Ahtimen paine
Ahtimen paine
Aero hirsch 95 2.0 biopower (ajettu 80.000 km) turboahtimen paine ei lähde aina nousemaan kaasua painettaessa. On kuin vanhalla Taunuksella ajaisi. Vaiva on ollut jo muutaman vuoden ja se tulee esille ehkä noin joka 30. käynnistys. Moottorin sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian lähes aina. Moottori on silloin tällöin ilmoittanut moottorivikavaroitusvaloa noin päivän ajan, ilman että mitään vikaa on tullut esille. Valon syttyminen ei ajoitu samaan aikaan kuin ahtimen paineen alhaisuus. Länsi-Auto ei löytänyt mitään syytä ahtimen toimimattomuuteen, valon syttymisen syyksi sanoivat liian suuren öljymäärän (Metro-Auton huollon jäljitä liika öljytäyttö on siinä tapauksessa kaikkien aikaisempien huoltojen yhteydessä). Lieneekö asiassa perää? Länsi-Auto ei poissulje liian suuren öljymäärän ja turbo-ongelman yhteyttä. Vaihoivat öljyn ja ainakin vielä molemmat viat ovat pysyneet poissa.
P
Re: Ahtimen paine
Omassa joka on tosin tällä skootterin koneella 1,6t tekee sitä että jos lyö lapun lattiaan nopeasti niin sitten ahdot nousee hyvin. Jos vain laiskasti painat pikkuhiljaa polkimen pohjaan jää ahdot tosi vajaaksi. Tätä siis seurattu tästä "painemittarista" joka mittaristossa on.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ahtimen paine
900i kirjoitti:Omassa joka on tosin tällä skootterin koneella 1,6t tekee sitä että jos lyö lapun lattiaan nopeasti niin sitten ahdot nousee hyvin. Jos vain laiskasti painat pikkuhiljaa polkimen pohjaan jää ahdot tosi vajaaksi. Tätä siis seurattu tästä "painemittarista" joka mittaristossa on.
Minkälainen tehoiltaan sen pikkukone riittääkö yleensä tehot, normaalissa liikenteessä varmaan mutta kuinka ohituksisa riittääkö kilometri Saakohan siihen Hirssiä tai muuta päivityksiä.
Niitä pikkukoneilla näyttää olevan Ruottissa paljon myynnissä
OG95 aeroon tottuneena ero voi olla liian katasrofaalinen.
Re: Ahtimen paine
Jossain häikkää ja aikalailla, yritä jos saat yhteyttä johonkin softaajaan (esimerkiksi nimimerkki Suorsaan häneltä löytyy MDI, tänään luulen näin) siis Saab MDI Diagnostic laite My 9-5'aan jolla pystytään tutkimaan mikä autossasi on pielessä, se ettei merkkiverstas löytänyt mitään vikaa ei takaa ettei sitä silti ole.pekval kirjoitti:Aero hirsch 95 2.0 biopower (ajettu 80.000 km) turboahtimen paine ei lähde aina nousemaan kaasua painettaessa. On kuin vanhalla Taunuksella ajaisi. Vaiva on ollut jo muutaman vuoden ja se tulee esille ehkä noin joka 30. käynnistys. Moottorin sammuttaminen ja uudelleen käynnistys poistaa vian lähes aina. Moottori on silloin tällöin ilmoittanut moottorivikavaroitusvaloa noin päivän ajan, ilman että mitään vikaa on tullut esille. Valon syttyminen ei ajoitu samaan aikaan kuin ahtimen paineen alhaisuus. Länsi-Auto ei löytänyt mitään syytä ahtimen toimimattomuuteen, valon syttymisen syyksi sanoivat liian suuren öljymäärän (Metro-Auton huollon jäljitä liika öljytäyttö on siinä tapauksessa kaikkien aikaisempien huoltojen yhteydessä). Lieneekö asiassa perää? Länsi-Auto ei poissulje liian suuren öljymäärän ja turbo-ongelman yhteyttä. Vaihoivat öljyn ja ainakin vielä molemmat viat ovat pysyneet poissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ahtimen paine
jarkar kirjoitti:900i kirjoitti:Omassa joka on tosin tällä skootterin koneella 1,6t tekee sitä että jos lyö lapun lattiaan nopeasti niin sitten ahdot nousee hyvin. Jos vain laiskasti painat pikkuhiljaa polkimen pohjaan jää ahdot tosi vajaaksi. Tätä siis seurattu tästä "painemittarista" joka mittaristossa on.
Minkälainen tehoiltaan sen pikkukone riittääkö yleensä tehot, normaalissa liikenteessä varmaan mutta kuinka ohituksisa riittääkö kilometri Saakohan siihen Hirssiä tai muuta päivityksiä.
Niitä pikkukoneilla näyttää olevan Ruottissa paljon myynnissä
OG95 aeroon tottuneena ero voi olla liian katasrofaalinen.
Kyllä sillä pärjää. Vaihteet taitaa olla myös sovitettu tähän astra moottoriin sopiviksi joten ohikin pääsee. En ole koskaan päässyt aerolla ajamaan niin en pysty sanomaan miten eroaa. Kuulemani mukaan näissä oleva 220hv versio ei kulje sekään mihinkään.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ahtimen paine
Sanoisin että kyllä tuo 220 hv versio aika hyvin liikkuu verrattuna "tavallisiin" autoihin. Omaan autoon kun tehtiin Hirsch päivitys, niin sen jälkeen se kyllä luonnollisesti liikkuu vielä hiukkasen paremmin kuin aiemmin... Hyvin harvoin automaatilla vaan moottori kiertää sellaisille kierroksille että eron selkeästi huomaa, mutta varsinkin 3000 kierroksen jälkeen ero on selvä.900i kirjoitti: Kuulemani mukaan näissä oleva 220hv versio ei kulje sekään mihinkään.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Ahtimen paine
Olenko ainoa kenellä on klubissa minimoottorilla varustettu NG? Ja onko näissä tuohon ahto ongelmiin samoja vikoja kuin tuossa 220hv versiossa? Osaako kukaan etsiä ulkomaan kielillä vinkkejä?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ahtimen paine
Mielenkiintoista!
Koska olen seka käyttäjä ja eniten ajan TTID 9-3 (35000km vuodessa ) niin ehkä olen väärä mies sanomaan tähän mitään mutta esim. eilen ajoin 600 km meidän NG 220 autom. (ajettu 222 tkm.) Meidän auto vastaa kaasuun sekä pinta että polkasuun ja lähtee heti kuin hauki rannasta. Ohitukset ovat nopeita ja kyllä aikamoni perseessä roikkuja jää jos laittaa lämän tiskiin !!??
http://www.gmeurope.info/press/se/saab/ ... ets_sw.pdf
Linkistä löytyy tekniset tiedot (ruotsikisi kylläkin) mutta ei ne niin huonot ole minun mielestä ehkä olen erillainen mutta minusta ng 9-5 220 hv on yksi parhaista ajettavista kokonaisuuksista mitä automaailma on tuottannut.....( entisessä työelämässäni uusienautojen myyjänä ajelin vaikka mitä vessoja erillaisilla tehdas radoilla.. mm. mersuja, corvetteä, VAG konserin monikirjaimisia malleja ja nelikirjaimisia, ranskanpullia jne.)
Koska olen seka käyttäjä ja eniten ajan TTID 9-3 (35000km vuodessa ) niin ehkä olen väärä mies sanomaan tähän mitään mutta esim. eilen ajoin 600 km meidän NG 220 autom. (ajettu 222 tkm.) Meidän auto vastaa kaasuun sekä pinta että polkasuun ja lähtee heti kuin hauki rannasta. Ohitukset ovat nopeita ja kyllä aikamoni perseessä roikkuja jää jos laittaa lämän tiskiin !!??
http://www.gmeurope.info/press/se/saab/ ... ets_sw.pdf
Linkistä löytyy tekniset tiedot (ruotsikisi kylläkin) mutta ei ne niin huonot ole minun mielestä ehkä olen erillainen mutta minusta ng 9-5 220 hv on yksi parhaista ajettavista kokonaisuuksista mitä automaailma on tuottannut.....( entisessä työelämässäni uusienautojen myyjänä ajelin vaikka mitä vessoja erillaisilla tehdas radoilla.. mm. mersuja, corvetteä, VAG konserin monikirjaimisia malleja ja nelikirjaimisia, ranskanpullia jne.)
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Ahtimen paine
BSR:llä näyttää olevan tarjollla boostausta NG:n 1.6T ja 2.0T padoille.
1.6T : 206Hp/313Nm
2.0T: 281Hp/445Nm
Tuolla softalla 1.6:llakin pääsee ohi.
1.6T : 206Hp/313Nm
2.0T: 281Hp/445Nm
Tuolla softalla 1.6:llakin pääsee ohi.
Re: Ahtimen paine
Niin, on se painava auto. 2,0T oli kyllä vakiosoftalla hyvin eleettömän tuhnu. Ei mitään actionia kaasupolkimella. Eikä ole Hirschin 260 hp softallakaan mikään raketti, pirteä kyllä.
Re: Ahtimen paine
No 206/313Nm Näyttää jo vähän paremmalta. On kuitenkin iso ja painava auto kyseessa.peukalokeskellä kirjoitti:BSR:llä näyttää olevan tarjollla boostausta NG:n 1.6T ja 2.0T padoille.
1.6T : 206Hp/313Nm
2.0T: 281Hp/445Nm
Tuolla softalla 1.6:llakin pääsee ohi.
Re: Ahtimen paine
Tuossa mopossahan on jokin overboost toiminto 260nm yliahdoilla. Onko kenelläkään havaintoa miten tuo on toteutettu? Omassa kun on juurikin sitä että auto lähtee paremmin jos lyö pedaalin lattiaan nopeasti. Hitaasti pedaali lattiaan niin ei tapahdu juurikaan mitään. Vai onko se vain kunnossa! Vai koskiko se tätä moottoria tuo toiminto.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ahtimen paine
Teholukemista vertailupohjaa muihin autoihin (Saabeihin):
Ennen TTID 2.0 190hp manuaali-ng-femman hankintaa ajelin pääasiassa 180hp 9-3 TTiD:llä automaattina. Kolkki kyllä ketterä ja käteensopiva femmaan verrattuna jahka siihen tottui. Automaattinakin diisslikolkki jonkin verran pirteämpi kuin isompi manuaali.
Perheessä on -05 9-5 Aero uudemmalla -08 softalla. Ai sitä auvoa, kun pääsee välillä laittamaan pienempää sisään ja painamaan kaasua bensa-aerolla. Eli kyllä nuo alle 200hv-autot tuntuu aika levollisilta taaas jonkun aikaa wanhan kunnon bensa-Aeron jälkeen. Muuten kyllä riittää ohituksiin ja muihinkin tuo diisseli. Jouhevaa ja juhlavaa kulkua. Toisaalta -05 Aero on aikamoinen muinaisjäänne, yllättävän iso aikamatka taakse päin vaikka kaikki on kuitenkin kohdillaan.
Ennen TTID 2.0 190hp manuaali-ng-femman hankintaa ajelin pääasiassa 180hp 9-3 TTiD:llä automaattina. Kolkki kyllä ketterä ja käteensopiva femmaan verrattuna jahka siihen tottui. Automaattinakin diisslikolkki jonkin verran pirteämpi kuin isompi manuaali.
Perheessä on -05 9-5 Aero uudemmalla -08 softalla. Ai sitä auvoa, kun pääsee välillä laittamaan pienempää sisään ja painamaan kaasua bensa-aerolla. Eli kyllä nuo alle 200hv-autot tuntuu aika levollisilta taaas jonkun aikaa wanhan kunnon bensa-Aeron jälkeen. Muuten kyllä riittää ohituksiin ja muihinkin tuo diisseli. Jouhevaa ja juhlavaa kulkua. Toisaalta -05 Aero on aikamoinen muinaisjäänne, yllättävän iso aikamatka taakse päin vaikka kaikki on kuitenkin kohdillaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Ahtimen paine
Näyttäs speedpartsilta saavan ohjelman bioonkin. 281hv ja 445Nm ja 7900kr.
Aika houkutteleva....
Aika houkutteleva....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98