2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
- Paikkakunta: Kotka/Vantaa
2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Ostin tos syksyllä -05 9-5 aero hirschin , nettiautos vaan luki et vääntö olis 330 NM mut mun mielestä ihan nois 250hp on jo enemmän jos oikeet tiedot oli sivulla mistä luin.
Oon yrittäny googlettaa ja kävin hirschin omilla sivuilla mutta siellä ei oo mitään mainintaa minkä verran vääntöä tossa mun autos olis.
Eli se on 2005 sedani automaatilla ja 280hv. 305 HV versiosta kyl löytyy heti tarkat tiedot mut jotenki toi 280 on vähemmän suosittu tai ainaki vähemmän niitä on tolle teholle viritetty ku ei google millään halua kertoa mitä haen.
Oon yrittäny googlettaa ja kävin hirschin omilla sivuilla mutta siellä ei oo mitään mainintaa minkä verran vääntöä tossa mun autos olis.
Eli se on 2005 sedani automaatilla ja 280hv. 305 HV versiosta kyl löytyy heti tarkat tiedot mut jotenki toi 280 on vähemmän suosittu tai ainaki vähemmän niitä on tolle teholle viritetty ku ei google millään halua kertoa mitä haen.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
- Paikkakunta: Kotka/Vantaa
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Hitto toi se varmaan on. Dodii sehän oli supernopea selvitys. Tos ei vuosilukua sanota mut tuskin se nyt kauheena ehkä heittää. Eli 400 NM olis sit ton mukaan.
Mut kiitoksia sulle tosi nopeesta vastauksesta. Luulis kyl et toi 400 NM on just hyvä tolle mun automaatille ettei se hajota sitä. Aina voi luottaa et täällä joku viisaampi osaa sanoa vastauksen vaikka kuinka on yrittäny googlettaa tietoa
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Ainakin tuon pdf:n tietojen mukaan tiedosto on luotu 7.4.2004.Goldberger kirjoitti:
Hitto toi se varmaan on. Dodii sehän oli supernopea selvitys. Tos ei vuosilukua sanota mut tuskin se nyt kauheena ehkä heittää. Eli 400 NM olis sit ton mukaan.
Mut kiitoksia sulle tosi nopeesta vastauksesta. Luulis kyl et toi 400 NM on just hyvä tolle mun automaatille ettei se hajota sitä. Aina voi luottaa et täällä joku viisaampi osaa sanoa vastauksen vaikka kuinka on yrittäny googlettaa tietoa
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Mul on v. 2005 305 hp Wagon Hirsch ja samat luvut kuin ko. taulukossa, eli oikea taulukko. Kuvassa taitaa olla v. 2004 wagon, koska siinä on neliskanttiset sumarit, v. 2005 ne on pyöreät.Goldberger kirjoitti:
Hitto toi se varmaan on. Dodii sehän oli supernopea selvitys. Tos ei vuosilukua sanota mut tuskin se nyt kauheena ehkä heittää. Eli 400 NM olis sit ton mukaan.
Mut kiitoksia sulle tosi nopeesta vastauksesta. Luulis kyl et toi 400 NM on just hyvä tolle mun automaatille ettei se hajota sitä. Aina voi luottaa et täällä joku viisaampi osaa sanoa vastauksen vaikka kuinka on yrittäny googlettaa tietoa
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
OT: 2004 ja 2005 on pyöreät eli ovat identtiset ulkonäöltään. 2003 ja sitä vanhemmat on kulmikkailla sumareilla.2571 kirjoitti:
Mul on v. 2005 305 hp Wagon Hirsch ja samat luvut kuin ko. taulukossa, eli oikea taulukko. Kuvassa taitaa olla v. 2004 wagon, koska siinä on neliskanttiset sumarit, v. 2005 ne on pyöreät.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Eikö tuo Aero Hirsch softa oltu opimoitu Saksan autobaanalle? Eli kiihtyy suomen maantiellä hitaammin kuin normi aero softalla, jos ajetaan laillisilla nopeuksilla, mutta jostain 120km/h lähtien Hirsch kiihtyy paremmin. Muistelen vaan nähneeni täällä joskus testiin, jossa mittailtiin noita kiihtyvyyksiä.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
- Paikkakunta: Kotka/Vantaa
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Paha sanoa ku ajanu vain tol mun hirschil. Mut kyl se 120 ku painaa kaasua nii rykäsee kunnolla. Pitäs päästä testaan vakioo nii tietää paremmin tosin eipä niissä älytöntä eroa ole ku numeroissa kattoo et ihan vakio aero kyl on aika tykki.Poy kirjoitti:Eikö tuo Aero Hirsch softa oltu opimoitu Saksan autobaanalle? Eli kiihtyy suomen maantiellä hitaammin kuin normi aero softalla, jos ajetaan laillisilla nopeuksilla, mutta jostain 120km/h lähtien Hirsch kiihtyy paremmin. Muistelen vaan nähneeni täällä joskus testiin, jossa mittailtiin noita kiihtyvyyksiä.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Kyllähän näinkin voi sanoa, mutta Hirsch projekti on tarkoitettu kyllä Saabin Ruotsin markkinoille ei siis ainoastaan Saksaan vaikka Hirsch itse markkinoikin Saabiin tarkoitettua moottoritakuun säilyttävän projektinsa, että se kestää vaikka ajaisi tuntikaupalla kovia nopeuksia autobahnalla Saksa'ssa.Poy kirjoitti:Eikö tuo Aero Hirsch softa oltu opimoitu Saksan autobaanalle? Eli kiihtyy suomen maantiellä hitaammin kuin normi aero softalla, jos ajetaan laillisilla nopeuksilla, mutta jostain 120km/h lähtien Hirsch kiihtyy paremmin. Muistelen vaan nähneeni täällä joskus testiin, jossa mittailtiin noita kiihtyvyyksiä.
Erilaisia Hirsch paketteja löytyy monelle eri markkina-alueelle eli kaikki paketit eivät sovi käytettäväksi joka maassa.
EDIT: linkki Hirsch informatioon: http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... redir=true
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Ainoa penkitys, minkä olen nähnyt vakiosta on BSR:n sivuilla niiden mittaus, jonka mukaan -05:ssa olisi tehtaan jäljiltä 256hv/401Nm, joten aika tarkka erottelukyky vaaditaan persdynolta, jolla erottaa tuollaisen 280 Hirschin vakiosta muualla kuin Autobahnalla - jos sielläkään.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Tätäkö muistelet:Poy kirjoitti:Eikö tuo Aero Hirsch softa oltu opimoitu Saksan autobaanalle? Eli kiihtyy suomen maantiellä hitaammin kuin normi aero softalla, jos ajetaan laillisilla nopeuksilla, mutta jostain 120km/h lähtien Hirsch kiihtyy paremmin. Muistelen vaan nähneeni täällä joskus testiin, jossa mittailtiin noita kiihtyvyyksiä.
Softallahan noita teho/vääntöalueita voidaan säätää.Eski kirjoitti:Keräsin joskus TeknikensVärldistä Aerojen mittaustuloksia.
M2006 Aero on automaatti ja muut manuaaleja.
Tässä vertailutiedot järjestyksessä Aero M2000, Aero M2003, Hirsch305hv M2003 ja Aero M2006.
0-70kmh 4,9s / 4,54s / 5,03s / 4,2s (eli M2006 on nopein ja Hirsch hitain).
0-100kmh 7,7s / 7,53s / 7,18s / 6,9s (jälleen M2006).
0-130kmh 11,4s / 11,54s / 10,87s / 10,4s (edelleen M2006).
0-160kmh ei mitattu / 17,38s / 14,63s / 16,4s (nyt Hirschin teho alkaa näkyä)
0-200kmh ei mitattu / 29,37s / 23,16 s / 27,3 s (Hirsch jyrää)
0-402m 16 s / 15,5 s / 15,29s / 15,0s (jopa tässä M2006 on nopein)
70-130kmh 6,5 s / ei tietoa / 5,84s / 6,2s
Ei tuolla meidän "2.0t" automaagillakaan yleensä ole jalkoihin jäänyt...
Eski
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 2005 aero hirsch 280 HV vääntö?
Juuri tuota.Termos kirjoitti:Tätäkö muistelet:
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86