Nykiminen ilmenee kun antaa kunnolla kaasua ahtomittari tappii. Vikakoodi P1300.
Nykiminen on isompaa kun tankissa on enään alle puolet jäljellä. Täydellä tankilla nykiminen häviää muutaman pienen nykäyksen tuntee. Tulpat, kasetti, turbo ja kaasuläpä vaihdettu keväällä. Voiko bensapumppu olla lopussa ??? sudatin vaihdettu vuosisitten.
Hei Itselläni samanlainen -07 9-5 aero manuaali ajettu 250tkm, joka välillä nykii moottoritieajossa tasakaasulla. Auto ei hukkaa nesteitä eikä sytyttele vikavaloja ja ahtaa mielesteäni normaalisti. Open sidiä ei ole (vielä) aktivoitu. Tulpat vaihdettu 500km sitten NGK BCPR7ES-11. Tänään huomasin että ykköspytyn tulppa oli kosteana öljystä. Mistä tämä voisi johtua ja onko syypää nykimiselle?
vm 2006 Aerossani on 3.7 kassu, jossa ilmeisesti vikaa, kun kylmänä kone välillä sammuu ja kierrokset aaltoilee. Lämpmänä ajossa toimii ok. Mulla on toisesta autosta v3.6 takakontissa, joka periaatteessa, mutta etanolin kanssa antoi kylläkin häirötä vaihdettiin 3.7. Voiko myös laittaa vanhemman 3.6 version vm 2006 aeroon kokeiltavaksi tekeekö vastaavaa kuin nyt?
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Tuli omaan -07 femmaan vaihdettua bensapumppu lauantaina ja eilen kaupasta kotiinpäin ajellessa alkoi nykimään satunnaisesti tasakaasulla ja kaasua hiukan höllätessä. Tänään aamulla kulki ekat pari kilometriä tasaisesti, kunnes taas alkoi satunnainen nykiminen. Vikakoodeja ei tule eikä sid-infon mukaan mifejäkään normaalia enempää. Onkohan kampiakselin asentoanturi vaihtokunnossa vai menikö bensapumpun vaihdossa jotain päin peetä vai mikä mahtaa vaivata? Se vielä mainittakoon, että pumpun vaihdon jälkeen tuli ajettua reilut 100km ongelmitta.
Tulpat tai kasetti. Kamp.as.anturi taitaa haitata enempi käyntiinlähtöä ja satunnaisesti...
Nii ja läppäkotelokin voi aiheuttaa nykimistä, tai sit se pumppu vituilee... Onhan noita vaihtoehtoja.
Nykikö ennen pumpun vaihtoa?
Ei ole aiemmin nykinyt ajossa, ainakaan näin selvästi. Toisinaan on kylmänä meinannut sammua kakkoselle vaihtaessa ja välillä on kylmänä käynyt rötäämällä ekat pari sekuntia. Äsken töistä kotiin ajellessa ei nykinyt ollenkaan.
Bensaa vai etanolia tankissa? Jos etanolia, onko polttoaineletku etanolin kestävää (uppoasennukseen tarkoitettu)? Minkälaisilla klemmareilla bensapumpun letkut on kiinni?
Ei olisi eka pumpun vaihto, kun pienen ajon jälkeen on klemmarit löystynyt (etanoli pehmentää tiettyjä kumilaatuja) .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...