Öljyvuotoja 9-3 -01 2.0t

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
J-P
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 01:27

Öljyvuotoja 9-3 -01 2.0t

Viesti Kirjoittaja J-P »

Ruvennut tiputtelemaan karkeasti arvioiden vaihdekepin kohdalle öljyä(?) maahan. Kolme läikkää joista yksi iso auton pituussuunnassa vierekkäin.

Konepellin alta tutkiessa ainakin tämä paikka oli selvästi kostea (kuvat aukeaa isommaksi klikkaamalla):
Kuva Kuva

Onko tietoa mikä paikka tuossa kuvassa vuotaa? Mitkä ovat tämän (9-3, 2.0t T7, 2001) mallin yleisimmät vuotokohdat?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljyvuotoja 9-3 -01 2.0t

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Vaihteensiirtimen stefan takia kostuu tuo vaihteensiirrinmekanismi, josta kuva.
Myös vetarin stefa voi vuotaa, joka on sen verran alempana, ettei sitä yläkautta näe.

Jos lootaöljyä tippuu maahan asti säännöllisesti aina parkkeratessa, on kyseessä jo aika iso öljyvuoto ja lootan öljyn tasoa ainakin olisi syytä tarkkailla, toki vikakin korjata...

Jos maahan tippuva öljy ei ole punaista, siis lootaöljyä, niin vuotokohta todennäköisimmin joko öljynpaineanturi startin takana lohkossa tai vauhtipyörän puoleinen kampiakselin stefa.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Öljyvuotoja 9-3 -01 2.0t

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Öljyn väri ei antane 100 % varmuutta vuotokohteesta. Uudempi vaihteistoöljy (ns. "punkku") tuli vasta 2002 malliin. En tosin muista minkä väristä se vanhempi mahtoi olla...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
J-P
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 01:27

Re: Öljyvuotoja 9-3 -01 2.0t

Viesti Kirjoittaja J-P »

Vaihteistoöljyä taitaa tosiaan olla. Kuinka iso työ vaihteensiirtäjän stefan vaihtamisessa on?
Vastaa Viestiin