo vaihtaa jos arveluttaa.
- bensapumppu (joka ilmeisesti tässä kysyjän tapauksessa oli pääsyyllinen) ei ole ikuinen, mutta aika pitkälle ne ovat kyllä kestäneet (toki tuotto hiipuu).
- sytytyskasetti, niissä on vikoja riittänyt.
- tulpat eivät ole ikuisia ja usein ovat vääriäkin.
Pääosin näihin ensimmäinen toimi on sidinfon tutkinta, sieltä helposti saa numeerista vihjettä paketin toimivuudesta.
Moi
Olen aika pihalla näistä Saab kuvioista, vaikka olenkin kultaisella -80 luvulla jopa huoltanut kyseisiä kulkineita, eli minulle saa vääntää asiat rautalangasta. Mikä tämä sid info on ja miten/mistä sen saa näkyviin?
T Marko
Varkaus
Olen aika pihalla näistä Saab kuvioista, vaikka olenkin kultaisella -80 luvulla jopa huoltanut kyseisiä kulkineita, eli minulle saa vääntää asiat rautalangasta. Mikä tämä sid info on ja miten/mistä sen saa näkyviin?
T Marko
Varkaus
9-5 2.3t wagon -99 + BSR
Moro taas
Luin Aeron mainitseman lukitun ukk listan vasta lähetettyäni edellisen postauksen, sori.
Sieltähän löytyikin paljon hyödyllistä tietoa.
T Marko
Luin Aeron mainitseman lukitun ukk listan vasta lähetettyäni edellisen postauksen, sori.

T Marko
9-5 2.3t wagon -99 + BSR
Sid info eli jos autossa on joku virisofta, missä opensid on aktivoitu, niin opensid lähtee päälle SID:n + ja - nappeja painamalla yhtäaikaisesti.MarkoNy kirjoitti:Moi
T Marko
Varkaus