Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Silloin aikanaan kun BSR teki näitä ohjelmavirejä joissa saabin moottoritakuu säilyi niin silloin se kävi vain siihen autoon johon se oli asennettu.
Koska laskussa on mainittu VIN# niin tuskin käy muihin.
Koska laskussa on mainittu VIN# niin tuskin käy muihin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nopeat kysymykset
BSR taitaa ainoastaan hyvittää vanhasta purkista jotain uutta softaa ostaessa, riippuu purkin mallista. Melko arvoton on siis.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45
Re: Nopeat kysymykset
Mitä mahtaa tommonen t7 kone ahtaa vakiona?
Re: Nopeat kysymykset
Riippuu koneen koosta ja tehoversiosta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45
Re: Nopeat kysymykset
Aa. Sori opettelua vielä saabien kanssa. Eli 2.3 aero vm. 04. Eli t7 moottori kattaa useammankin moottorin?
Re: Nopeat kysymykset
Onko kokemusta Hammars motorin turboista? Kiinasta näyttävät tuovan noita mutta myyvät niitä "parempina"...
#6558
9-3 2.0 EFR 7163 Turbo stage X MY98
Volvo V40 Cross country T5 AWD MY13
Ex: 9-3 SS 1.9 TTiD MY11
9-3 2.0 EFR 7163 Turbo stage X MY98
Volvo V40 Cross country T5 AWD MY13
Ex: 9-3 SS 1.9 TTiD MY11
Re: Nopeat kysymykset
T7, eli Trionic 7 löytyy ainakin seuraavina versioina (lisäksi ainakin kaikenlaisia viriversioita):2slow4motion kirjoitti:Aa. Sori opettelua vielä saabien kanssa. Eli 2.3 aero vm. 04. Eli t7 moottori kattaa useammankin moottorin?
Saab 9-3 ja 9-5 2.0t, eli B205E, 150 hv (9-5 biopower 180 hv), ahtopaine 0,4 bar
Saab 9-3 2.0T, eli B205L, 185 hv, ahtopaine 1,0 bar
Saab 9-5 2.3t, eli B235E, 170-185 hv
Saab 9-5 2.3T, eli B235L, 220 hv
Saab 9-3 Viggen ja 9-5 (mm. Aero) 2,3T, eli B235R, eri versioita 225-260 hv
MY2000 9-5 Aero antaa B235R koneesta 230 hv/350 Nm manuaalivaihteella, ja 370 Nm maksimissaan 20 sekunnin ajan täyskaasukiihdytyksellä, kun käytössä on hetkellinen yliahtotoiminto. Normaali maksimiahtopaine on 1.0 bar, yliahdossa 1.4 baria. Automaattivaihteisessa teho on sama, vääntö 330 Nm, eikä yliahto-ominaisuutta ole. Lähde: Tekniikan Maailma 17/1999.
MY2004 Aeron koneen arvot on 250 hv/370 Nm, joten tuosta voisi olettaa, että ahtopaineet on jossain 1.0-1.4 barin välillä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
9-5 Aero -04 maks. ahtopaine n.0,9bar ja overboost n1,0bar. Luvut tempaistu T7suitesta katsottujen ilmamassojen perusteella. WISsiä en jaksanut avata josko siellä olisi tieteellisempää tietoa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Nopeat kysymykset
Tekniikan maailma on puhunut nyt ihan omiaan. Jos ahtopainetta nostetaan 1bar -> 1,4bar 2.3 litraisessa, niin väännön kasvu olisi monin verroin suurempi kuin 20Nm. Ja jos samaan mottiin tyrkkäät sen 1,4bar niin liikutaan jossain 500Nm tuntumassa kunhan seokset on kunnossa.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Nopeat kysymykset
Joo vähän ihmettelin itsekin noin korkeita painelukemia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
1,4bar on muistaakseni mainittu T7 2.3:n turvarajaksi, jonka yli ei mennä, vaikka MAF-ohjattuna järjestelmänä se ohuemmassa ilmanalassa (lämpimässä vuoristossa) ahtaa enemmän saavuttaakseen halutut tehot. Eli se on lähinnä vakio-ohjelmiston ehdoton maksimi, ei overboostin oletusarvo. Tavoitteena kuitenkin on ilmamassa ja ahtopaine on vain yksi parametri halutun ilmamassan tavoittamiseen.
Jos joku softaguru tahi muuten valveutunut haluaa korjata/tarkentaa, niin niin saa toki tehdä.
Jos joku softaguru tahi muuten valveutunut haluaa korjata/tarkentaa, niin niin saa toki tehdä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
Mä olen ymmärtänyt että T7 mittaa absoluuttista painetta ja maksimina vakioantureilla olisi 2.5 bar, eli tuo 1.4bar ylipainetta olisi sen takia raja jota ei pidä ylittää ilman antureiden vaihtamista?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Nopeat kysymykset
Sekin käy kieltämättä järkeen raja-arvon valintaperusteeksi. Muistaakseni se kuitenkin on jossain (mainos?)materiaalissa mainittu jo vakioauton maksimiksi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
T7 moottorinohjaus on ilmamassapohjainen, eli ei ole toiminnan kannalta merkitystä vaikka tuo vakioanturin 2,5bar absoluuttista painetta ylittyisi.ippe kirjoitti:Mä olen ymmärtänyt että T7 mittaa absoluuttista painetta ja maksimina vakioantureilla olisi 2.5 bar, eli tuo 1.4bar ylipainetta olisi sen takia raja jota ei pidä ylittää ilman antureiden vaihtamista?
T7 vm. 2001 9-3
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45
Re: Nopeat kysymykset
Palataas ny viel käynnistys ongelmaan. Jätti taas lämpimällä käynnistymättä. Bensapumppu surisee, kierrolukumittari ei liiku kun sahaa (kun ei käynnisty) sitten taas kun käynnistyy niin huomaa mittarin liikkuvan ennen käynnistymistä. Eli onko tämä nyt kampuratunnistimen oire?
Paskamaista ko ei uskalla mihkään sammuttaa.
Paskamaista ko ei uskalla mihkään sammuttaa.