Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Itse vaihdatan ölpät 10 - 15tkm välein, ajan sitten viinalla tai bensalla. Kukin tekee miten haluaa, mutta mikäs tämä riski nopeutuneesta korjaustarpeesta juttu on? En ole moisesta kuullutkaan...
#6940
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Minun mielestä tälläkään palstalla kukaan ei ole uskaltanut vannoa, että bensalle tarkoitetun 9-3:n kaikki komponentit olisivat samat kuin tehtaalta lähteneessä flexifuelissa.jtvirtanen kirjoitti:Itse vaihdatan ölpät 10 - 15tkm välein, ajan sitten viinalla tai bensalla. Kukin tekee miten haluaa, mutta mikäs tämä riski nopeutuneesta korjaustarpeesta juttu on? En ole moisesta kuullutkaan...
Ja kyllähän viinanpolttajille suositellaan tiheämpää öljynvaihtoväliä. Ja joka viides tankki pitäisi polttaa bensaa. Eli riskejä on, joita pyritään hanskaamaan näillä toimenpiteillä.
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Miksi pitäs mennä vannomaan mitään, kun ei ole mitään vannottavaa? Onhan täällä noita eroja tahkottu koko ajan...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Joka viides tankki bensaa? Kuulostaa liioittelulta tai mitä nää foorumin gurut on antanu ymmärtää, niin ei tarvitse noin usein. Mutta en minä näistä mitään tiedä, olen toiminut lähinnä täältä saadulla tiedolla, joten en siis ole tässä haastamassa ketään jne.
#6940
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Tuo on tavallaan väärä luulo jo siitäkin syystä, että oireet 9-3 ja 9-5 moottorin huohotinvaurioista ja karstoista alkoi jo 1998 lopulla ja etanolikoneet saabilta tulivat markkinoille 2004 syksyllä. Testasimme jo MY02 lähtien, sen kahden vuoden aikana oli kokeiltavana eri materiaaleja muunmuassa bensatankki tehtiin erilaisesta muovista tankki on kuitenkin sama kuin oli jenkkeihin tarkoitetuissa bensiini versioissa.S32 kirjoitti: Ja kyllähän viinanpolttajille suositellaan tiheämpää öljynvaihtoväliä. Ja joka viides tankki pitäisi polttaa bensaa. Eli riskejä on, joita pyritään hanskaamaan näillä toimenpiteillä.
Edit: unohtui sanoa, että messinki osat vaihdettiin ruostumattomaan.
Siis etanolilla ei ole mitään tekemistä näiden huohotinhaittojen kanssa, asia tietysti muuttuu jos Esim. MY 03:n konverteeraa etanolille sopivaksi, orkkis BioPower on valmistettu etnolilla ajamiseen näissä on käytetty eri komponentteja. Saabin neuvo BioPower auton omistajille on tämä bensalla ajo silloin tällöin siihen kuinka usein se on hyvä tehdä ei saab ole antanut lainkaan yleistä neuvoa. Kuitenkin tuo joka viides tankillinen tuntuu liian tiheästä bensan tankkaamisesta, mutta eihän se haittaakaan tee.
Moottoriöljyn vaihtoväliksi tehdas suositteli 10 000 km ja taas automaatti laatikon öljyn vaihdoksi 120 000 km, mutta takseille ja poliisiautoille 60 000km vaihtovälin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 519
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Itse olen tainnut tankata bensaa joskus kesällä Norjassa, muuten menty etanolilla.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Eiköhän yksi syy tiheään öljynvaihtoon ole mahdolliset lyhyet ajot talven pakkasilla, jolloin etanolia kulkeutuu öljyn joukkoon käynnistysten yhteydessä. Itsellä ei tuo polttoaineen kustannus etanolilla ole paljoakaan halvempi, koska työmatka on vain 22km suuntaansa. Etanolia kuluu se 11-12 l/100 ja bensaa alle kympin. (täytyy kaivaa kustannukset esiin, jossain vaiheessa laskin kilometrihintoja bensalle ja etanolille, eikä siinä mitään suurta eroa ollut, tehoero on suurempi ) Öljynvaihdon teen bensallakin 10 - 15 tkm valein, ainoa lisäkustannus on tiheämmät tulppien vaihdot.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Eikä niitä tulppiakaan tarvitse etanolin takia sen useammin vaihtaa kuin bensallakaan, malli ja tulpan kappalehinta vain eri (joka tasaa vaihtovälin eron). 20-30tkm on perus stage1:lle ihan sopiva vaihtoväli BKR7ESC-11 tulpilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Vaihdatan tulpatkin samalla aina, ei oo se 20€ iso lisä ja tulee mielenrauha
#6940
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Miten tästä kannattaisi lähteä ylöspäin? Mitä rautaa tarvitsee vaihtaa? 3" putki ja ahtimen vaihto?
En ole siis juuri nyt mitään muutoksia tekemässä, mutta ehkä sitten kesällä. Nyt vain tämmöistä yleistä tiedustelua.
En ole siis juuri nyt mitään muutoksia tekemässä, mutta ehkä sitten kesällä. Nyt vain tämmöistä yleistä tiedustelua.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Edellä mainitut plus suuttimet. Näin on isot pojat kertonu.
#6940