SAAB 96
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
SAAB 96
huomenna olis leima mutta nyt alko valot reistailee, välillä ne palaa ja välillä ei, sit oikean puoleinen takavalo ei pala ollenkaa
Re: SAAB 96
Kannattaa ostaa uudet sulakkeet ja putsailla sulakerasian metalliosat esim WD40:llä tai jollain. Vanhat sulakkeet voivat pätkiä vaikka ehjiltä näyttäisivätkin.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: SAAB 96
^Juuri noin.
Ja jos tästä huolimatta jokin valoista lakkaa palamasta katsastuksessa, sitten vain pelti auki ja sulakkeita pyörittelemään niin että valo palautuu. Eiköhän katsastusmiehellä riitä sen verran ymmärrystä ettei anna homman siihen kaatua.
Kannattaa katsoa jo valmiiksi etu- ja takavalojen sulakkeiden paikat rasiasta niin käy sitten katsastustilanteessa sukkelasti.
Ja jos tästä huolimatta jokin valoista lakkaa palamasta katsastuksessa, sitten vain pelti auki ja sulakkeita pyörittelemään niin että valo palautuu. Eiköhän katsastusmiehellä riitä sen verran ymmärrystä ettei anna homman siihen kaatua.
Kannattaa katsoa jo valmiiksi etu- ja takavalojen sulakkeiden paikat rasiasta niin käy sitten katsastustilanteessa sukkelasti.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: SAAB 96
Ja takavalosta voi olla pohja sulanut, eli se osa mihin poltin pyöräytetään.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: SAAB 96
vai meinaako kysyjä että valorele alkaa temppuilemaan, se ei käynyt ilmi kysymyksestä miten ne temppuilee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: SAAB 96
Isovilkkuisen ysikutosen takavalojen ongelma on jarruvalojen polttimoiden sulaminen kiinni muovisiin pohjiin. Ison työn jouduin tekemään, että sain vanhat irti ja reiät hiottua sen verran pyöreäksi, että uudet mahtui paikalleen. Nykyään saa niihin pohjiin sopivia ledilamppuja, eivät kehitä lämpöä kuten hehkulamput. Täytyy kokeilla.
Tallissa on melkein katsastusta vaille valmis -79 museokuuppa. Syksyllä katosi osa ratin viiksiin tulevista sähköistä. Lasinpyyhkijät ja vilkut lakkasi toimimasta, olisiko virtalukon kautta tuleva sähkö hukassa.
Ennen tuota ongelmaa ainoa toimimaton paikka oli ajovalojen pyyhkimet, jotka eivät palaudu lähtöasentoon. Pyyhkimien moottorin katkaisinmekaniikka toimii oikein, joten releessä vikaa. Mutta katsastuksessa ei ilmeisesti tarvitse toimia, riittää kun ovat paikallaan.
Tallissa on melkein katsastusta vaille valmis -79 museokuuppa. Syksyllä katosi osa ratin viiksiin tulevista sähköistä. Lasinpyyhkijät ja vilkut lakkasi toimimasta, olisiko virtalukon kautta tuleva sähkö hukassa.
Ennen tuota ongelmaa ainoa toimimaton paikka oli ajovalojen pyyhkimet, jotka eivät palaudu lähtöasentoon. Pyyhkimien moottorin katkaisinmekaniikka toimii oikein, joten releessä vikaa. Mutta katsastuksessa ei ilmeisesti tarvitse toimia, riittää kun ovat paikallaan.
Re: SAAB 96
Toi kuumeneminen oli aikamoinen jobinposti saab verstaille varsinkin vanhemmissa V4:sissa jonka todettiin johtuvan löysäkosketuksista.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.