Yläkierroksilla yleensä kyse onkin ahtimen loppumisesta, joten siellä ei inertialla enää ole niin merkitystä, vaikuttaa enemmänkin spoolauskäytökseen ja alavääntöön. Siirtyy hieman ylemmäs siis kuin mitä kadulla olisi.vesa67 kirjoitti: Omia tuloksia vertasin kolmosella vetäisyyn tiellä ja samalla tavalla ilmamassat tippuu yläpäässä, tarkka vertailu on mahdoton T7suiten logituksen sampleraten takia mutta riittävän samansuuntaiset. Lisäksi yhdellä autolla kokeiltiin rullilla "jyrkempään ylämäkeen" ja lopputulokseen taisi tulle 2 hp lisää jos oikein muistan.
Edelleen itselle hyöty on enemmänkin siinä että on vakiona pysyvä vertailuympäristö muutoksien verifioinnissa ja numerot on eilisenkin materiaalin valossa edelleen inhorealistiset. Mailin tulokset on sitten lopullisempi totuuskoe.
Myös V8 kompressorin numerothan vastasivat tehtaan lupaamia jos oikein ymmärsin.
Kompressoriahdetussa tai vaparissahan ei ole väliä inertialla, kun ilmamäärään ei vaikuta moottorin kuorma ja sitä kautta sen tuottama pakokaasuenergia.
Mutta täysin samaa mieltä tuosta. Dyno on muutosten toteamiseen tarkoitettu työkalu, ei absoluuttisia teholukemia kertova. Eri dynojen välillä ei voi vertailla tuloksia kuin hyvin karkealla tasolla (ja pyörätehojen vertailu se vasta hullua onkin kun häviöt voivat olla ihan erilaiset). Hyvän dynon merkki on toistettavuus, jotta pienetkin muutokset voi havaita deltana tehossa tai väännössä. Absoluuttiset lukemat eivät ole säätäjän kannalta niin tärkeitä tai vertailukelpoisia, vaikkakin yleensä auton omistajia eniten kiinnostavatkin.
Ongelma johtuu siitä että boost control funktio menee tuon takapyörän nopeussignaalin puuttuessa "noise reduction" moodiin ja sulkee mankkuvenan kokonaan ettei se raklattaisi (tuttu T5 autoista T7 venalla) äänekkäästi.Takapyörät ei pyöri, 46S softa pysyy peruspaineilla jos ei ole tcs/esp nappia millä napata toiminto pois päältä. Kannattaa koittaa itse jos epäilyttää.