Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Onkohan kellään kokemusta etupään apurunkoon kiinnitettävän subrfame brace:n hyödyllisyydestä/asennuksesta 9-3SS dieseliin? USA:ssa on ainakin myynnissä kyseinen lisätuki ja luulisi löytyvän jostain euroopan kaupastakin: 3pt Subframe Brace for 9-3 SS 2003->.
Onko tuollainen lisätuki laillinen Suomessa? Onko kyseisen tai vastaavan lisätuen asentaminen ylipäätään mahdollista dieseliin kun näissä on moottoritilan alla se täysikokoinen muovisuoja?
Tavoitteena olisi saada minimoitua etupään vetely ja rauhattomuus varsinkin talven möykkyisillä teillä. Omasta autosta löytyy jo Koni FSD iskarit + Lesjöfors -20mm jouset + etuiskarien välinen ylätuki mutta en ole vieläkään tyytyväinen etupään käytökseen.
Onko tuollainen lisätuki laillinen Suomessa? Onko kyseisen tai vastaavan lisätuen asentaminen ylipäätään mahdollista dieseliin kun näissä on moottoritilan alla se täysikokoinen muovisuoja?
Tavoitteena olisi saada minimoitua etupään vetely ja rauhattomuus varsinkin talven möykkyisillä teillä. Omasta autosta löytyy jo Koni FSD iskarit + Lesjöfors -20mm jouset + etuiskarien välinen ylätuki mutta en ole vieläkään tyytyväinen etupään käytökseen.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Tuon lisätuen sopivuuteen tai hyödyllisyyteen en ota kantaa, mutta etuvedon vetelyn saaminen kuriin teettää välillä oikeasti töitä.
Ilmeisesti vanhojen viestien perusteella alla on Hakkis 7:t fiksussa koossa, jotka eivät vetelijän maineessa ole, mutta erilaisia paineita kannattaa testata ihan ensimmäisenä.
Sitten tutkisin alustan puslien ja nivelten kunnon. Sitten oikea nelipyöräsuuntaus aloittaen takapäästä.
Oma ex-femma kulki kuin ajokoira ja se tuntui vetelynä, vaikka syylliset löytyivätkin taka-akselilta.
Ilmeisesti vanhojen viestien perusteella alla on Hakkis 7:t fiksussa koossa, jotka eivät vetelijän maineessa ole, mutta erilaisia paineita kannattaa testata ihan ensimmäisenä.
Sitten tutkisin alustan puslien ja nivelten kunnon. Sitten oikea nelipyöräsuuntaus aloittaen takapäästä.
Oma ex-femma kulki kuin ajokoira ja se tuntui vetelynä, vaikka syylliset löytyivätkin taka-akselilta.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Mulla on nuo Lesjön jouset ja Bilsteinin sprintit ja kunnolla tehdyn suuntauksen jälkeen toimii hyvin 225/445/17 & 215/55/16 kesä & talvirenkailla.
Tehtaan sporttialustalla oli mielestäni juuri vikana keulapuolen "levottomuus" ja veikkaan, että noissa FSD koneissa voi olla vähän samaa leijan vikaa, kun noissa ajomukavuus on ykkösjuttu mitä Koni on ensisijaisesti hakenut noita suunnitellessaan. Saappia en kyllä ole päässyt koittamaan FSD:llä.
Makuasioita tietysti ja mikä omalla perstuntumalla toimii hyvin...
Harmittaa vaan noiden teiden kunto mitä välillä joutuu ajamaan kesällä sekä talvella, niin ei uskalla madaltaa enää renkaan profiilia eikä autoa. Puhumattakaan tuosta talvikunnossapidosta.....
Tehtaan sporttialustalla oli mielestäni juuri vikana keulapuolen "levottomuus" ja veikkaan, että noissa FSD koneissa voi olla vähän samaa leijan vikaa, kun noissa ajomukavuus on ykkösjuttu mitä Koni on ensisijaisesti hakenut noita suunnitellessaan. Saappia en kyllä ole päässyt koittamaan FSD:llä.
Makuasioita tietysti ja mikä omalla perstuntumalla toimii hyvin...
Harmittaa vaan noiden teiden kunto mitä välillä joutuu ajamaan kesällä sekä talvella, niin ei uskalla madaltaa enää renkaan profiilia eikä autoa. Puhumattakaan tuosta talvikunnossapidosta.....
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Juu nyt alla pyörii Hakkis 7 205/55 R16. Käytin auton nelipyöräsuuntauksessa Euromasterilla uusien alustanosien asennuksen jälkeen ja mainitsin vielä erikseen että sport alustan säädöt ja takapää pitää säätää ensin. Tiedä sitten säätääkö Tampereen seudulla joku muu liike paremmin.
Vaihdatin myös etupään koiranluut ja takapään bumerangit samalla kertaa uusien iskarien ja jousien kanssa.
Lisäksi käytin autoni viime kesänä alustan kuntotarkistuksessa katsastusasemalla ennen uusien alustanosien tilaamista ja pari kuukautta sitten varsinaisessa määräaikaiskatsastuksessa ja kummassakaan ei tullut ilmi mitään välyksiä alustan osissa.
Vaihdatin myös etupään koiranluut ja takapään bumerangit samalla kertaa uusien iskarien ja jousien kanssa.
Lisäksi käytin autoni viime kesänä alustan kuntotarkistuksessa katsastusasemalla ennen uusien alustanosien tilaamista ja pari kuukautta sitten varsinaisessa määräaikaiskatsastuksessa ja kummassakaan ei tullut ilmi mitään välyksiä alustan osissa.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Lokomonkulmalla tekevät hyvin, tai tekivät ainakin.
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Itse vaihdoin viime kesänä kaikki alustan puslat ja tukivarret, loppui vetely ja vaeltaminen. Varsinkin takaa pitkittäistukivarren puslat kannattaa vaihtaa (näitä ei edes katsastuksessa voida todeta viallisiksi) Näin ainakin omassa autossa, jossa kilometrejä 370000 ja alla alkuperäiset puslat ja tukivarret ja katsastuksissa eivät löytäneet mitään vikaa alustasta.Soloing kirjoitti: Lisäksi käytin autoni viime kesänä alustan kuntotarkistuksessa katsastusasemalla ennen uusien alustanosien tilaamista ja pari kuukautta sitten varsinaisessa määräaikaiskatsastuksessa ja kummassakaan ei tullut ilmi mitään välyksiä alustan osissa.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Tuolla juuri käytin itsekin säädettävänä.apu,apupoika kirjoitti:Lokomonkulmalla tekevät hyvin, tai tekivät ainakin.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Pitää sitten varmaan käydä nuo vakio-osat ensin läpi. Toisaalta ei viitsisi turhaankaan vaihtaa (vaihdattaa) tod. näk. kunnossa olevia osia (ajettu 156tkm).lamar kirjoitti:Itse vaihdoin viime kesänä kaikki alustan puslat ja tukivarret, loppui vetely ja vaeltaminen. Varsinkin takaa pitkittäistukivarren puslat kannattaa vaihtaa (näitä ei edes katsastuksessa voida todeta viallisiksi) Näin ainakin omassa autossa, jossa kilometrejä 370000 ja alla alkuperäiset puslat ja tukivarret ja katsastuksissa eivät löytäneet mitään vikaa alustasta.Soloing kirjoitti: Lisäksi käytin autoni viime kesänä alustan kuntotarkistuksessa katsastusasemalla ennen uusien alustanosien tilaamista ja pari kuukautta sitten varsinaisessa määräaikaiskatsastuksessa ja kummassakaan ei tullut ilmi mitään välyksiä alustan osissa.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
Luulisin että menee myös sinne dieselin pohjamuovin alle, sen verran tilaa siellä on. Melkein voisi kyllä itseänikin kiinnostaa tuollainen
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Subframe brace (apurungon jäykistys) 9-3SS dieseliin?
eihän SS ja SC malleissa edes esiinny torque steeringiä...miksi siis hommata tuollainen?
tuskin saat ihmeitä aikasiksi tollaisella heppoisella ja toispuoleisella putkenpätkällä.
ehjät ja kovat puslat varmasti tie onneen tässä...
etupään jäykistely (muilla kuin puslilla) muutenkin vähän kyseenalaista etuvetosessa...
tuskin saat ihmeitä aikasiksi tollaisella heppoisella ja toispuoleisella putkenpätkällä.
ehjät ja kovat puslat varmasti tie onneen tässä...
etupään jäykistely (muilla kuin puslilla) muutenkin vähän kyseenalaista etuvetosessa...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.