Ihmettelinpä tuossa tomaatin hetkellistä kulutusta moottorijarrulla. Aiemmissa tomaateissa on aina ollut joko väärä tai risa EDU niin ei ole tullut kiinnitettyä huomiota.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että LH katkaisisi polttoaineen syötön kokonaan, mutta kas kun 80 vauhdista löysään kaasun niin sehän näyttääkin 3l/100km. Vika vai ominaisuus? Mites muilla
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
Riippuu LH-jetistä katkaiseeko se ylipäätään syöttöä (yleensä katilliset katkaisee, katittomat ei) mutta vaatii myös riittävästi kierroksia että syöttö katkeaa.
Voihan siinä tietty olla kaasuläpän asentoanturikin rikki, kaasuläppä ei mene tarpeeksi kiinni tms vikaa ettei sen takia katkaise
Lienee ominaisuus tai sitten minullakin jossain vikaa, kun muistelisin itselläkin näyttävän hetkellistä kulutusta 2-5l moottorijarrutuksella riippuen vauhdista ja lämpötilasta. Näytti se aina joskus nollaa litraakin vaan harvemmin ainakaan kylmällä koneella. Pitääpä tarkkailla taas sitä kun saa vaan ensin leiman siihen. Sitten voi tarkentaa kun hetki vierähtänyt kun viimeksi ajanu kunnolla sillä, niin ei jaksa muistaa paljonko näytti aina se mittari.
Näkyy se heittelevän tuota kulutusta 0-5l välillä moottorijarrutuksella. Nollaa näyttää kun on kierrokset korkeammalla ja kaasu höllätty ja kun vauhti alkaa hiljentyä niin alkaa kulutus pikkuhiljaa nousta.
Eikös se yleisesti ottaen katkea polttoaineensyöttö polttoaineen ruiskutuksella varustetuissa autoissa vain jos moottorijarrutuksessa kierrokset pysyy yli 1500rpm? eli tuskin automaatissa kovin usein pääsee tapahtumaan että kokonaan katkeaa syöttö..
Itse olen ainakin monissa autoissa seurannut ajotietokoneesta,ja hetkellinen kulutus on muutamia litroja jos kierrokset pääsee laskemaan alas,normaali moottorijarrutuksessa niin että siitä on jotain hyötyä,eli jarruttaa niin kulutus on aina hetkellisesti 0litaa/100km.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Onko noissa vanhoissa vehkeissä toi EDU jotenkin erilainen? Omassa tonnarissa vm. 95 EDUn kulutusnäytön ensimmäinen palkki kun on oranssina, niin se on 6l ja siitä aina kymppiin asti 1l/palkki.. Eli jos näkyy kolme palkkia, niin kulutus on 8l/100km. Kunhan ihmettelen.