niiin tuli vielä tässä ohimennen vielä mieleen kun sitä P0340 koodia anto ja mietin josko se nokka-akselin asentotunnistin ois sökö...semmost osaa vaa missää ei näkyny. kampiakselin asentotunnistinta kyllä. mietin vaa onko se sitte sama osa joka kumpaanki käy. tuttu mekaanikkokaan ei muita löytäny ku noita kampiakselin asentotunnistimia.
ko. moottorissa ei ole nokan asentotunnistinta. Nokan asento tunnistetaan puolien kautta sytytystulpista.. Nuo vikakoodit kannattaa lukea TECH2:lla ettei tule vääriä koodeja kuten tässä ilmeisesti on tullut, tai sitten koodia on tulkittu väärin.
Missään trionicilla varustetussa Saabissa ei ole nokan asentoanturia, vaan tunnistus tehdään ym. tavalla.
Kyllä tuo p0340 voi olla ihan oikea koodi, tulkinta vaan väärä. Nokan asento tulkitaan sytytyksestä ja kun sytytys ei toimi oikein, niin ei voida tietää mihin pyttyyn se kipinä pitäisi rätkiä. Voi siis johtua puolista, tulpista tai sytkämoduulista. En ala veikkaamaan mitään, mutta kokeilisin ensimmäiseksi ehjillä alkuperäisillä puolilla.
supersaab kirjoitti:Puolat tilattu Neobrosilta 255€/4puolaa. Onko muuten mahdollista jollain tavalla, että tämä olisi yhteydessä TCS toimintaan? Tuntuu että välillä auto ei todellakaan sudi, mutta TCS valo saattaa välähtää ruudussa.
Silloin tällöin kuivalla kelillä, tilanteessa kun motarin rampilta polkee vauhtiin, niin 3. vaihteella tulee pieni viive kiihtyvyyteen ja tuo tcs-valo syttyy hetkeksi kunnes meno taas jatkuu. En usko että on alkamassa sutimaan taikka kytkin luistais. Eli samaa huomannu täälläkin.
Nuo puolat on täällä menny kaikki vaihtoon kun kesäkuumalla alkoivat ahdoilla oireilemaan täristämällä. Häiriö poistui neon uusilla puolilla.
Jaahas, mitähän tässä seuraavaksi keksisi, kun eivät nuo uudet puolatkaan kokonaan vikaa vieneet. Eli vielä välillä tulee sellaisia, että esim. 3. vaihteella lähtee kiihdyttämään ja 2000-3000rpm väli menee täristäen ja sen jälkeen tasoittuu. Eikä tätäkään tunne kyllä joka kerta tapahtuvan.
Voiko kaasuläppäkotelo olla viallinen vaikka tech2 luetut voltit olivat kohdallaan?
Onko tehty piristystä softapuolella? Alkupuolella ketjua mainitsit että 4. ja 5. vaihteella alkaa täristää, ilmeisesti kun tarjoaa poljinta lattiaan? Täällä 4.lla ei voi polkasta n. 60km/h:sta ja 5.lla n. 80km/h:sta ilman tärinää matalilla kierroksilla.
Kaksoismassa ja sre-paketti vaihdettu kytkinrempan yhteydessä. "Voimatärinäksi" luokiteltu tuo kun pienillä ahtojen laskulla saatu tuo tärinä pois. Puolien aiheuttama tärinä oli erilaista, jotenkin rajumpaa.
Tuohon piristykseen liittyen, että BSR:n softan löytyessä boksista, niin ......
Nimittäin, erään tämän palstalaisen autosta vastaavaa ilmiötä tutkittiin ja jopa korjaustoimikin tehtiin runsaasti tuloksetta. Kunnes lopulta BSR:n softa heitettiin "jordaniaan" ja kappas...sinne hävisi vikakin.
jcarlsonin softa eli siinä kyllä vähiten odotan olevan vikaa..
Rauhallinen kiihdytys kolmosella 2000-3000rpm tärisee ja sitten kun painaa lapun lattiaan niin tärinä häviää tai ainakin renkaiden lyödessä tyhjää. Talvella mukava testata.
En kyllä keksi enää mikä tässä voisi olla vikana...
No niin, nyt voidaan ainakin softavika supersaabin kohdalla unohtaa. Jotain muuta vikaa siis.
Onko tutkittu, ja jos on niin kuinka paljon, ajon aikana livedataa testerillä (tech2, opcom tmv.)?
Lisätään vielä sen verran, että ainakin mitä tietoon on tullut noista kaasuläppäongelmista niin tuonne kierrosalueelle se ongelma sattuu ja juuri nk. osakaasukiihdytyksessä. Poikkeuksena että pääasiassa oireet on kuvattu aaltoiluksi tai heijaamiseksi.
petrisa kirjoitti:No niin, nyt voidaan ainakin softavika supersaabin kohdalla unohtaa. Jotain muuta vikaa siis.
Onko tutkittu, ja jos on niin kuinka paljon, ajon aikana livedataa testerillä (tech2, opcom tmv.)?
Lisätään vielä sen verran, että ainakin mitä tietoon on tullut noista kaasuläppäongelmista niin tuonne kierrosalueelle se ongelma sattuu ja juuri nk. osakaasukiihdytyksessä. Poikkeuksena että pääasiassa oireet on kuvattu aaltoiluksi tai heijaamiseksi.
Opcomilla logannut jotain, tuossa esimerkiksi yksi kiihdytys 5. vaihteella:
Enemmänkin on noita logeja jos haluat katsoa..
Olisikohan jollain p-savon alueella toimivaa kaasuläppäkoteloa, jolla voisi testata johtuuko vika siitä. Opiskelijabudjetilla on mukava tilailla uusia osia toimivien tilalle
Auto sammunut pari kertaa kun lyönyt jarrun pohjaan valoissa/jonkun tullessa minun kaistalla vastaan... Olisiko mahdollista, että tuo liittyisi tähän aikaisempaan ongelmaan?